Yeni Başlayanlar için AdWords - Bölüm 4
28 Şubat 2011 Pazartesi
Bundan önceki bölümlerde, anahtar kelime kullanımı, reklam metni yazma, dil ve coğrafi hedefleme özelliğini kullanma ile ilgili temel bilgiler üzerinde durduk. Yeni başlayanlara veya yalnızca AdWords'le ilgili temel bilgilerin üzerinden tekrar geçmeye ihtiyaç duyan reklamverenlere yönelik bu blog dizisinin dördüncü bölümünde ise konumuz, doğru teklif verme ve bütçe belirlemedir.
Tıklama başına maliyet (TBM), bir tüketici reklamınızı tıkladığında ödeyeceğiniz tutardır. Günlük bütçe her bir gün için (kampanya başına) harcamaya hazır olduğunuz tutardır. Günlük bütçelerinizi hesaplamak söz konusu olduğunda aşağıdaki genel kurallar işinizi kolaylaştıracaktır:
• Bir aylık çevrimiçi pazarlama bütçenize bakın ve bu tutarı 30 güne bölün (ör. 300 TL/30 gün =10 TL/gün). Bu, günlük bütçenizi belirlemenin kolay bir yoludur. Bu örnekte günlük bütçeniz 10 TL'dir.
• Bütçenizi analiz etmek ve teklif fikirleri almak (ör. maliyetlerle trafiğin nasıl dengeleneceğiyle ilgili) için Fırsatlar Sekmesini kullanın.
Bu tavsiyelerin sağlayacağı bazı avantajlar şunlardır: Hiçbir zaman bütçenizi aşan tutarda harcama yapmayacağınız için, maliyetleriniz üzerinde artık yüzde yüz kontrole sahip olursunuz. TBM teklifi verme yöntemini seçtiğinizde, yalnızca kullanıcılar reklamlarınızı tıkladığında ödeme yaptığınız için, ürününüz veya hizmetinize gerçekten ilgi gösteren müşterilere para harcarsınız. Ayrıca, tıklama başına ne kadar harcama yapacağınıza siz karar verirsiniz ve aynı anda biz gerçek TBM'nizi azalttığımız için, reklamınızın sayfadaki konumu karşılığında mümkün olan en düşük ücreti ödersiniz. Tek tek anahtar kelimeler için TBM teklifi tutarları bile belirleyebilirsiniz.
AdWords'le reklam verirken bu ipuçlarından yararlanacağınızı umarız. Daha fazla bilgi ve yardım almak için AdWords Yardım Merkezi'nde yer alan AdWords Başlangıç Kılavuzu'nu incelemeyi unutmayın. Son olarak, yeni başlayanlar için hazırlanan bu blog dizisinin sonraki gönderisini kaçırmayın.
Kristin Sarstedt – Inside AdWords Ekibi
Hiç yorum yok :
Yorum Gönder
İlginize teşekkürler!
Bu yazı ile ilgili olmayan ve uygun bulunmayan yorumları yayınlamama hakkını saklı tutuyoruz.
Burada okuduğunuz yorumlar okuyucularımıza aittir.