Yeni Başlayanlar için AdWords - Bölüm 1
13 Şubat 2011 Pazar
AdWords'le reklam vermeye yeni mi başladınız ya da yalnızca programla ilgili temel bilgilerin üzerinden tekrar geçmeye mi ihtiyaç duyuyorsunuz? Bu soruya evet yanıtını veriyorsanız, bu blog dizisi sizin içindir. Bu dizide, AdWords'le reklam vermeye yeni başladığınızda, üzerinde önemle durulması gereken unsurlarla ilgili farklı bölümleri işleyeceğiz. Bugün ise, anahtar kelimeleri ve onları hesabınızda nasıl yönetmeniz gerektiğini ele almaya başlıyoruz.
Anahtar kelime, reklamınızın sponsorlu bağlantılar arasında görüntülenecek şekilde tetiklenmesi amacıyla kullandığınız terimdir (kelime veya kelime öbeği). Müşterilerin, web'e göz atarken kullandığı arama terimlerinin neler olduğunu düşünmek ve bunu hesaba ekleyeceğiniz anahtar kelimeleri bulmak için bir ilham kaynağı olarak kullanmak önemlidir. Hesabınıza yeni anahtar kelimeler eklediğinizde, mutlaka akılda tutulması gereken bazı genel kurallar vardır.
• Anahtar kelimeler trafik elde etmeye başladığında 100 gösterimden fazlasını sağlayan, ancak TO'su %1'in altında kalan anahtar kelimeleri duraklatın. Aksi halde, bu durum anahtar kelimenin kalite puanını olumsuz etkileyebilir.
• Tek bir kelime çoğunlukla çok genel olduğu ve yeterince belirgin olmadığı için, anahtar kelime başına 2-3 kelime kullanın. Örneğin, ikinci el otomobil satıyorsanız, anahtar kelime olarak yalnızca "otomobil" yerine "ikinci el otomobil" kelime öbeği daha iyi sonuç verir. Anahtar kelime olarak yalnızca "otomobil" terimini kullanırsanız, "oyuncak otomobil"den "yeni otomobil"e veya "otomobil boyama"ya kadar her türlü aramada reklamınız tetiklenebilir.
• Reklam metninde kullanılan ve reklamla, ürünle ve reklamını yapacağınız açılış sayfasıyla yüksek düzeyde alakalı anahtar kelimeler seçin.
• Tüm arama terimlerini kapsamak amacıyla, anahtar kelimeleri hem tekil hem de çoğul olarak yazın.
Bunu yapmanın yararları nelerdir? İlk olarak, alaka düzeyi daha yüksek olan daha belirgin anahtar kelimeler, daha fazla tıklama sağlar. Bunun sonucunda, daha fazla müşteri sitenizi ziyaret eder. Bu ayrıca, pazarlama hedefinizin daha belirgin olması ve işletmenizle alakalı müşterilerin tıklamaları için ödeme yapıyor olmanız anlamına gelir. Bunun yanı sıra, verilen mesaj üzerinde daha fazla kontrol sahibi olmanızı sağlar.
AdWords'le reklam verirken bu ipuçlarından yararlanacağınızı umarız. Etkili bir anahtar kelime listesini nasıl oluşturabileceğinizle ilgili daha fazla bilgiyi burada bulabilirsiniz. Ayrıca, Çevrimiçi AdWords Sınıfı'ndaki bu ücretsiz video eğitimi (İNG) izleyerek anahtar kelime listenizi nasıl iyileştireceğinizle ilgili daha fazla fikir edinebilirsiniz. Son olarak, AdWords Yardım Merkezi'nde yer alan AdWords Başlangıç Kılavuzu'nda daha fazla faydalı bilgi bulabilirsiniz.
Yeni başlayanlar için hazırlanan bu blog dizisinin sonraki gönderisini kaçırmayın.
Kristin Sarstedt, Inside AdWords Ekibi
Hiç yorum yok :
Yorum Gönder
İlginize teşekkürler!
Bu yazı ile ilgili olmayan ve uygun bulunmayan yorumları yayınlamama hakkını saklı tutuyoruz.
Burada okuduğunuz yorumlar okuyucularımıza aittir.