Yeni Başlayanlar için AdWords - Bölüm 2
18 Şubat 2011 Cuma
Yeni başlayanlara veya yalnızca AdWords'le ilgili temel bilgilerin üzerinden tekrar geçmeye ihtiyaç duyan reklamverenlere yönelik dizimizin ikinci bölümünde, üzerinde önemle durulması gereken boyutlarını ele alacağımız konumuz reklam metnidir.
Reklam metni, müşterilerin ürününüzü/hizmetinizi ararken sponsorlu bağlantılar arasında gördüğü metindir. Reklamı, kullanıcıların ihtiyaçlarıyla ürününüz/hizmetiniz arasında kurulan bir köprü olarak görebilirsiniz. Bu köprüyü olabildiğince alakalı bir bağlantı haline getirmek için aşağıda belirtilen genel kuralları uygulayabilirsiniz.
• Reklam metni, anahtar kelimeler ve açılış sayfası arasında net bir bağlantı olması önemlidir.
• Daha kolay göze çarpmasını sağlamak için her kelimenin baş harfini büyük yazın.
• Alakalı anahtar kelime ve görünen URL kullanımı alaka düzeyini artırıp kullanıcının, reklamın onu nereye götürdüğünü anlamasını kolaylaştırır.
• Alt sayfa bağlantısı kullanın ve reklamı, Hedef URL üzerinden, reklam tarafından tanıtımı yapılan spesifik ürünün sayfasına bağlayın.
• Araya Anahtar Kelime Ekleme özelliğini kullanmak TO'yu yükseltir. Ancak, anahtar kelimeler hatalı yazımları içeriyorsa bu özelliği kullanmayın.
• Reklam metninde, etkili bir harekete geçirici mesaj (Şimdi satın alın) kullanın ve özel tekliflere ve fiyat bilgilerine yer verin.
Yukarıdaki tavsiyelere uymanın size çeşitli yararları olur. Örneğin, müşterilerin girdiği arama sorgusu temelinde görünen reklam metni alakalı olacağı için, reklamların doğru kullanıcılara gösterilmesini sağlayabilirsiniz. Ayrıca reklam metni yoluyla müşterileri harekete geçmek üzere motive edebilirsiniz ve doğru ürünlere alt sayfa bağlantıları vererek müşterileri satın alma kararına yakınlaştırmış olursunuz. Dolayısıyla, tüm bu önerilerin uygulanması sonucunda daha fazla dönüşüm ve satış elde edersiniz.
AdWords'le reklam verirken bu ipuçlarından yararlanacağınızı umarız. Reklam metninizi optimize etmeyle ilgili daha fazla bilgi edinmek için burayı tıklayın. Ayrıca, daha ayrıntılı bilgi ve yardım için AdWords Yardım Merkezi'ndeki AdWords Başlangıç Kılavuzu'nu incelemeyi ve Çevrimiçi AdWords Sınıfı'ndaki ücretsiz video eğitimimizi izlemeyi unutmayın. Son olarak, yeni başlayanlar için hazırlanan bu blog dizisinin sonraki gönderisini kaçırmayın.
Kristin Sarstedt – Inside AdWords Ekibi
Hiç yorum yok :
Yorum Gönder
İlginize teşekkürler!
Bu yazı ile ilgili olmayan ve uygun bulunmayan yorumları yayınlamama hakkını saklı tutuyoruz.
Burada okuduğunuz yorumlar okuyucularımıza aittir.