Tam işlevli İnternet tarayıcılarına sahip mobil cihazlarla yapılan aramalar geçtiğimiz yıl içinde 4 katına çıktığından, hareket halindeki kullanıcılara erişme olanağı her geçen gün daha fazla artmakta. Kampanyalarınız mobil cihazlar için optimize edildi mi? Masaüstü bilgisayarlara yönelik kampanyalardan ayrı olarak mobil cihazlara özel kampanyalar oluşturmak, reklamverenlerin mobil reklamlarından daha iyi performans almak için kullanabileceği en iyi uygulamalardan biridir. Mobil cihazları ve masaüstü bilgisayarları birlikte hedefleyen kampanyalardaki mobil TO'larıyla karşılaştırıldığında, mobil cihazlara yönelik ayrı bir kampanya yayınlayıp optimize eden reklamverenlerin mobil TO'larında ortalama %11,5 oranında bir artış olduğunu saptadık.

Neden mobil cihazlara özel ayrı kampanyalar oluşturulmalı?

Şu anda birçok reklamveren, hem masaüstü bilgisayarları hem de mobil cihazları hedefleyen melez kampanyalar yayınlamaktadır. Erişimi artırmak ve mobil reklam yayınlamaya başlamak için bu güçlü bir stratejidir, ancak rekabet üstünlüğü elde etmek ve mobil performanslarını en üst düzeye çıkarmak isteyen reklamverenler, mobil cihazlar için ayrı AdWords kampanyaları oluşturmalıdır. Bu yolla, performansı doğrudan etkileyen noktalar üzerinde daha fazla kontrole sahip olacağınızdan, reklam stratejinizi özellikle mobil platform için optimize edebilirsiniz. Yalnızca mobil cihazlara yönelik bir kampanya oluşturduktan sonra, aşağıdaki optimizasyon ipuçlarını kullanmanızı öneririz:

Daha fazla kontrol ve esneklik elde edin: Yalnızca mobil cihazlara yönelik ayrı bir kampanya kullanarak, mobil performansınızla ilgili daha çok bilgi sahibi olursunuz ve masaüstü bilgisayarlara yönelik kampanyalarınızı etkilemeden tekliflerinizi, anahtar kelime listelerinizi ve reklamlarınızı optimize etme konusunda daha fazla kontrol elde edersiniz.
Mobil reklamlar için ayrı bütçeler ve teklifler hazırlayın: Mobil cihazlar söz konusu olduğunda, reklamınızın masaüstü arama sonuçları sayfasındaki 10 reklam alanına karşın mobil arama sonuçları sayfasındaki 5 reklam alanında yayınlanması için rekabet edersiniz. Reklamlarınızın rekabet gücüne sahip olmasını ve göze çarpan şekilde görüntülenmesini sağlamak için yüksek teklif vermek önemlidir.
Reklamlarınızı mobil cihazlara uygun hale getirin: Reklamınızın mobil cihazlara özgü bir kopyasını oluşturun ve "Teklifler telefonunuza gelsin" gibi mobil cihaz sahibi tüketicilerin dikkatini daha fazla çekecek harekete geçirici mesajlar kullanın. Ayrıca Reklam Site Bağlantıları (İNG) gibi özellikleri özelleştirebilir ve kullanıcıları mobil cihazlarla daha alakalı içeriğe yönlendirebilirsiniz.
Mobil reklamlardan azami şekilde yararlanın: Tıkla ve ara işlevi ve hareket halindeki kullanıcılara daha alakalı ve kolay reklamlar sunan konuma dayalı hizmetler gibi, mobil reklamlara özgü güçlü özelliklerden yararlanabilirsiniz.

Mobil cihazlara yönelik ayrı kampanyalar oluşturmaya nasıl başlayabilirim?

Mobil cihazlara yönelik ayrı bir kampanya oluşturmak için, yalnızca akıllı telefonları hedefleyen bir AdWords kampanyası oluşturmanız gerekir. Böylece, bu kampanya, masaüstü ve dizüstü bilgisayarları hedefleyen kampanyalardan ayrılmış olur. Bunu yapmanın en hızlı ve en kolay yolu, kampanyanızı ve anahtar kelimelerinizi yalnızca mobil cihazlara yönelik ayrı bir kampanyaya kopyalamak için AdWords Editör'ü kullanmaktır. Kampanyanın tamamını kopyalayabilir veya mobil reklamlarda en yüksek performansı gösteren anahtar kelimeleri seçebilirsiniz.

AdWords Editör'ü kullanmıyorsanız, yalnızca mobil cihazlara yönelik yeni kampanyalar oluşturmak için lütfen aşağıdaki adımları izleyin:

2. Mevcut kampanyalarınızda bulunan anahtar kelimeleri ayrı bir e-tabloya veya metin dosyasına aktarın.
3. Hesabınızdaki Kampanyalar sekmesinde bulunan Yeni Kampanya düğmesini tıklayın.
4. Kampanya ayarlarınızda, Ağlar ve cihazlar bölümüne gidin, Cihazlar'ın altındaki "Ben Seçmek İstiyorum"u tıklayın ve "Masaüstü ve dizüstü bilgisayarlar" seçeneğinin işaretini kaldırın. Bundan sonra, hedeflemeniz, tam işlevli İnternet tarayıcılarına sahip mobil cihazları seçtiğinizi göstermelidir.
5. Anahtar kelimelerinizi, alakalı reklam gruplarındaki yalnızca mobil cihazlara yönelik yeni kampanyaya yapıştırın.
6. Kopyalanan eski kampanyalarınızın Cihazlar ayarını yalnızca "Masaüstü ve dizüstü bilgisayarlar" olarak belirleyin.
7. Mevcut uzantılarınızdan herhangi birini (örneğin, yer ve telefon uzantıları) mobil cihazlara yönelik yeni kampanyalarınıza kolayca uygulamak için Paylaşılan Uzantılar özelliğini kullanın.

Mobil cihazlara yönelik bu en iyi uygulamadan yararlanacağınızı ve mobil reklamlarınızın stratejisini optimize etmek açısından bu uygulamayı etkili bulacağınızı umuyoruz!

Dai Pham, Google Mobil Reklamlar Ürün Pazarlaması