En İyi Tıkla ve Ara Uygulamaları: Mobil Kampanyalarınızı Optimize Etmek İçin Faydalı İpuçları
11 Şubat 2011 Cuma
Ocak ayında, mobil reklamlar için, reklamverenlerin potansiyel müşterilerle telefon üzerinden doğrudan bağlantı kurmalarını sağlayan Tıkla ve Ara işlevini kullanıma sunmuştuk. Tıkla ve Ara (TA) reklamları bir yıldan kısa bir sürede uzun bir yol aldı ve bu reklam biçimini bugün yüz binlerce reklamveren kullanıyor. Gerçekten, geçtiğimiz üç ayda, mobil reklamcılıkta telefon uzantılarını kullanan Google reklamverenlerinin sayısının, global olarak ayda %28 arttığını gördük. Dahası, Google Arama ve Görüntülü Reklam Ağlarının ikisinde birden görüntülenen Tıkla ve Ara reklamları her ay mobil cihazlardan milyonlarca arama yapılmasını sağlıyor.
Tıkla ve Ara reklamlarının bu kadar ilgi görmüş olmasından heyecan duyuyoruz ve henüz yolun başındayız! İlk kullanıma sunulduğundan bu yana, reklamverenlerin pazarlama hedeflerine ulaşmalarına yardımcı olmak amacıyla çeşitli yeni reklam biçimleri geliştirerek TA platformundaki yeniliklerimizi sürdürdük. Yapılan son araştırmalar, telefon numarası içermeyen reklamlarla karşılaştırıldığında, Tıkla ve Ara reklamlarının, tıklama oranlarında ortalama %6-8 artış sağladığını gösteriyor. Tıkla ve Ara işlevinin gücünü en üst düzeye çıkarmanıza yardımcı olmak amacıyla, aşağıda, son TA iyileştirmelerimize yönelik en iyi uygulamaları derledik. Böylece kampanya hedefinize en çok uyan reklam biçimini seçebilirsiniz. Bu reklam biçimleri, Google Görüntülü Reklam Ağı'nda gösterilmeye uygun olmakla birlikte, aşağıdaki ipuçları Google.com'u hedefleyen ve tam işlevli İnternet tarayıcılarına sahip ileri teknoloji cihazlarda reklam görüntüleme seçeneği etkinleştirilmiş kampanyalara özgüdür.
Telefon Uzantılarıyla aramaları merkezi bir numaraya yönlendirin
Telefon Uzantılarıyla aramaları merkezi bir numaraya yönlendirin

Çağrı merkezi işleten ulusal çapta bir reklamveren olabilirsiniz ya da tek amacınız aramaları belirli bir telefon numarasına yönlendirmek olabilir. Telefon Uzantıları reklam biçimi, her iki durumda da işinize yarayan bir araç olabilir. Telefon Uzantıları, nerede gösterildiğinden bağımsız olarak mobil reklamınıza bir telefon numarası eklemenize olanak tanır (reklamınızda bir değişiklik olmaz). Örneğin, 0800'lü bir ulusal numaranız varsa, numarayı Telefon Uzantınıza eklemekle, İstanbul'da ve Ankara'da bulunan kullanıcılara tam olarak bu numarayı gösteren bir reklam elde edersiniz. Müşterilere, sizinle anında iletişim kurma seçeneğini sunmak, işletmenizi büyütmenin yanı sıra nitelikli olası satışlar elde etmenin etkili bir yoludur. Bu reklam biçimiyle ilgili daha fazla bilgi edinmek için Telefon Uzantıları yardım sayfasını inceleyebilirsiniz.
Yalnızca Arama Reklamı ile telefon aramalarına odaklanın

Birçok işletme için telefon aramaları ve web sitesi ziyaretlerinin değeri farklıdır. Müşterilerinizle özel olarak telefon üzerinden bağlantı kurmak istiyorsanız, artık, tek hedefi işletmenizin aranmasını sağlamak olan kampanyalar oluşturmak üzere Yalnızca Arama Reklamı işlevini kullanabilirsiniz. Yalnızca Arama Reklamı, Telefon Uzantıları ile birlikte çalışan bir özellik olarak mobil reklamınızdaki tıklanabilir tek alanın telefon numaranız olmasını sağlar. Bir aramanın maliyeti ile reklamınızın aldığı bir tıklamanın maliyeti aynı olduğundan, tamamen, mobil kampanyalarınız üzerinden istediğiniz kitleyle telefonla etkileşimi geliştirmeye odaklanabilirsiniz.
Yer Uzantıları ile yerel müşterilere ulaşma

Mobil durumda olup alışveriş yapmaya hazır yerel müşterilerle mi bağlantı kurmaya çalışıyorsunuz? Reklamlarınıza yere özgü bir işletme telefonu numarası eklemek, bu kitlenin ilgisini sonuç alıcı bir şekilde çekmenize yardımcı olabilir. Bir pizza restoranları zinciri işlettiğinizi ve müşterilerin kendilerine en yakın pizzacıya anında ulaşabilmelerini sağlamak istediğinizi varsayalım. Yer Uzantıları kullanılan reklamlar kullanıcıların bulundukları yere göre yayınlandıklarından, karnı acıkan düzenli müşteriler, tıklayarak, şehrin öbür ucundaki restoran yerine, en yakındaki restoranı arayabilir. Bu reklam biçiminin ek bir faydası da, genişletilebilir bir harita üzerinde adresinizi ve işletmenizin bulunduğu yeri görüntülemesi ve müşterileri restoranınıza yönlendirmeye yardımcı olabilmesidir. Bu reklam biçimiyle ilgili daha fazla bilgi edinmek için Yer Uzantıları yardım sayfasını inceleyebilirsiniz.
Bu ipuçlarını faydalı bulacağınızı umuyoruz ve gelecekte sizin için daha fazla Tıkla ve Ara özelliği geliştirmeyi amaçlıyoruz.
Surojit Chatterjee, Google Mobil Reklamlar, Ürün Müdürü
Hiç yorum yok :
Yorum Gönder
İlginize teşekkürler!
Bu yazı ile ilgili olmayan ve uygun bulunmayan yorumları yayınlamama hakkını saklı tutuyoruz.
Burada okuduğunuz yorumlar okuyucularımıza aittir.