Ziyaretçiler alıcıya nasıl dönüştürülür? (Bölüm 2)
14 Ekim 2010 Perşembe
Kısa bir süre önce, "Ziyaretçiler alıcıya nasıl dönüştürülür?" başlıklı dizimizin 1. Bölümünü yayınladık. Bugün bu dizinin ikinci bölümünde, ziyaretçileri sitenizde bir işlemi gerçekleştirmekten alıkoyabilecek bazı yaygın hatalarla ilgili bilgi edineceğiz.
Kayıt
"Web siteleriyle ilgili kafamı kurcalayan konulardan biri, bir ürün satın alabilmek için önce neden kayıt yaptırmam gerektiğidir. Önüme neden giriş bilgileri ve şifreler oluşturma gibi engeller çıkarılıyor? Oysa sadece, sizinle bağlantı kurmanın veya sizden bir ürün satın almanın hızlı ve güvenli bir yolunu arıyorum."*
• Kayıt işlemi olmadan satın almaya olanak tanıyın: Müşterilerin hesap oluşturmadan sizden ürün satın almasına izin verin. E-posta adresleri gibi bilgileri ödeme ayrıntıları formunuzdan elde edebilirsiniz. Ayrıca müşterilerinize satış sonrasında kaydolma seçeneği de sunabilirsiniz.
• Satış işlemini kolaylaştırın: Kaydolmak için gerekli bilgi miktarını azaltın. Size gerçekten gereken ayrıntılara odaklanın.
• Kaydolmanın faydalarını vurgulayın: Müşterileri, kaydolmaya teşvik etmek istiyorsanız, bunun onların yararına olduğunu anlamalarını sağlayın.
Formlar
Kimse form doldurmayı sevmez. Bir form ne kadar uzun ve karmaşık olursa, müşterinin vazgeçip sayfadan ayrılması o kadar olası hale gelir. Bu işlemi olabildiğince kolay ve sorunsuz hale getirmeyi denemelisiniz.
• Gerekli olmayan ayrıntıları sormayın: Çıkış veya bilgi alma işleminizdeki alanların ve adımların sayısını azaltın. Müşterilerden yalnızca gerçekten gerekli bilgileri isteyin.
• İşlemin aşamalarını gösterin: Müşterinin çıkış işleminin hangi aşamasında olduğunu göstermek için durum çubuğu kullanın. Bu, beklenti oluşturur ve işlemin yapılabilir görünmesini sağlar.
• Kullanıcının dikkatini dağıtmamaya çalışın: Çıkış işleminin yapıldığı sayfalarınızdan reklamları ve gereksiz gezinme çubuklarını kaldırmak iyi bir fikirdir. Müşterinin dikkatini dağıtarak başka bir yere gitmesine yol açabilecek öğeleri en aza indirin.
Şeffaflık
Kullanıcılarınızın güvenini kazanmak için sitenizin şu üç ana alanda açık ve net olması gerekir: İşinizin niteliği, sitenizin ziyaretçinin bilgisayarıyla etkileşime girme yöntemi ve istediğiniz takdirde, ziyaretçinin kişisel bilgilerini ne şekilde kullanmayı hedeflediğiniz. Bu Yardım Merkezi makalesinde şeffaflıkla ilgili daha fazla bilgi bulabilirsiniz.
• İptallerle/iadelerle ilgili açık olun: Müşteriler uygun olmayan ürünleri iade edebileceklerini veya şartların değişmesi durumunda rezervasyonları iptal edebileceklerini bilmek ister.
• Fiyat konusunda şeffaf bir tavır sergileyin: Toplam maliyetler konusunda şeffaf olun ve müşterileri bütün ek teslimat veya rezervasyon ücretleri konusunda önceden bilgilendirin.
• Güvenlik sağlayın: Sayfalarınızın güvenli olduğundan emin olun ve sitenizin güvenliği olduğunu belirten bilinen simgeleri sayfalarınıza ekleyin.
Bu gönderi için bu kadarı yeter. Bu dizideki üçüncü ve son gönderimizde Google'ın, sitenizde yukarıdaki konulardan hangilerine odaklanmanız gerektiğini anlamanıza yardımcı olacak, en iyi ücretsiz araçlarından bazılarıyla ilgili ayrıntılı bilgi vereceğiz.
*"Web sitenizi işe yarar duruma getirin", Google, 2009.
Lotem Lev-Ari, Google AdWords Ekibi
Hiç yorum yok :
Yorum Gönder
İlginize teşekkürler!
Bu yazı ile ilgili olmayan ve uygun bulunmayan yorumları yayınlamama hakkını saklı tutuyoruz.
Burada okuduğunuz yorumlar okuyucularımıza aittir.