Ziyaretçiler alıcıya nasıl dönüştürülür? (Bölüm 1)
8 Ekim 2010 Cuma
Web sitenizi ziyaret edenleri bir ürün satın almaya teşvik etmek, güç bir iş olabilir ve işletmenizin başarısını doğrudan etkileyebilir. Neyse ki, sitenizdeki ziyaretçileri dönüşüm sağlamak üzere etkilemek için atabileceğiniz çeşitli adımlar var.
3 gönderiden oluşan izleyen dizide, sitenizde ele almanız gereken değişikliklerin neler olduğunu anlamanıza yardımcı olacak birkaç öneri ve fikir sunacağız.
Bugünkü gönderide, doğru açılış sayfasını seçme konusu üzerinde duracağız ve bu konuyla ilgili bazı en iyi uygulamaları paylaşacağız.
En iyi hedef URL'yi seçin
Reklamını yaptığınız web sitesini inceleyin ve reklamınızda açıklanan bilgileri veya ürünü içeren sayfayı bulun. Kullanıcılar reklamda vadedileni siteye ulaşır ulaşmaz bulamazsa, web sitenizden ayrılma olasılıkları daha yüksek olur. Reklamınızda söz edilen bütün promosyonların veya ürünlerin açılış sayfanızda göründüğünden emin olun.
*İpucu: Reklamınızın başlığını açılış sayfasında tekrarlamayı deneyin. Bu şekilde müşteri, direkt doğru sayfada bulunduğundan hemen emin olacaktır.
Ana Sayfa
1) Markanız ve sitenizin amacını tekrar vurgulayın: Ziyaretçilerin doğru siteye geldiklerinden emin olmalarını sağlayın. Markanızı ve satışı artırıcı bütün benzersiz özellikleri açık bir şekilde görüntüleyin. Uzun tanıtımlardan kaçının. Müşteriler bu bilgileri "hakkımızda" bölümünde arar.
2) En uygun sayfa düzenini bulun: Ziyaretçilere, karışık olmayan ve tüm alakalı bilgilerin sayfanın üst kısmında mevcut olduğu temiz ve anlaşılması kolay bir ana sayfa gösterin.
3) Ziyaretçilerin sitenizin diğer bölümlerinde gezinmesini kolay hale getirin: Ziyaretçilerin ana sayfanızın ötesine geçmesini sağlamalısınız. Ziyaretçilerin potansiyel olarak gidebileceği çok fazla yol olduğunda, kaybolmayacaklarından emin olun. Bir sonraki adımda gidilecek yerle ilgili seçenekler açık ve basit olmalıdır.
Gezinilebilirlik
Ziyaretçileri müşterilere dönüştürmenin anahtarı, kullanıcıların aradıklarını bulmalarını kolaylaştırmaktır.
• Ürün/hizmet kategorilerinin görünür olmasını sağlayın: Kullanıcıların gezinmesi için, bunu nasıl yapacaklarını bilmeleri gerekir. Sunduğunuz ürün ve hizmet kategorilerini gösteren anlaşılır etiketler/başlıklar kullanın.
• Anlaşılması kolay terimler kullanın: Sunduğunuz ürün/hizmet kategorilerini etiketlerken, müşterilerinizin anlayacağı ve cazip bulacağı terimler kullandığınızdan emin olun. Mümkün olduğu kadar jargon kullanmaktan kaçının.
• Gidilecek bir sonraki yeri vurgulayın: Kullanıcıların, A noktasından B noktasına mümkün olan en kolay şekilde nasıl ulaşacaklarını anlamalarına yardımcı olun.
Bu noktada, kullanışlı bir hedef URL'nin ve site yapısının önemini kavradıktan sonra büyük olasılıkla, kendinizi sitenizle ilgili daha ileri ipuçlarını incelemeye hazır hissediyorsunuzdur. Bu dizinin pek yakında yayınlanacak ikinci bölümünü kaçırmayın.
Berna Akın, Google AdWords Ekibi
Hiç yorum yok :
Yorum Gönder
İlginize teşekkürler!
Bu yazı ile ilgili olmayan ve uygun bulunmayan yorumları yayınlamama hakkını saklı tutuyoruz.
Burada okuduğunuz yorumlar okuyucularımıza aittir.