AdWords Efsaneleri düzeltme zamanı! - Bölüm 3
1 Haziran 2010 Salı
AdWords efsaneleri bölüm 1 ve bölüm 2 yazılarımızda en yaygın AdWords efsanesini düzelttik ve gerçekleri ortaya koyduk. Okuyucularımızdan önceki gönderilerle ilgili gerçekten olumlu tepkiler aldığımız için, bugün üçüncü bir bölümle 5 AdWords efsanesini daha düzelterek dizimizi sonlandıracağız:
Efsane 1: TBM teklifiniz yeterince yüksekse, reklamınızın en üst konumda gösterilmesi garantilenir.
Gerçek: Yüksek bir maksimum TBM teklifi, reklamınızın en üst konumda gösterilmesini garantilemez. Reklamınızın arama sonuçları sayfasındaki konumunu belirlerken hesaba katılan çok önemli başka ölçütler vardır. Bu ölçütler, anahtar kelime alaka düzeyini, açılış sayfası kalitesini ve açılış sayfasının yüklenme süresini içerir ve kalite puanıyla ölçülür. Kalite puanınız düşükse, maksimum TBM teklifiniz yüksek de olsa, reklamınızın en üst konumda görüntülenmesi çok zordur.
Efsane 2: Kalite puanı, anahtar kelime optimizasyonuyla her zaman yükseltilebilir.
Gerçek: Bu her zaman mümkün değildir. Kalite puanı düşük olduğunda anahtar kelime optimizasyonu önerilir, ancak ek adımlar da gerekli olabilir. Önceki efsanede belirtildiği gibi, açılış sayfası kalitesinin yanı sıra sayfa yüklenme süresinin de bunda rolü vardır. Sayfa yüklenme süresi uzunsa, anahtar kelimenin daha iyi bir kalite puanı alabilmesi için genellikle önce bu sorunun çözülmesi gerekir. Açılış sayfasının kalitesi için de aynı şey geçerlidir. Sayfanın kalitesinin düşük olduğu kabul edilmişse, dikkatinizi anahtar kelime optimizasyonuna yoğunlaştırmadan önce açılış sayfasının derecelendirmesini yükseltmeniz gerekir.
Efsane 3: Anahtar kelime aracını kullanırken, aracın önerdiği tüm anahtar kelimeleri uygulamam gerekir.
Gerçek: Anahtar Kelime Aracı'nın sundukları, tavsiye veya danışmanlık niteliğinde değildir. Anahtar Kelime Aracı, yalnızca işinize yararlı olabilecek alakalı sorguları görüntüler.
Görüntülenen sonuçları reklam hedefleriniz açısından değerlendirmeniz gerekir. Böylece anahtar kelime aracı, henüz kullanmadığınız ancak kârlı olabilecek yeni, anlamlı anahtar kelimeler veya negatif anahtar kelime olarak hariç tutabileceğiniz alakasız anahtar kelimeler bulmanıza yardımcı olabilir.
Örnek: Mutfak ekipmanları sattığınızı ancak onarım hizmeti vermediğinizi varsayalım. Anahtar kelime aracı aşağıdaki kelimeleri listeler:
mutfak ekipmanları
modern mutfak ekipmanları
tek mutfak satın alın
bulaşık makinesi satın alın
mutfak ekipmanı önerileri
mutfak ekipmanı incele
mutfak ekipmanı onarımı
Yeşille vurgulanan anahtar kelimeler, anahtar kelime listeniz için iyi birer tamamlayıcı olabilir. Ancak kırmızı kelimeler, sunduğunuz ürünlerle alakasızdır ve hariç tutulabilir. Bunun nedeni, yalnızca mutfak ekipmanları satmanız, onarım hizmeti vermemenizdir. Ayrıca, yalnızca satın almaya hazır müşterileri hedeflemek ve amacı yalnızca bilgi edinmek olanları hariç tutmak için, mutfak ekipmanı incele ve mutfak ekipmanı önerileri anahtar kelimelerini de negatif anahtar kelimeler olarak ekleyebilirsiniz.
Efsane 4: Google'da kendi reklamlarımı aradığımda düşük bir konumda görünüyorlar. Bu, potansiyel müşterilerimin de reklamlarımı düşük bir konumda gördüğü anlamına gelir.
Gerçek: Google'da sık sık kendi reklamlarınızı arıyor ancak tıklamıyorsanız, reklamlarınızı Google'da çoğu kullanıcının gördüğünden farklı bir konumda görebilirsiniz. Bunun nedeni, Google'ın her aramaya özel şekilde yanıt vermesi ve sonuçların görüntülenme şeklini değiştirebilmesidir. Örneğin, bir kullanıcı hiçbir reklamı tıklamaz ve aynı aramayı tekrar gerçekleştirirse, Google, o kullanıcıyla daha alakalı olabilecek farklı bir sonuç kümesi görüntüleyebilir.
Google'da arama yapmak yerine, reklamınızın konumunu gerçek zamanlı olarak değerlendirmek için www.google.com.tr/adpreview adresindeki Reklam Önizleme aracını kullanmanızı öneririz. Bu araç ek bir avantaj sağlar: Reklamınız için gerçek gösterim oluşturmaz ve böylece TO'nuzu korur. Google'da sık sık reklamlarınızı aramak ancak tıklamamak, TO'nuzu ve dolayısıyla kalite puanınızı etkileyebilir.
Efsane 5: Bir kampanyayı, benim bulunduğumdan farklı bir saat dilimindeki bir ülkeye hedeflersem ve Reklam Yayını Zaman Planlaması özelliğini kullanıyorsam, seçilen zaman aralıkları, hedef ülkenin yerel saatine karşılık gelir.
Gerçek: Tüm AdWords kampanyalarınız için Reklam Yayını Zaman Planlaması, hedef bölge neresi olursa olsun, hesabınız için belirlediğiniz saat dilimine dayanır (Hesabım > Tercihler > Saat Dilimi).
Örnek: Saat 12 (öğle) ve 3 (öğleden sonra) arasında Kaliforniya'da reklam yayınlamak istediğinizi ve AdWords hesabınızın İngiltere (00 GMT) saat dilimine ayarlanmış olduğunu varsayalım.
Reklam Yayını Zaman Planlaması'nda, kampanyalarınızın yayınlanacağı saatleri akşam 8 ve 11 arasına ayarlamanız gerekir. Bunun nedeni, Kaliforniya'nın içinde bulunduğu saat diliminin GMT'ye göre 8 saat geride olmasıdır. Kaliforniya (-08 GMT).
Böylece, AdWords efsane avcıları dizimizin sonuna gelmiş bulunuyoruz. Birçok yaygın yanlış değerlendirmeye ışık tutabilmiş olmayı umuyoruz!
Esra Öğücü, Google AdWords Ekibi tarafından yayınlanmıştır.
Hiç yorum yok :
Yorum Gönder
İlginize teşekkürler!
Bu yazı ile ilgili olmayan ve uygun bulunmayan yorumları yayınlamama hakkını saklı tutuyoruz.
Burada okuduğunuz yorumlar okuyucularımıza aittir.