AdWords Efsanelerini düzeltme zamanı! - Bölüm 2
25 Mayıs 2010 Salı
Bir önceki gönderimizde, size popüler AdWords efsanesiyle ilgili asıl gerçekleri anlatmıştık. Bu gönderimizde AdWords ile ilgili diğer beş yaygın yanlış kanıyla devam edeceğiz.
Efsane 1: Google İçerik Ağı'ndaki reklamların tıklama oranı (TO), Google'da görüntülenen reklamların Kalite Puanını etkiler.
Gerçek: Kalite Puanının ardındaki formül, Kalite Puanının Google'daki ve Arama Ağı'ndakiİçerik Ağı'ndaki reklamları mı etkilediğine göre değişir. Google'daki reklamlar için kalite faktörü, diğer alaka düzeyi faktörleriyle birlikte aşağıdaki bileşenlere bağlıdır: reklamları mı, yoksa
- Anahtar kelimenin ve eşleşen reklamın Google'daki geçmiş Tıklamam Oranı; Google İçerik Ağı'ndaki TO'nun sadece Google İçerik Ağı'ndaki Kalite Puanını etkilediğini ve Google Arama Ağı'ndaki Kalite Puanına etkisinin olmadığını unutmayın
- Açılış sayfasının kalitesi
- Hesabınızdaki tüm reklamlar ve anahtar kelimelerin TO'suna göre ölçülen hesap geçmişiniz
- Reklam grubundaki görünen URL'lerin geçmiş TO'su
- Belirli bir arama sorgusu için anahtar kelimenin Google'da tüm reklamverenler için geçmiş performansı
- Reklamın gösterileceği coğrafi bölgedeki hesap performansı
Kalite Puanı üzerinde etkili olan faktörlerle ilgili daha fazla bilgi edinmek için burayı tıklayın.
Efsane 2: Google çalışanları belirli AdWords reklamverenleri için tıklama başına fiyatı manuel olarak ayarlayabilir.
Gerçek: Google çalışanlarının, AdWords müşterilerinin AdWords programı kapsamında ödemek zorunda oldukları tıklama başına fiyat (TBM) üzerinde hiçbir etkisi yoktur. AdWords reklamlarına ilişkin fiyatlandırma tüm müşteriler için aynı şekilde belirlenir: Reklam açık artırmasıyla. Ekonomist Hal Varian'ın Google açık arttırma sistemi hakkındaki videosu için burayı tıklayın. (Sadece İngilizce)
Kullanıcılar tarafından her arama sorgusu girildiğinde ayrı bir açık artırma gerçekleşmektedir. Açık artırma, reklamınızın reklam sıralamasını belirler. Reklam sıralaması ise, ilgili sorgu için hangi reklamların gösterileceğini ve bu reklamların Google arama sonuçları sayfasında hangi sırayla görüneceğini belirler.
AdWords sistemi, her açık artırma için anahtar kelimenizi değerlendirir ve Kalite Puanını hesaplar. Sistem daha sonra o belirli açık artırmaya girmek için gereken teklifi hesaplar. Kalite Puanı ne kadar yüksek olursa, minimum teklif o oranda düşük olur ve tersi de geçerlidir. Anahtar kelimenin TBM'si gerekli minimum teklif şartını karşılamazsa, reklamınız gösterilmez.
Efsane 3: Google, organik arama sonuçlarının yukarısındaki reklam konumlarını satar.
Gerçek: AdWords programında hiçbir reklam konumu sabit fiyattan satılmaz. Ücretsiz Google arama sonuçlarının yukarısında en fazla üç AdWords reklamının görünebildiği, üst konum denen konumlar için de aynı şey geçerlidir. Yukarıda da açıklandığı gibi, reklam yerleşimi dinamik bir yapıya sahiptir ve eşleşen anahtar kelimenin reklam sıralamasına göre şekillenir. Google'daki organik arama sonuçlarının yukarısındaki üst konumda, yalnızca belirli bir Kalite Puanı ve TBM teklifi eşiğini aşan reklamlar görünebilir.
Efsane 4: Reklam ajansları gibi büyük müşterilere TBM fiyatlarında indirim yapılır.
Gerçek: Google'da, TBM'lerde herhangi bir indirim yapılmamaktadır. Günlük bütçesi ister 1 lira, ister birkaç 1000 lira olsun, her müşteri TBM'nin belirlendiği reklam açık artırmasında eşit muamele görür. Anahtar kelimelerin tıklama başına fiyat (TBM)'leri açık arttırmada belirlenir.
Efsane 5: Aynı reklam grubunda birden fazla reklam kullanırsanız, AdWords otomatik olarak kullanıcının arama sorgusuna en uygun reklamı görüntüler.
Gerçek: Aynı reklam grubunda birden fazla reklam kullanırsanız, sistemimiz reklamlarınızı dönüşümlü olarak veya performansa göre gösterir. Burada belirleyici olan, kampanya ayarlarınızda hangi seçeneği belirttiğinizdir. Sistem, reklam metinlerinizden hangisinin bir kullanıcının arama sorgusuna en uygun olduğunu bilmez. Reklamlarınızı optimize etmeyi düşünebilirsiniz.
Örnek: Bir reklam grubunda aşağıdaki anahtar kelimelere sahipsiniz:
* otomobiller
* motosikletler
* scooter'lar
Ayrıca, her biri bu taşıtların birini tanıtan üç farklı reklam metnine sahipsiniz.
Bu durumda, "otomobiller" için yapılan bir arama sorgusunun, reklam metninde “otomobiller” ifadesinin geçtiği reklamı tetikleyeceğinin hiçbir garantisi yoktur. Motosikletler veya scooter'lara ilişkin reklamınızın gösterilmesi de ihtimal dahilindedir. Bunun gibi bir senaryoda, her bir taşıt türü için ayrı bir reklam grubu ve ilgili reklam metni oluşturmanızı öneririz. Bu sayede, her bir anahtar kelime için her zaman en uygun reklam metninin gösterilmesini sağlayabilirsiniz.
Bu gönderimizin size AdWords ve AdWords'ün işleyişiyle ilgili daha fazla fikir verdiğini umuyoruz.
Esra Öğücü, Google AdWords Ekibi tarafından yayınlanmıştır.
Hiç yorum yok :
Yorum Gönder
İlginize teşekkürler!
Bu yazı ile ilgili olmayan ve uygun bulunmayan yorumları yayınlamama hakkını saklı tutuyoruz.
Burada okuduğunuz yorumlar okuyucularımıza aittir.