AdWords sistemi içerisindeki reklamlar açık arttırma prensibi ile çalışır. Bu yazımızda, AdWords açık arttırma sisteminin nasıl çalıştığını açıklayacağız. AdWords açık arttırma sistemi, hangi reklamların yayınlanacağını, reklamların hangi sırada yayınlanacağını ve reklamların size ne kadara mal olacağını belirler.

I. Bilmeniz Gereken Terimler

* Maksimum tıklama başı maliyeti (Maks. TBM): AdWords açık arttırma sisteminde reklamınıza yapılan bir tıklama için ödemek istediğiniz maksimum tutardır. Reklamlarınız için maksimum TBM teklifinizden fazlasını ödemezsiniz

* Ortalama TBM: Toplam tıklama maliyetinin, reklam tıklama sayısına bölünmesiyle elde edilen tutardır.

* Gerçek TBM: Reklamınızın bir defa tıklanması için ödenen gerçek tutardır. Bu tutar, reklamınızın gösterilebileceği her bir arama sorgusu için ayrı ayrı hesaplanır. Tıklama için ödeyeceğiniz tutar, AdWords açık arttırmasındaki en yakın rakibinize ait reklamın Kalite Puanına ve maksimum TBM teklifine dayanır. AdWords İndirimcisi, reklamınızın konumunu korumak için olası en düşük fiyatı otomatik olarak size bildirir.

II. Tekliflerimi ve Maliyetlerimi nasıl yönetebilirim?

Tekliflerinizi ve maliyetlerinizi reklam grubu düzeyinde veya anahtar kelimeler ve yerleşim düzeyinde yönetebilirsiniz. İster reklam grubu düzeyinde bir TBM belirlersiniz, isterseniz anahtar kelime ve yerleşim düzeyinde bir TBM belirlersiniz. Hangisini seçerseniz seçin, AdWords size tekliflerinizi ve maliyetlerinizi yönetme konusunda tam kontrol sağlar. TBM tekliflerinizi nasıl ayarlayacağınızı öğrenmek için burayı tıklayınız.

Ayrıca, arama ve içerik ağlarında ayrı ayrı TBM teklifleri de verebilirsiniz. Bu size büyük kolaylık sağlar. Arama ve içerik ağı TBM tekliflerinizi ayarlamak için burayı tıklayınız.

Eğer isterseniz, TBM tekliflerinizi otomatik olarak, en fazla tıklamayı almak üzere AdWords de yönetebilir. Otomatik tekliflerinizi etkinleştirmek için burayı tıklayınız.

III. TBM Teklifleriniz Reklam Sıralamanızı nasıl etkiler?

Reklamlarınızın yayınlanma sırası iki faktörle bağlıdır: maksimum TBM teklifinize ve Kalite Puanınıza. Dolayısıyla, konumunuzu yükseltmek için maksimum TBM'nizi artırabilir veya kampanyalarınızı daha iyi bir Kalite Puanı elde edecek şekilde optimize edebilirsiniz. Reklam sıranızı nasıl yükselteceğinizi öğrenmek için burayı tıklayınız.

IV. Açık artırma tam olarak nasıl yapılır?

Sistemimiz, her bir arama sorgusu için anahtar kelimenizin TBM'sini ve Kalite Puanını diğer uygun reklamlarla karşılaştırır. Sistemimiz, belirli bir açık artırmadaki her bir reklam için maks. TBM ve Kalite Puanını ile çarpar. En yüksek TBM ve Kalite Puanına sahip reklam birinci olur ve ikinci sıradaki reklam verenin sadece 1 kuruş fazlasını öder.

Örnek: Reklam Sıralaması

Google AdWords ile reklam veren Tolga, Merve ve Can aynı anahtar kelime için reklam vermektedirler. Tolga maksimum TBM teklifi 5TL ve 2 Kalite puanı ile düşük bir kalite puanına sahiptir. Merve ise Tolga'dan daha az maksimum TBM teklifi 2TL teklif vermiş ve 8 kalite puanı ile yüksek bir kalite puanına sahiptir. AdWords açık arttırma sisteminde, Tolga ve Merve'nin teklifleri aşağıdaki gibi hesaplanır.

Maksimum TBM teklifi x Kalite Puanı = Reklam Puanı
  • Reklam Puanı yüksek olan, açık arttırmayı kazanır ve reklamları daha üst sıralarda yayınlanır.
  • Reklam Puanınızı arttırmak için TBM teklifinizi arttırabilir veya Kalite Puanınızı arttırabilirsiniz.


Aşağıda da görüldüğü gibi, Merve daha düşük TBM teklifi vermesine rağmen, Merve'nin reklamları Tolga'nın reklamlarından daha üst sırada yayınlanır, çünkü Merve'nin reklamları daha yüksek Kalite Puanına sahiptir ve açık arttırmada Merve daha yüksek bir Reklam Puanı elde etmiştir.


Maksimum TBM

Kalite Puanı

Maksimum TBM x Kalite Puanı = ReklamPuanı

Reklam Sırası

Tolga

5TL

2

10

2. sırada

Merve

2TL

8

16

1. sırada

Örnek: Reklam Maliyeti

Google AdWords ile reklam veren Merve, Tolga ve Can aynı anahtar kelime ile aynı maksimum TBM teklifi vermektedirler. Kalite Puanı sıralaması, Merve 8, Tolga 6, Can 3 Kalite Puanına sahiptir. Açık arttırmayı Merve kazanmış ve reklamları Tolga ve Can'ın reklamlarının üstünde yayınlanmaktadır. Merve'nin ödemesi gereken tıklama maliyeti, teklif etmiş olduğu maksimum TBM teklifi olan 4TL değildir. Merve AdWords İndirimcisi sayesinde, en yakın rakibi olan Tolga'nın sadece biraz fazlasını öder. Aşağıda Merve'nin ödemesi gereken Gerçek Tıklama maliyetinin nasıl hesaplandığını görebilirsiniz.


Maksimum TBM

Kalite Puanı

Maksimum TBM x Kalite Puanı = ReklamPuanı

Gerçek TBM

Merve

4TL

8

32

(24/8) = 3 TL'nin biraz fazlasını öder.

Tolga

4TL

6

24

(12/6) = 2 TL'nin biraz fazlasını öder.

Can

4TL

3

12

Min Tutarı öder.



Google AdWords'te yayınlanan reklamlarınızın aldığı bir tıklama için ne kadar ödeme yapacağınız hakkında daha fazla bilgi için burayı
tıklayınız.


Esra Öğücü, Google AdWords Ekibi tarafından yayınlanmıştır.