Artık çoğu reklamveren yalnızca yeni arayüzü kullanıyor. Bu durumu göz önünde bulundurarak, yeni arayüzün potansiyelinden gerçek anlamda faydalanmanızı sağlayacak bazı önemli ipuçlarını sizinle bügünkü yazımızda paylaşmak istiyoruz.

Hesabınızda önemli noktalara odaklanma

Anahtar Kelimeler sekmesinde, sizin için önemli olan hususlara odaklanmanıza yardımcı olacak bazı araçlar bulunmaktadır.

İlk olarak, yalnızca ilgilendiğiniz ölçümleri istediğiniz sırada görüntülemek için sütunları özelleştirebilirsiniz. Ardından, belirli bir ölçütle eşleşen anahtar kelimelere odaklanmak için filtreleri kullanabilirsiniz. Örneğin, yalnızca iyi dönüşüm sağlayan anahtar kelimelere bakmak isteyebilirsiniz. Filtreler sayesinde, sizin için en önemli olan konulara yoğunlaşabilirsiniz. Deneyebileceğiniz etkili filtre örnekleri için burayı tıklayın.

Ne aradığınızı bildikten sonra, gerisini AdWords'e bırakabilirsiniz. Özel uyarıları kullanarak, AdWords'e sizin için hangi değişikliklerin önemli olduğunu bildirebilir ve bu değişiklikler gerçekleştiğinde hem hesabınızdan uyarı hem de e-posta yoluyla anında uyarı alabilirsiniz. Örneğin, filtreleri kullanarak, en iyi dönüşüm sağlayan yüksek hacimli anahtar kelimeleri saptayabilirsiniz. Bu anahtar kelimelerin dönüşüm oranı bir önceki haftaya oranla düştüğünde sizi bilgilendirecek bir uyarı oluşturabilirsiniz.

Bir Müşteri Merkezim hesabıyla çalışıyorsanız, şimdilik, özel uyarılar oluştururken tek bir AdWords hesabına doğrudan giriş yapmanız gerekeceğini unutmayın.

Birçok değişikliği tek seferde yapma

Sizin için önemli olan şeyleri bulduktan sonra, yeni arayüz, anahtar kelimelerinizde toplu değişiklikler yapmanızı kolaylaştırır. Öncelikle tek seferde birçok anahtar kelime seçebilir ve tüm alanları düzenlemeye açmak için Düzenle'yi tıklayabilirsiniz. Zaman kazanmak için bu işlemin tamamını klavye kısa yollarını kullanarak yapabilirsiniz: X ile anahtar kelimeler seçebilir, J ve K tuşlarını kullanarak satırları yukarı ve aşağı taşıyabilir ve E'ye basarak düzenleme moduna geçebilirsiniz. Ardışık anahtar kelimelerden oluşan bir liste seçmek isterseniz, ilk anahtar kelimeyi seçip Shift tuşunu basılı tutun ve ardından seçmek istediğiniz son anahtar kelimeyi tıklayın.

Düzenleme modundayken anahtar kelimeleri duraklatabilir, Maks. TBM'nizi ayarlayabilir, hedef URL'yi ve eşleme türünü değiştirebilirsiniz. Bunun yanında, teklifleri ve hedef URL'leri tüm satırlara kopyalayabilirsiniz. Ayrıca, yakın bir zamanda tüm geçerli anahtar kelime tekliflerini, ilk sayfa TBM tekliflerine yükseltme özelliğini de ekledik. Bunu yapmak için düzenleme modunda Tüm TBM'leri ilk sayfa teklifiyle önceden doldur'u tıklamanız yeterlidir.

Toplu değişiklikler yapmak için klavye kısa yollarını özelliğini kullanabilirsiniz. E-tablo düzenleme özelliği sayesinde anahtar kelimelerinizle bir e-tablo kullanıyormuş gibi çalışabilirsiniz. Formül kullanabilir, kopyalama yapıştırma işlemleri yapabilir ve bul ve değiştir özelliğini de kullanabilirsiniz. Diğer işlemler'i, ardından E-tablo düzenleme'yi tıklayarak e-tablo düzenlemeye ulaşırsınız. E-tablo düzenleme özelliğinin yalnızca bir reklam grubu içinde kullanılabileceğini unutmayın.

Kopyalama özelliği ile öğelerin yerini değiştirme

İyi bir hesap yapısı oluşturmak, başarılı AdWords kampanyaları için yapılacak temel işlemlerden biridir. Bu nedenle, daha hassas ve alaka düzeyi yüksek anahtar kelime ve reklam metinleri oluşturmak için zaman zaman öğelerin yerini değiştirmek isteyebilirsiniz. Kopyalama özelliği tam burada işinize yarar. E-tablo düzenleme gibi, kopyalama işlevini de Diğer işlemler'in altında bulabilirsiniz. Anahtar kelimeleri başka bir reklam grubuna veya kampanyaya kopyalayabilirsiniz. Anahtar kelimeleri kopyalarken, teklif ve hedef URL'yi de kopyalama seçeneğine sahipsiniz.

Bu ipuçlarının, anahtar kelimelerinizi daha etkin bir şekilde yönetmenize ve AdWords kampanyalarınızı geliştirmenize yardımcı olmasını dileriz.


Esra Öğücü, Google AdWords Ekibi tarafından yayınlanmıştır.