Ekonomik duraklama dönemlerinde, doğru müşterilerin işletmenize ulaşmasını ve ürün veya hizmetlerinizden faydalanmalarını sağlamanız çok önemlidir. Geçmişteki ekonomik durgunluk dönemlerine baktığımızda, büyümeye yatırım yapan ve maliyetlerini akıllıca kontrol eden işletmelerin, bu dönemlerden eskisine kıyasla daha da güçlenmiş olarak çıktıklarını görüyoruz. Bu koşullarda, Google sizlere, başarıya ulaşmanız için gereken araçları ve bilgi birikimini sunuyor.

Reklamlarınızı Öne Çıkarın

Müşterilerinizin, aradıkları şeyin sizde olduğunu bilmelerini sağlayın. Google’daki reklamlarınızla rakiplerinizinkileri karşılaştırdığınızda, işletmenizin öne çıktığını söyleyebilir misiniz? Reklam metinleriniz, ister ücretsiz teslimat hizmetiniz, ister indirimli fiyatlarınız, isterse de hizmet hızınız olsun, şu anda sahip olduğunuz benzersiz özelliklerinizi vurgulamalıdır. Ayrıca, anahtar kelimelerinizi reklam metninizde kullanmanızın da faydası olacaktır. Kullanıcılar reklam metninize eklediğiniz bir anahtar kelimeyi aradıklarında, söz konusu anahtar kelime aradıkları şeyin sizde olduğunu vurgulayacak şekilde kalın harflerle yazılır.

Reklamlarınızı Doğru Kullanıcılara Gösterin

Belirlediğiniz anahtar kelimeleriniz sunduğunuz ürün veya hizmetle ne kadar alakalıysa, olumlu sonuç alma olasılığınız o kadar yüksek olur. İşletmenize yönelik seçenekleri incelemek üzere anahtar kelime aracından yararlanabilirsiniz. Örneğin, farklı türlerde spor ayakkabılar satan bir mağazaysanız, “erkek spor ayakkabısı” ifadesi, “ayakkabı” ya da “spor” gibi daha genel anahtar kelimeler ile karşılaştırıldığında daha başarılı sonuçlar elde etmenizi sağlayacaktır.

Satış Sürecini Web Sitenizde Tamamlayın

Kullanıcılar, aradıklarını hemen bulamadıkları web sitelerinde çok fazla vakit geçirmezler. Açılış sayfanızın içeriği, reklam metniniz ve anahtar kelimelerinizle uyumlu olursa, ziyaretçilerinizin müşterilere dönüşme olasılığı artacaktır. Genellikle, reklamınızda ana sayfanıza bağlantı vermek yapabileceğiniz en iyi şey değildir. Hedef URL’nizi müşterilerin alışveriş yapabileceği veya size ulaşabileceği, ürün ya da hizmetlerinize yönelik bir sayfaya doğrudan bağlayacak şekilde düzenleyin.

Reklamınızın Google’daki Sıralamasını Yükseltin

Reklamlarınızın, diğer reklamlar arasındaki konumunu belirleyen şey sıralamasıdır. Anahtar kelimeniz için verdiğiniz teklifin, reklamınızın sıralamasını belirleyen faktörlerden yalnızca biri olduğunu biliyor muydunuz? Alakalı reklamları, Kalite Puanına bağlı olacak şekilde daha yüksek konumlarda göstererek ödüllendiririz. Genel olarak, reklamınız ne kadar çok tıklama alırsa reklamınızın Kalite Puanı ve sıralaması da o kadar yüksek olur. Anahtar kelimeleriniz ve reklam metninizin alakalı olması, maliyetlerinizi kontrol altında tutmanıza ve reklamınızın görünürlüğünü artırmanıza yardımcı olur.

Reklam Performansınızı Düzenli Aralıklarla Gözden Geçirin

AdWords Rapor Merkezi, reklamcılık faaliyetlerinizin performansına ilişkin faydalı bilgiler sağlar. Sizin için özel olarak hazırlanmış, tıklama istatistiklerini kampanyalarınıza, reklam gruplarınıza ya da anahtar kelimelerinize göre gösteren raporların e-posta olarak gönderileceği zamanları planlayabilirsiniz. Dönüşüm izlemeyi kullanıyorsanız, raporlarınız, AdWords reklamlarınızdan elde ettiğiniz satışlar ve potansiyel müşteriler hakkında da bilgiler içerecektir.

AdWords çalışmalarınızda başarılar dileriz!