Düşük Kalite Puanı ve İlk Sayfa Teklifi Tahmini
7 Ocak 2009 Çarşamba
Reklamverenlerimizin en sık karşılaştıkları sorunlardan biri de düşük Kalite Puanı veya ilk sayfa tekliflerinin yetersiz olması nedeni ile reklamlarını görememeleridir. Bu nedenle, bugünkü yazımızda Kalite Puanı ile İlk Sayfa Teklifi Tahmininden kısaca bahsetmek istedik.
Reklam kampanyanızı oluştururken kendinizi müşterilerinizin yerine koyup “Bu anahtar kelime ile arama yaptığımda reklamımı tıklar mıydım?” veya “Gerçekten aradığım ürün veya hizmet bu mudur?” sorularını soruyorsanız, anahtar kelimelerinizin iyi bir Kalite Puanına sahip olması için ilk ve en önemli adımı atmışsınız demektir.
Kalite Puanı Nedir?
Kalite Puanı, anahtar kelimenizin, reklam metniniz, "açılan" etkin web sayfanız ve kullanıcının arama sorgusuyla ne kadar alakalı olduğunu ölçer. Genellikle, Kalite Puanınız ne kadar yüksekse, maliyetleriniz o kadar düşük ve reklam konumunuz da o kadar iyi olur.
Anahtar kelimelerimin 'Durum' sütununda "Etkin: Düşük kalite puanı yüzünden reklamlar nadiren gösteriliyor" uyarısını görüyorum. Ne yapmalıyım?
Anahtar kelimelerinizin Kalite Puanını kampanyalarınızı optimize ederek yükseltebilirsiniz. İşte bazı ipuçları:
- Daha spesifik anahtar kelimeler kullanmanız gerekebilir. Örneğin, çocuk kitapları satıyorsanız "kitap" anahtar kelimesi yerine "çocuk kitabı" veya "masal kitabı" gibi anahtar kelimeler seçmeyi düşünebilirsiniz.
- Farklı anahtar kelime eşleme seçeneklerini kullanabilirsiniz. Örneğin, negatif anahtar kelimeler ekleyebilirsiniz.
- Reklam metninizle ilişkili reklam grupları oluşturabilirsiniz. Örneğin, hem çocuk kitapları hem de üniversite sınavlarına hazırlık kitaplarını satıyorsanız, her hedef kitleniz için ayrı bir reklam grubu oluşturabilirsiniz.
- Reklam metninizi, seçtiğiniz anahtar kelimeleri içerecek şekilde veya ürün veya hizmetinizi doğrudan yansıtacak şekilde yazabilirsiniz.
- Düşük Tıklama Oranına sahip anahtar kelimelerinizi kampanyanızdan çıkarmayı düşünebilirsiniz.
- Açılış sayfanızın kalitesini iyileştirebilirsiniz. İyi bir Kalite Puanını oluşturan unsurların başında açılış sayfanızın reklam metninizle alakalı olması, açılış sayfanızın kolay gezinebilir olması ve açılış sayfanızın yüklendiği süre gelir.
İlk Sayfa Teklifi Tahmini Nedir?
'İlk sayfa teklifi tahmini' denilen kriter, arama sorgusu ile anahtar kelime eşleştiğinde reklamınızın arama sonuçlarının ilk sayfasında görüntülenmesi için gerekli olan Tıklama Başı Maliyet teklifini yaklaşık olarak tahmin eder. Bu tahmin, Kalite Puanı ve söz konusu anahtar kelime için geçerli reklamveren rekabetini temel alır. Bununla birlikte, önerilen İlk Sayfa Teklifini vermeniz reklamınızın ilk sayfada çıkacağını garantilemez. Reklamınızın görüntüleneceği konum, başta Kalite Puanı olmak üzere Tıklama Başı Maliyetiniz, bütçeniz, hesap ayarlarınız ve diğer reklamverenlerin davranışına bağlıdır.
Hiç yorum yok :
Yorum Gönder
İlginize teşekkürler!
Bu yazı ile ilgili olmayan ve uygun bulunmayan yorumları yayınlamama hakkını saklı tutuyoruz.
Burada okuduğunuz yorumlar okuyucularımıza aittir.