Google Analytics Dizisi: Bölüm 2
13 Mart 2009 Cuma
Google Analytics dizimizin 1. bölümünde Google Analytics’in ne olduğu, nasıl kurulduğu, izleme kodunu nasıl alabileceğiniz ve raporları nasıl görüntüleyebileceğiniz hakkında konuşmuştuk.
Kayıt olma sürecinin sonunda yönetici hesabınızla ilgili önemli değişiklikler yapabileceğiniz Analytics ayarları sayfasına gelmiştik. Şimdi Analytics ayarlarının olduğu sayfada daha ayrıntılı bir gezinti yapalım.
(Resmi büyütmek için üzerine tıklayın)
Sayfanın ortasında yer alan gri başlıklı alan Web site profili veya profillerinizi gösterir. Profil, Analytics raporlarında ne tür verilerin gösterileceğine karar veren kuralların tamamını temsil eder. Belli bir profile ait kurallar, kullanıcı erişim seviyelerini, gelişmiş yapılandırmaları ve en önemlisi, izlenmekte olan web sitesini içerir. İstediğiniz kadar profil yaratabilirsiniz. Tek bir profil genellikle tek bir etki alanına karşılık gelmekle birlikte, tek bir etki alanını izlemek için birden çok profilin kullanıldığı durumlar da vardır. Bir Google Analytics hesabı için her zaman en az bir profilinizin olması gerekir.
Yukarıda gördüğünüz ekran görüntüsü henüz Analytics kod yüklemesi tamamlanmamış bir hesaba aittir. İzleme kodunuzun yüklenme durumunu, Web Sitesi Profilleri tablosundan istediğiniz zaman kontrol edebilirsiniz. İzleme kodunuzu yükledikten sonra "Durum" sütununda aşağıdaki ikonlardan birini göreceksiniz.


Web sitesi Profilleri tablosunun sol tarafında Yardım Merkezimize yönlendiren Sık Sorulan Soruları bulacaksınız.
Web sitesi Profilleri tablosunun altında websitesi profili eklemek, kullanıcı erişimini yönetmek ve erişim filtreleri oluşturmak ile ilgili bağlantılar göreceksiniz. Bu araçlar doğru kurulduğunda size raporlarınızda hangi verilerin gösterileceğinin kontrolünü sağlamakla beraber web sitenize asıl trafiğin nereden geldiğini anlamanıza yardımcı olacaktır.
Google Analytics Ayarlarının kurulumu ile ilgili kısım şimdilik bu kadar. 3. Bölümde web sitenizin performansını ölçmek için kullanılan ölçütleri ele alacağız. Google Analytics yazı dizimizi takip etmeye devam edin!
Web sitesi Profilleri tablosunun altında websitesi profili eklemek, kullanıcı erişimini yönetmek ve erişim filtreleri oluşturmak ile ilgili bağlantılar göreceksiniz. Bu araçlar doğru kurulduğunda size raporlarınızda hangi verilerin gösterileceğinin kontrolünü sağlamakla beraber web sitenize asıl trafiğin nereden geldiğini anlamanıza yardımcı olacaktır.
Google Analytics Ayarlarının kurulumu ile ilgili kısım şimdilik bu kadar. 3. Bölümde web sitenizin performansını ölçmek için kullanılan ölçütleri ele alacağız. Google Analytics yazı dizimizi takip etmeye devam edin!
Hiç yorum yok :
Yorum Gönder
İlginize teşekkürler!
Bu yazı ile ilgili olmayan ve uygun bulunmayan yorumları yayınlamama hakkını saklı tutuyoruz.
Burada okuduğunuz yorumlar okuyucularımıza aittir.