Cep telefonları, tüketicilerin markalarla etkileşim kurması için yeni yollar oluşturarak fiziksel dünya ile dijital dünya arasındaki sınırları belirsizleştirdi. Kullanıcılar ürünleri İnternet'ten araştırıp, satın almak için mağazaya gidiyor. Televizyonda gördükleri bir marka hakkında daha fazla bilgi edinmek için İnternet'e başvuruyorlar. Ya da işe gidip gelirken mobil cihazlarında izledikleri videolardan, evde dizüstü bilgisayarlarından seyahat rezervasyonu yapmak için ilham alıyorlar.

Kitlenizin etkileşim şekli ne olursa olsun, hem onlara gerçekten önemli anlarda ulaşmanıza hem de cihazlar ve kanallar genelindeki etkiyi ölçmenize yardımcı olan ölçek ve araçları size yalnızca Google sunar.

Pazartesi sabahı Advertising Week’in Times Center Sahnesi'nde birkaç yeniliği sizlere tanıtmak için sabırsızlanıyorum. Tüm bu yenilikler televizyon ile dijital ortam, çevrimiçi dünya ile fiziksel dünya ve mobil cihaz ile masaüstü bilgisayar arasındaki döngüyü tamamlamanıza yardımcı olmak için tasarlandı.


Brand Lift'i kullanarak televizyon ile dijital ortam arasındaki döngüyü tamamlama

Son birkaç yıldır pazarlamacılara YouTube kampanyalarının, tüm müşteri yolculuğu boyunca bilinirlik ve satın alma amacı gibi marka metriklerini nasıl etkilediğini göstermek için Brand Lift ürünümüze yatırım yapıyoruz.

Bugün de pazarlamacılara, YouTube kampanyalarına kıyasla TV reklamlarının markanız için Google ve YouTube aramalarını nasıl artırdığını göstermek amacıyla Brand Lift'in özelliklerini TV kampanyaları için de geçerli olacak şekilde genişletiyoruz. Daha önceki testlerden aldığımız sonuçlara göre, televizyon ile karşılaştırıldığında YouTube gösterim başına neredeyse 2 kat daha fazla arama sağlıyor.

Televizyon için Brand Lift kurulumu çok basittir, medya planınızı sağlamanız bile gerekmez. Brand Lift'i hem TV kampanyasında hem de YouTube kampanyasında çalıştırdığınız sürece, markanız için yapılan aramaların günden güne arttığını gösteren raporlar alabilirsiniz.



"Google'ın, videonun etkilerini daha iyi anlamak için yaptığı çalışmalar gerçekten heyecan verici. Volkswagen, televizyon ve YouTube gibi dijital platformların eşit şekilde ölçülebilmesi yönündeki çalışmalarla yakından ilgileniyor. Brand Lift'in farklı türde medya kampanyalarının etki düzeyini spesifik, güvenilir ve bilimsel bir şekilde ölçmek için bize bir yol sunmasını sabırsızlıkla bekliyoruz." - Vinay Shahani, Kıdemli Başkan Yardımcısı, Pazarlama, Volkswagen Amerika



Çevrimiçi reklamlar ile çevrimdışı satışlar arasındaki döngüyü tamamlama

Televizyon, YouTube ve çevrimiçi arama arasındaki etkileşime ek olarak, artık çevrimiçi reklamlar ile mağaza ziyaretleri arasında da gerçek bir bağlantı var: Telefonlarında bir web sitesi veya uygulamayı ziyaret eden akıllı telefon kullanıcılarının %30'u 24 saat içinde bir mağazadan ürün veya hizmet satın alıyor.1

İşte bu nedenle, yani pazarlamacıların çevrimiçi reklamlar ile çevrimdışı satışlar arasındaki döngüyü tamamlamasına yardımcı olmak için Google Görüntülü Reklam Ağı'nda yer uzantıları ve mağaza ziyareti ölçümlerini kullanıma sunuyoruz. Tüketiciler en sevdikleri web sitelerinde gezinirken veya en sevdikleri uygulamalarla etkileşim kurarken onlara işletmenizin adresini, Google Haritalar'daki yol tariflerini ve fotoğraflarını gösteren reklamlarla ulaşabilirsiniz. Bu, mağazanızı ziyaret eden müşteri sayısını artırmanın gerçekten etkili ve hızlı bir yoludur. 



Home Depot görüntülü reklamlar için yer uzantıları kullanarak, markaya ait en popüler mağazaların yakınında aktif şekilde telefonlarından İnternet'e giren tüketicilere ulaştı ve 8 kat daha fazla mağaza içi YG elde etti. Home Depot Çevrimiçi Pazarlama Müdürü Umut Dinçer: "Görüntülü reklamlar için mobil yer uzantıları, ne kadar değerli olduklarını çok hızlı bir şekilde kanıtladı. Mağazalarımızın yakınındaki Kendin Yap tutkunlarına ulaşabiliyor ve "satın almak istiyorum" anlarında gerçekten istedikleri bilgileri sunarak onlarla 'tam zamanında' bağlantılar kurabiliyoruz." Başarı öyküsünün tamamı

Peki pazarlamacılar bu çevrimiçi reklamların etkisini nasıl ölçüyor? Görüntülü reklamlar için mağaza ziyaretleri, Görüntülü reklam Ağı reklamlarınızın mağaza, otel, otomobil bayiliği veya restoranınıza yapılan gerçek ziyaretler üzerindeki etkisini ölçer. Google Haritalar teknolojisinin gücü sayesinde, raporlanan ziyaretlerde %99 doğruluk sağlamak için küresel olarak 200 milyondan fazla mağazanın tam boyutlarına erişimimiz var.2 Yalnızca Google bu kesinlik düzeyini ve ölçeği sunabilir. Daha fazla bilgi.

Cihazlar genelinde döngüyü tamamlama

Tamamlanması gereken son döngü, tüketicilerin kullandığı tüm cihazlar genelindeki döngüdür: telefonlar, tabletler, dizüstü bilgisayarlar ve geriye kalan her şey. Bugün aynı kullanıcılara cihaz, uygulama ve siteler genelinde ulaşmanıza yardımcı olmak amacıyla Google Görüntülü Reklam Ağı ve DoubleClick Bid Manager için cihazlar arası yeniden pazarlamayı kullanımınıza sunuyoruz. Artık kitlenizle bir hikaye paylaşabilir ve reklamınızı cihazlar genelinde ne sıklıkla göreceklerini belirleyebilirsiniz.


Bir perakendeci olduğunuzu ve özel bir yılbaşı kampanyası oluşturmak istediğinizi varsayalım. Cihazlar arası pazarlama ile, müşterilerinize sabah işlerine giderken bir "Yeni yıl geliyor" reklamıyla ulaşabilirsiniz. Günün ilerleyen saatlerinde ise yılbaşı süslerinde sınırlı süreli bir teklif sunarak devam edebilir ve eve geldiklerinde tabletlerine göz atarken yemek tarifleri yayınlayarak etkileşimi sürdürebilirsiniz.

Tüm bu yenilikler önümüzdeki birkaç ay içinde kullanıma sunulacaktır.

Markaların ölçüm, erişim ve katılım döngüsünü tamamlamasına yardımcı olan ürünler geliştirmek bir ayrıcalıktır. Reklamcılık Haftası boyunca bu yenilikler hakkında daha fazla bilgiyi sizlerle paylaşmak için sabırsızlanıyor ve bu yolculuğa birlikte devam ederken geri bildirimlerinizi duymayı heyecanla bekliyoruz.

#GoogleAW2016 etiketiyle konuşmaya katılın.

Yayınlayan: Brad Bender, Görüntülü Reklamcılık ve Video Reklamcılığı Başkan Yardımcısı

1 Google / Ipsos Connect, Cihazlar tüketiciler ile mağazalar arasında nasıl bağlantı kuruyor?, Mart 2016, n=2.013 ABD çevrimiçi katılımcılar 18+. n=567 ABD çevrimiçi katılımcılar Y18-34 (Y kuşağı)
2 Mağaza ziyaretleri, raporlanan ziyaretlerin gerçek ziyaret sayısından daha az veya buna eşit olduğunu gösteren, %99 kesinlik oranına sahip konservatif veri eşikleri kullanılarak hesaplanmıştır.