Hazırlayan: Sridhar Ramaswamy, Kıdemli Başkan Yardımcısı, Reklamlar ve Ticaret
Yayınlayan: Efe Kandemir, Adwords Uzmanı

13 yıl önce Google'da çalışmaya başladığımda, çevrimiçi reklamların yalnızca tıklama ya da satın almayla sonuçlanması durumunda etkili olduğu fikrine dayanarak ürünler tasarlayan bir reklam teknolojileri mühendisiydim. O zamanlar kulağa basit gelen bu fikir, şimdi markaların tüketicilerle bağlantı kurma şeklinde devrim yaratıyor.
Bugün endüstrimiz bir başka devrime daha uyum sağlıyor ve bunu, her gün nereye gidersek gidelim yanımızda taşıdığımız ufacık bir cihaza, yani telefonlarımıza borçluyuz. Bir yere gitmek, bir şey izlemek veya satın almak istediğimizde (ister en iyi otel fiyatını bulmak ister mükemmel arabayı satın almak olsun) yardım almak için hemen mobil cihazlarımıza sarılıyoruz. Günde milyarlarca kez, istediğimiz şeyi Google, YouTube, Haritalar ve Play'de buluyoruz. Bu sabah Almanya'nın Köln şehrinde gerçekleştirilen dijital konferans dmexco'da, önemli anlarda gereken yerde olmanızı sağlayarak doğru tüketicileri istedikleri zamanda istedikleri şeylerle buluşturmanıza yardımcı olacak iki reklam yeniliğini tanıttım.
Yüklemenin ötesine geçin ve en değerli müşterilerinizi bulun
Mobil cihazlarda yaygın olarak bulunan uygulamalar, tüketiciler için giderek daha da önem kazanan bir temas noktasıdır. Bugüne kadar geliştiriciler ve reklamverenler AdWords ile 3 milyardan fazla uygulama indirme sayısı elde etti.1 Çoğunuz, kullanıcılarınızla bağlantı kurabileceğiniz yaratıcı yolları öğrenmek için dünyanın dört bir yanından buraya geldi ve sizlerle böyle bir amaç için birlikte olmak işimin en güzel yanı. Uygulamanızla etkileşim kuran kullanıcıların işletmeniz için en önemli kullanıcılar olduğunu sıklıkla duyuyorum. Burada yalnızca yükleme sayısını artırmaktan değil, aynı zamanda bir oyunda belli bir seviyeye ulaşmak veya bir satın alma işlemini tamamlamak gibi uygulamalarınız içinde değerli işlemler yapılmasını sağlamaktan da bahsediyoruz. İşte bu zorluğu çözmek için yola çıktık.
Bu sabah dmexco'da, tüm reklamverenlerin global olarak erişebileceği yeni nesil Evrensel Uygulama Kampanyaları'nı tanıttım. Google Arama, Play, YouTube ve Google Görüntülü Reklam Ağı'ndaki milyonlarca site ve uygulamada, Evrensel Uygulama Kampanyaları artık belirlediğiniz işletme hedeflerinize göre sizin için en önemli müşterileri bulmanıza yardımcı olabilir.
Popüler bir otel arama uygulaması olan trivago, Evrensel Uygulama Kampanyaları'nın bu yeni sürümünü ilk test edenlerden biri oldu. Gezginlerin mükemmel otel odasını bulmalarına yardımcı olmaya son derece önem veren marka, bir fiyat üzerine dokunan kullanıcıların sonraki adıma gitme, yani rezervasyon yapma olasılığının daha yüksek olduğunu biliyor. 
 Yüklemeden otel odası fiyatı görüntülemeye kadar uzanan kullanıcı yolculuğu örneği

trivago gibi, siz de optimize etmek istediğiniz uygulama içi etkinlikleri seçebilir (fiyata dokunmak veya seviye 10'a ulaşmak vb.) ve bu etkinlikleri ölçmek için üçüncü taraf ölçüm iş ortaklarını veya Firebase Analytics gibi Google'ın uygulama ölçüm çözümlerini kullanabilirsiniz. Uygulama içi etkinlikleriniz AdWords içinde tanımlandıktan sonra analitik çözümünüzü ekleyip yükleme başına maliyetinizi belirlediğinizde, Google makine öğrenimi algoritmamızı çalıştırır. Evrensel Uygulama Kampanyaları, Google’ın en büyük mülklerinde doğru fiyatla en değerli kullanıcılarınıza ulaşabilmeniz için reklamlarınızı sürekli olarak hassaslaştırmak amacıyla sonsuz sayıda sinyali gerçek zamanlı olarak değerlendirir. Kullanıcılar reklamlarınızla etkileşim kurdukça en değerli kullanıcıları nerede bulduğunuzu öğreniriz. Örneğin otel fiyatlarına en çok dokunan kullanıcıların YouTube'da seyahat vlog'ları izleyen kullanıcılar olduğunu öğrenebiliriz. Böylece, reklamlarınızı bu tür YouTube kanallarında daha çok gösteririz.
Evrensel Uygulama Kampanyaları trivago'da, oda rezervasyonu yapmak için uygulama içi otel fiyatlarını tıklama olasılığı daha yüksek kullanıcıları bulmada başarılı oldu. Sonuç olarak, seyahat markası hem Android hem iOS cihazlarda işletmesi için %20 daha değerli müşteriler elde etti.
Bu, Google'ın uygulama işinizi büyütmenize nasıl yardımcı olabileceği konusunda önemli bir değişiklik. Artık yalnızca yükleme sayısına odaklanmıyoruz, aynı zamanda kullanıcıları da dinliyoruz. Evrensel Uygulama Kampanyaları ile hedefimiz, geliştirirken çok çaba sarf ettiğiniz uygulamalar için kullanıcı etkileşimi ve değer sağlamak.
Eylem için TrueView ile düşünceyi eyleme dönüştürün
Mobil devrim yalnızca uygulamalarla arama veya etkileşim kurma şeklimizi değiştirmekle kalmadı, neredeyse tüm medya türleriyle etkileşim şeklimizi de değiştirdi. Bunu en iyi kullanıcıların video izleme şekillerine bakarak anlayabiliriz. Aslında bunu YouTube'da her gün görüyoruz.
Yakın zamanda yapılan bir çalışmada, ABD'de 18 ile 54 yaş arasındaki yetişkinlerin %47'si satın alma kararı verirken ayda en az bir kez YouTube'dan yardım aldığını belirtmiştir. Bu, her ay tahmini 70 milyon kullanıcının satın alma konusunda yardım almak için YouTube'a başvurduğu anlamına gelir.2 Satın alma niyetinin güçlü olduğu bu anlar, markaların önemli zamanlarda tüketicilerle bağlantı kurmaları için bir fırsattır. İşte bu nedenle tüketicilerin düşünme sürecinden satın alma aşamasına geçişlerini kolaylaştırma görevini biz üstlendik.
Geçtiğimiz birkaç yılda, videoların performans pazarlamacılarına değer sağlama şeklini değiştirmek için TrueView biçimimizi geliştirdik. Uygulama tanıtımı için TrueView ve alışveriş için TrueView, markaların doğrudan YouTube'dan indirme ve satın alma sayısını son derece kolay bir şekilde artırmasını sağlıyor. Peki fiyat teklifi isteme, otel rezervasyonu yapma, bültene kaydolma veya test sürüşü randevusu alma gibi diğer dönüşüm türlerine sahip markalar ne olacak?
Bugün eylem için TrueView'u sunmaktan büyük heyecan duyuyorum: kullanıcıları işletmeniz için anlamlı, çevrimiçi eylemler gerçekleştirmeye teşvik eden yeni bir biçim.
 Eylem için TrueView örneği
Eylem için TrueView, videonuz yayınlanırken veya yayınlandıktan sonra, gereksinimlerinize göre uyarlanmış bir harekete geçirici mesaj göstererek video reklamınızı daha eyleme geçirebilir hale getirir. Bu harekete geçirici mesaj, size özgü bir kullanım örneğine göre uyarlanabilir: “Fiyat teklifi al” “Şimdi rezervasyon yap” veya “Kaydol” gibi. Kolayca ekleyebileceğiniz bir video eklentisi olduğundan, videonuzu etkileşimli bir kitleye göstererek elde edeceğiniz tüm avantajların yanı sıra performansı da artırabilirsiniz. Özellikle de finansal hizmetler, otomotiv veya seyahat gibi üzerinde çok düşünülen ürün veya hizmetler sunan markalar için avantajlıdır. Eylem için TrueView, randevu alma veya daha fazla bilgi isteme gibi eylemlerle müşterilerinizi satın alma yolunda ilerletmenize yardımcı olabilir. Bu yılın geriye kalan bölümünde, reklamverenlerle bu yeni biçimi test etmeye başlamak için sabırsızlanıyoruz.
Tüketiciler mobil cihazlara öncelik veren bir dünyada yaşadığından, markalar için dönüşümsel mobil deneyimler oluşturmanın önemi gitgide artıyor. Bunun her zaman kolay olmadığını biliyoruz ve Google olarak size yardım etmeye daima hazırız. Birçoğunuzun müşterileriniz için olağanüstü deneyimler sağladığını görmek son derece ilham vericiydi. dmexco'nun markaları tüketicilerle buluşturan bu ortak tutku ve yenilikçi ruhu ortaya çıkardığını düşünüyorum. Sizin gibi daha fazla kişiyle tanışmak ve bu muhteşem yolculuğa devam etmek için sabırsızlanıyorum.
1 Google Dahili Veriler, Global

2 Google / Ipsos Connect, YouTube Spor Programları İzleyicileri Anketi, ABD, Mart 2016 (n=1.500, 18-54 yaş)