Hazırlayan: Senthil Hariramasamy, Kıdemli Ürün Yöneticisi, Reklam Biçimleri
Yayınlayan: Efe Kandemir, Adwords Uzmanı

Bu yılın başında, reklamverenlerin doğrudan arama ağı reklamınızda işletmenizle ilgili daha fazla bilgi sunabilmesi için genişletilmiş metin reklamları kullanıma sunmuştuk. Birçok reklamveren yeni ve daha uzun reklam biçimiyle mükemmel sonuçlar elde ederken, bazıları etkili kullanım yollarını öğrenmeye devam ediyor.

Yeni yıl gelmeden genişletilmiş metin reklamlarınızı test edecek ve yenileyecek vaktinizin olmasını istiyoruz. Bu amaçla reklam öğelerinizi genişletilmiş reklamlara uygun hale getirmeleri için reklamverenlere biraz daha zaman tanımaya karar verdik.

Daha önce geçişin 26 Ekim 2016 tarihinde sona ereceği duyurulmuştu. Artık genişletişmiş metin reklamlara geçiş yapmak için 31 Ocak 2017'ye kadar vaktiniz var. Yani 31 Ocak 2017 tarihinden itibaren artık standart metin reklamlar oluşturamayacak veya düzenleyemeyeceksiniz. Bu tarihten itibaren metin reklamları yalnızca genişletilmiş metin reklamlar kullanarak oluşturacak ve düzenleyebileceksiniz. Mevcut standart metin reklamlar, genişletilmiş metin reklamlarla birlikte yayınlanmaya devam edecek.

Genişletilmiş metin reklamlar, özellikle de yeni reklam öğeleri yazıp test etmeye yatırım yapanlar için mükemmel sonuçlar sağlayabilir. Yeni genişletilmiş metin reklamlarınızla denemeler yapmak için lütfen bu ek zamanı değerlendirin.

Test ederek kaliteye odaklanın

Geçtiğimiz birkaç ay içinde metin reklamlara ilişkin pek çok veri inceledik. Elde ettiğimiz sonuç zaten bildiğimiz bir şeyin doğruluğunu onaylamış oldu: Reklam kalitesi önemlidir. Ekstra karakterler, performans sorunlarını tek başına çözemez. Ek başlık ve karakterlerin dikkatli bir şekilde hazırlanması ve ilgi çekici olması son derece önemlidir.

Bu amaçla, genişletilmiş metin reklam optimizasyonuna devam ederken aşağıdaki en iyi uygulamaları gözden geçirin:

       Genişletilmiş metin reklamlarınızın birden çok sürümünü test edin. Reklamlarınızdaki yeni alanı kullanarak farklı yaklaşımlar deneyin. Her reklam grubu için 3-5 yeni reklam hedefleyin.  Birden çok reklam öğesini test eden reklamverenler daha iyi performans elde ediyor.
         Testlerinizi başlıklara odaklayın. Başlıklar reklamlarınızın en önemli parçalarıdır. Neyse ki artık deneme yapmak için ekstra bir satırınız daha var.
         Standart metin reklamlarınızda başarılı olan öğeleri genişletilmiş metin reklamlarınıza da aktarın. Örneğin başarılı bir standart metin reklamında fiyatlandırmadan bahsediyor ya da araya anahtar kelime ekleme özelliğini kullanıyorsanız, bunları genişletilmiş metin reklamlara da taşıyın.
         Marka terimlerinde daha kısa başlıklar tercih edin. Bazen "Şirketinizin Adı - Resmi Site" bile yeterli olabilir. Size verilen tüm karakterleri kullanmak zorunda değilsiniz. Özellikle de çok fazla ek bilgiye ihtiyaç duyulmayan terimlerde daha kısa reklam metinleri test edin.
         Yeni sürümler tutarlı bir şekilde daha yüksek performans gösterene kadar standart metin reklamlarınızı yayınlamaya devam edin. Genişletilmiş metin reklamın daha fazla karaktere sahip olduğu için daha başarılı olacağı garanti değildir. Uzunluğu ne olursa olsun, en iyi performans gösteren reklamlarınızı yayınlamaya devam edin.
         Mevcut reklamlarınızı, daha uzun başlıklar kullanarak önceki başarılarına göre inceleyin. Özellikle de reklam geçmişte iyi performans göstermişse standart metin reklamdaki açıklama satırı 1'i, yeni başlık 2 bölümünüzde kullanabilirsiniz.

Genişletilmiş metin reklamlara sorunsuz geçiş

Dikkate almanız gereken bu ipuçlarının yanında kaçınmanız gereken bazı durumlardan da bahsetmemiz gerekiyor:

         Aynı genişletilmiş metin reklamı, birçok farklı reklam grubunda uygulamayın. Reklamlarınız kullanıcı aramalarına göre özelleştirilmelidir.
         Reklamın geri kalanını değiştirmeden rastgele yeni bir ikinci başlık eklemeyin.  Yapılan sorguyla alakalı ve reklam öğesinin geri kalanıyla uyumlu bir içerik ekleyin.
         Kullanıcı sorgusuyla alaka düzeyini yitirmiş genişletilmiş metin reklamlar yazmayın. Metin reklamlarınızda kullanıcı sorgularını göz önünde bulundurun.

Örnek sorgu: Üniversite finansmanı hakkında makaleler

Kullanıcı sorgusuyla uyumlu olmayan reklam (daha iyi yazılmış olsa bile)
Kullanıcı sorgusuna odaklanan reklam



         Ürününüzün ilgi çektiği kanıtlanmış belirli avantaj veya özelliklerini eklemeyi unutmayın. Yeni biçimde nelerin işe yaradığını öğrenmek için tüm avantajlarınızı test edin.

Ek kaynaklar

Genişletilmiş metin reklamlar hakkında bilgi edinme aşamasındaysanız, etkili reklamlar oluşturmak için en iyi uygulamalarımıza göz atın.

Önümüzdeki günlerde, hem standart hem de genişletilmiş pek çok harika ve kullanıcı dostu metin reklamı oluşturmanız dileğiyle.