Hazırlayan: Amit Agarwal, Kıdemli Ürün Yöneticisi, Mobil Arama Ağı Reklamları
Yayınlayan: Efe Kandemir, Adwords Uzmanı

Mobil tıkla ve ara özelliği, tüketicilerin telefon üzerinden işletmelerle bağlantıya geçmesini her zamankinden daha kolay hale getirdi. Arama hacmindeki büyümenin yavaşlayacağına dair herhangi bir belirti de yok. Aslında, akıllı telefonlardan ABD işletmelerine yapılan telefon araması sayısının 2019'da, 2015 ile kıyaslandığında %75 oranında artış göstererek 162 milyara ulaşması bekleniyor[1].

Birçok işletme için telefon aramaları dönüşümlerin ana kaynaklarından biri olsa da, İnternet'te Arama Ağı reklamıyla başlayıp İnternet dışında görüşmeyle sonuçlanan bir tüketici deneyimini ölçmek zor olabilir. Bugün, reklamverenlerin telefon aramalarından elde edilen geliri AdWords kampanyalarıyla daha doğru bir şekilde ilişkilendirmelerine yardımcı olmak için içe aktarılan arama dönüşümlerini kullanıma sunuyoruz.

Kampanyalarınızın hangi bölümlerinin en değerli telefon aramalarını sağladığını öğrenin

Bundan önce reklamverenler, telefon araması dönüşümlerini telefon araması uzunluğunu ölçerek kullanabiliyordu. Örneğin, yeni rezervasyonla sonuçlanan aramaların genellikle en az bir dakika sürdüğünü belirleyen turizm sektöründe çalışan bir reklamveren, bu süreyi bir aramayı dönüşüm olarak saymak için gerekli minimum süre olarak ayarlayabilir.

İçe aktarılan telefon araması dönüşümleri, arama uzunluğunun ötesine geçerek mobil tıkla ve ara reklamlarından veya web sitenizden elde edilen ücretli aramaların gerçek dönüşüm değerini ölçmenizi sağlıyor. Bunun yanında farklı şekilde değer atayabileceğiniz çeşitli müşteri işlemi türlerini de birbirinden ayırt edebilirsiniz. Örneğin, turizm sektöründe faaliyet yürüten bir reklamveren, yeni rezervasyonlar, fiyat teklifi istekleri, müşteri hizmetlerinin aranması ve müşterilere daha büyük seyahat paketi satılması gibi farklı arama türlerine gelir tutarları atayabilir. Ardından, içe aktarılan telefon araması dönüşümlerinden elde edilen bilgiler sayesinde, Hedef ROAS otomatik tekliflerini kullanarak daha değerli aramalar almak için anahtar kelime tekliflerini otomatik olarak optimize edebilir.

Nationwide ve ShoppersChoice.com gibi şirketler, değerli aramaları ölçmek ve optimize etmek için içe aktarılan telefon araması dönüşümlerini kullanmaya başladı bile:

"Nationwide'ın ajans iş ortağı olarak,yeni müşterileri etkili bir şekilde dönüştürmek için potansiyel sigorta müşterilerini çağrı merkezine yönlendirmemiz gerekiyor.Arama gelirini ayrı ayrı tıklamalarla ilişkilendiremediğimiz için Nationwide'ın Arama Ağı'ndaki varlığını şimdiye kadar en üst düzeye çıkaramadık. İçe aktarılan telefon araması dönüşümleri, AdWords ölçümünü bir üst düzeye taşıyor. Artık aramaların sağladığı gerçek poliçe satışlarını doğrudan AdWords'e aktarabiliyoruz. Bu veriler sayesinde, pazarlama bütçesinin nereye harcanması gerektiği, anahtar kelime teklifleri ve konumlandırma, kampanya optimizasyonu gibi konularda daha iyi kararlar verebiliyoruz. Henüz erken olsa da, içe aktarılan arama dönüşümlerini kampanya optimizasyonuna dahil ettiğimizden bu yana en iyi performansı gösteren ve arama sağlayan terimler için yaptığımız harcamayı yaklaşık 3 kat artırabildik. Bu sayede içe aktarılan arama verilerini kullanarak yatırımımızı artırmamış olsaydık bulamayacağımız arama sorgularına dayanarak yeni anahtar kelime genişletme fırsatları da belirleyebildik. ” -- Jordan Jones, Performance Digital, UM

"Birçok müşteri ürün seçimimiz hakkında sorular soruyor ve doğrudan satış temsilcisi aracılığıyla sipariş vermek istiyor. Bu nedenle, müşterilerin bizi reklamlarımızdan ve web sitemizden aramasını kolaylaştırıyoruz. İçe aktarılan telefon araması dönüşümleri, AdWords arama ölçümünü, İnternet dışındaki çağrı merkezi verilerimizle İnternet üzerindeki metriklerimiz arasındaki boşluğu tamamen kapatmaya bir adım daha yaklaştırıyor. AdWords reklamlarından gelen aramaların nasıl gelir sağladığını daha iyi anlıyoruz ve bütçe dağıtımı ile kampanya optimizasyonu konularında daha bilinçli kararlar vermek için bu bilgileri kullanabileceğiz." -- Jeff Loquist, Arama Motoru Pazarlamacılığı Müdürü, ShoppersChoice.com

Telefon araması dönüşümlerini başarıyla içe aktarmak için gerekenler

Telefon araması dönüşümü verilerini AdWords'e aktarmak için yalnızca aşağıdaki üç bilgiyi toplamanız gerekir:

  1. Arayanın telefon numarası (Arayan kimliği)
  2. Arama başlangıç zamanı
  3. Arama süresi

Müşterilerinize ait bu verilerin güvenliği ve gizliği korunacaktır. Bu veriler, dönüşümler ile bu dönüşümlere yol açan AdWords aramalarının eşleştirilebilmesinde önemli bir rol oynar. Kampanyalarınızın hangi bölümlerinin en değerli telefon araması dönüşümlerini sağladığını ve reklam harcamalarınızda nereye yatırım yapmanız gerektiğini belirlemenize yardımcı olmak için dönüşümler anahtar kelime düzeyinde ilişkilendirilecektir.

İçe aktarılan arama dönüşümleri hakkında daha fazla bilgi edinmek için Yardım Merkezi'ni ziyaret edin. En iyi uygulamalarımızı okuyarak işletmenizin telefonla aranmasını sağlayın ve arayan deneyimini optimize edin.




[1] BIA/Kelsey, 2015