Hazırlayan ve yayınlayan: Melis Önerli

Geçersiz tıklama gerçek müşteri ilgisinden kaynaklanmadığından şüphelendiğimiz AdWords reklamı tıklamalarını ve gösterimlerini belirtir.

Google olarak reklam verenlerimizin güvenliğine çok önem veririz ve geçersiz tıklamaların saptanmasını bir filtreleme sistemi ile gerçekleştirmekteyiz. Bu sistem normal müşteri davranışına uymayan tıklamaları gerçek zamanlı olarak saptar ve sizden bu tıklamalar için herhangi bir ücret almaz. Sistemimiz bu saptamayı yaparken birçok farklı sinyali göz önünde bulundurarak çalışmaktadır ve bu sayede gerçek bir kullanıcı davranışı ile gerçek olmayan tıklama davranışını rahatlıkla ayırt edebilmektedir.

Geçersiz tıklamaları görmek için, kampanya istatistiklerinizi görüntülerken Geçersiz tıklamalar ve Geçersiz tıklama oranı sütunlarını ekleyerek, reklamlarınızın aldığı geçersiz tıklamaların sayısını görebilirsiniz. Bu tıklamalar karşılığında sizden ücret alınmadığını, dolayısıyla bunların hesap istatistiklerinizi etkilemediğini unutmayın.
  1. AdWords ara yüzünde yukarıda bulunan Ana Kampanyalar sekmesini tıklayın.
  2. Daha sonra İstatistikler sekmesine gelin.
  3. Sütunlar'ı, ardından da Sütunları değiştir'i tıklayın.
  4. Performans'ı ve ardından aşağıdaki seçeneklerin yanında bulunan Ekle'yi tıklayın:
    • Geçersiz tıklamalar: Seçilen dönem boyunca filtrelenip ayrılan geçersiz tıklamaları gösterir.
    • Geçersiz tıklama oranı: Seçilen dönem boyunca filtrelenip ayrılan toplam tıklamaların yüzdesini gösterir.
  5. Kaydet'i tıklayın.
Geçersiz tıklama verileri artık tablonuzda görünecektir.

Daha detaylı bilgiye AdWords Yardım’daki makalede bulabilirsiniz.