Hazırlayan: Jonathan Wang, Ürün Yöneticisi, Adwords Teklifleri
Yayınlayan: Efe Kandemir, Adwords Uzmanı

AdWords'te otomatik teklif, pazarlamacıların zamandan tasarruf etmesine ve performansı artırmasına yardımcı olan paha biçilmez bir araçtır. Google'ın makine öğrenimi teknolojisiyle desteklenen bu araç, teklifleri her açık artırma için geniş ölçekte optimize eder ve teklifleri kullanıcının benzersiz bağlamına uygun hale getirmenize yardımcı olmak için çok çeşitli sinyalleri hesaba katar. 2015 yılında, otomatik teklif performansına daha fazla şeffaflık getirmek üzere, Paylaşılan Kitaplık'ta bir dizi yeni raporlama özelliğini kullanıma sunduk. Şimdiyse AdWords'te en çok vakit harcadığınız bölümlere önemli teklif analizleri eklemek amacıyla üç yeni özellik geliştirdik:

  1. Teklif sorunlarını anında işaretleyen yeni uyarılar
  2. Doğrudan kampanya ve reklam grubu durumu sütunlarınızda görünen teklif stratejisi durumları
  3. Kampanya düzeyinde belirlenen standart teklif stratejileri için zengin performans raporlama

Yeni teklif uyarıları sorunları gidermenize yardımcı olur

Yeni uyarılar, sorunları mümkün olduğunca kısa sürede belirleyip çözmenize yardımcı olmak üzere artık otomatik teklif için özel olarak sunuluyor. Şimdilik dönüşüm izleme ayarlarınız "yanlış yapılandırıldığında" işaretlenecek uyarılarla başladık, önümüzdeki günlerde ek uyarı türleri de sunacağız. Örneğin dönüşümleri optimize eden Hedef EBM gibi bir teklif stratejisi kullanırken, dönüşüm izleme özelliği kapalıysa veya birincil Dönüşümler sütununuza dönüşüm işlemi eklemediyseniz "Yanlış yapılandırıldı" uyarısını görebilirsiniz.


Teklif durumları kampanya ve reklam grubu durumları ile entegre edilebilir

Gelecek haftalarda, teklif stratejisi durumlarını da ana kampanya ve reklam grubu durum sütununa ekleyeceğiz, böylece günlük iş akışlarınızda bunlar daha görünür hale gelecek. Örneğin tekliflerinizin tamamen optimize edilmesini engelleyen teklif limitleriniz varsa ana durum sütunlarınızda "Uygun (Sınırlı)" durumunu görürsünüz.

Bunlar, hem otomatik kurallar hem de kaydedilen filtreler ve raporlar bölümlerine uygulanabilen güncellenmiş durum türleri olacak:

Durum
Neler değişiyor?
Uygun
Değişiklik yok
Uygun (Bütçe sınırlı)
Geçerli "Bütçeyle sınırlı" durumunu diğer durum türleriyle daha tutarlı hale getirmek için yeniden adlandırıyoruz
Uygun (Öğreniyor)
Otomatik teklif için yeni durum türü
Uygun (Sınırlı)
Otomatik teklif için yeni durum türü
Uygun (Yanlış yapılandırıldı)
Otomatik teklif için yeni durum türü

Standart teklif stratejileri için zengin performans raporlama özelliği geliyor

Portföy teklifi stratejileri için yararlandığınız raporlama özelliklerini, artık kampanya düzeyinde belirlenen standart teklif stratejileri için de kullanabileceksiniz. Önümüzdeki birkaç hafta içinde sunulacak bu raporlara, Kampanyalar sekmesindeki "Teklif stratejisi" açılır menüsünden erişebilir, böylece teklif durumunuz ve hedeflerinizdeki değişikliklerin zamanla performansı nasıl etkilediğini izleyebilirsiniz.

Yardım Merkezi'ni ziyaret edin ve otomatik teklif hakkında daha fazla bilgi edinmek için en iyi uygulamalar bölümümüze göz atın. Açık artırma anında teklif verme teknolojisinin, dönüşüme dayalı teklif stratejilerinde nasıl çalıştığı hakkında daha fazla bilgi için bu tam kapsamlı kılavuzu okuyun.