Hazırlayan: Wilfred Yeung, Kıdemli Ürün Yöneticisi, Adwords Teklif Verme
Hazırlayan: Tal Akabas, Ürün Yöneticisi, Adwords Dönüşümleri
Yayınlayan: Efe Kandemir, Adwords Uzmanı

Tüketiciler mobil cihazlara öncelik veriyor olsa da, gün boyunca bilmek istiyorum, yapmak istiyorum, satın almak istiyorum ve gitmek istiyorum anlarında ihtiyaç duydukları cihazlar arasında sorunsuzca geçiş yapıyor. Aslında, İnternet kullanıcılarının %61'i ve İnternet'teki Y kuşağının %80'inden fazlası bir cihazda başladığı alışverişe başka bir cihazda devam ediyor veya alışverişi başka bir cihazda tamamlıyor[1]. Pazarlamacıların bir cihaz veya tarayıcıda reklam tıklamasıyla başlayıp başka bir cihazda dönüşümle sonuçlanan, birden çok cihazda gerçekleşen tüketici yolculuklarını tamamen ölçmelerine yardımcı olmak için üç yıl önce cihazlar arası dönüşümleri kullanıma sunduk. Geçen yıl, Dönüşümler sütununa eklenmesine, otomatik tekliflerinize ve ilişkilendirme modellerinize entegre edilmesine olanak tanıyarak cihazlar arası dönüşümleri daha işlem yapılabilir hale getirdik.

Size mümkün olan en eksiksiz performans görünümünü sunmak ve mobil reklamcılığın tam değerini ölçmenize yardımcı olmak için cihazlar arası dönüşümleriniz çok yakında otomatik olarak Dönüşümler sütununa eklenecek. Bu özellik 6 Eylül 2016'dan itibaren reklamverenlerin kullanımına sunulmaya başlanacak. Cihazlar arası dönüşümlerin manuel olarak Dönüşümler sütununa eklenmesini sağlayan ayar kullanımdan kaldırılacak. 16 Ağustos 2016'dan sonra, cihazlar arası dönüşümler, yeni AdWords hesaplarının Dönüşümler sütununa varsayılan olarak eklenecek.

Dünyanın dört bir yanındaki reklamverenler, daha doğru ve kapsamlı bir performans görünümü elde etmek için cihazlar arası bilgileri kullanarak dönüşümlerinde %16'ya kadar artış kaydetti. Cihazlar arası dönüşümler sayesinde performansını artıran reklamverenlerin hikayelerini aşağıda bulabilirsiniz:

Evlere ve işletmelere aydınlatma çözümleri sunan Lighting New York, kampanyaları ve otomatik teklifleri için cihazlar arası dönüşümleri kritik bir metrik olarak ekledi. Arama Motoru Pazarlamacılığı Direktörü Aaron Covaleski şöyle diyor: "Cihazlar arası dönüşümler, mobil trafiğin tamamını değerlendirmemize ve daha agresif bir pazarlama stratejisi uygulamamıza olanak tanıyor. Bu veriler sayesinde geçtiğimiz yıl, en yoğun olduğumuz Black Friday (Kara Cuma) ve Cyber Monday (Siber Pazartesi) dönemlerinde önceki yıla göre %50 büyüme kaydettik. Ayrıca, markamızın bilinirliğini artırarak mobil ve masaüstü cihazlarda markalı aramaların iki katına çıkmasını sağladık."

İnternet üzerinden ev dekorasyon ürünleri satan HomeClick, cihazlar arası verileri dahil edince dönüşümlerde %7 artış elde etti. Bunun sonucunda, mobil ortamdaki görünürlüklerini artırdılar ve tüketici deneyimine ilişkin daha bütünsel bir görünüm elde etmek amacıyla optimize etmek üzere mobil tıklamaları ilişkilendirme modellemeye dahil ettiler. Ayrıca, cihazlar arası dönüşümleri otomatik tekliflerine entegre ettiler. Bu değişikliklerin hepsi, gelirlerini %60-70 oranında artırmalarına yardımcı oldu. Pazarlama Direktörü Matthew Hardgrove'a göre, "Cihazlar arası dönüşümler, mobil reklamcılığın web sitemizin performansı üzerindeki büyük etkisini anlamamıza yardımcı oluyor. Yeni fırsatlara ulaşmamıza ve daha önce hak ettiği değeri vermediğimiz bir trafik segmentinde rakiplerimizden pazar payı elde etmemize olanak tanıyan bilgiler sağlıyor."

Ringling Bros. ve Barnum & Bailey Circus'un hedef kitlesi genellikle masaüstünde dönüşüm sağlıyor ancak bu kitle, masaüstünden önce reklam panoları, radyo, TV ve en önemlisi mobil cihazlar üzerinden firmayla etkileşime giriyor. Ringling Bros.'un bağlı olduğu Feld Entertainment'ın dijital pazarlama başkan yardımcısı olan Sam Gomez bu konuda şunları söylüyor: "Cihazlar arası ölçüm olmasaydı, müşteri deneyiminin tamamını gerçekten anlamakta zorlanırdık." AdWords'de cihazlar arası izlemeyi kullanarak, mobil reklamcılığın dönüşümleri artırmaya önemli oranda katkıda bulunduğunu kanıtladılar ve mobil stratejilerine daha fazla önem vermekte haklı olduklarını gösterdiler. Bu artan yatırım, cihazlar arasında dönüşümlerde %262 ve bilet satışlarında %30 artış elde edilmesini, reklam harcamalarından %1.132 oranında gelir elde edilmesini sağladı.

Kıyafet ve aksesuar satışı yapan U.S. Polo Assn., mobil reklamcılıktan tam olarak faydalanabilmek için cihazlar arası ölçümü kullanıyor. Ajans iş ortağı Elite SEM ile birlikte çalışan U.S. Polo Assn., mobil trafikte %128 artış elde etti. Mobil dönüşümlerde ise geçen yıla kıyasla 2 katından fazla artış gözlemlendi. Firmanın E-ticaret Başkan Yardımcısı Matt Debnar, "Cihazlar arası dönüşümleri analiz etmek, mobil reklamcılıkta önemli bir dönüm noktasıydı. Mobil reklamcılığın başlangıçta düşündüğümüze kıyasla %9 daha fazla dönüşüm sağladığını ve ROAS değerini %12 artırdığını keşfettik." U.S. Polo Assn. şimdi mobil reklamcılığa ek bütçe ayırmak için genel pazarlama stratejisini güncelliyor. "Müşterilerimizin mobil cihazlarından daha rahat alışveriş yaptığını ve dolayısıyla, bu sayıların artmaya devam edeceğini biliyoruz. Cihazlar arası dönüşümler, arama performansına ilişkin daha eksiksiz bir resim sağlıyor ve mobil yatırımımızın değerini kanıtlamamıza yardımcı oluyor."

Cihazlar arası dönüşümler için optimizasyon hakkında daha fazla bilgi edinmek isterseniz Yardım Merkezi'ni ziyaret edebilir ve En İyi Uygulamalar'ı okuyabilirsiniz.



[1] Google/Ipsos Connect, Mart 2016, GPS Omnibus, ABD'de İnternet üzerinden yanıtlayan 18 yaş üstü kullanıcı sayısı n=2.013