Hazırlayan: Sridhar Ramaswamy, Başkan Yardımcısı
Yayınlayan: Efe Kandemir, AdWords Uzmanı

Artık mobil dünyaya geçiş söz konusu değil ve olmayacak da... Çünkü mobil dünyaya geçiş çoktan gerçekleşti. Mayıs ayında düzenlenen Google Performance Summit'te, mobil cihazlara öncelik veren bu dünyada tüketicilere ve pazarlamacılara yardımcı olacak tepeden tırnağa yeni bir reklam platformu geliştirdiğimizi duyurmuştuk: Genişletilmiş metin reklamlar ve duyarlı reklamlar, tüketicilerle bağlantı kurmak için kullandığınız ortamı canlı bir hale getirirken, cihaz teklif ayarlamaları daha yüksek hassasiyetle optimizasyon yapabilmeniz için daha fazla kontrol ve esneklik sağlıyor.

Bugünden itibaren, söz konusu yenilikler dünya genelindeki tüm reklam verenlere AdWords'te sunulmaya başlanacak.

Genişletilmiş metin reklamlar kullanmaya başlarken

Bu yılın başlarında, arama deneyimini iyileştirmek ve mobil cihaz, masa üstü bilgisayar ve tabletler genelinde daha tutarlı hale getirmek için, sağ tarafta gösterilen reklamları kaldırdık. Bu adım, AdWords'ü 15 yılı aşkın bir süre önce kullanıma sunmamızdan bu yana reklam öğelerimizde gerçekleştirdiğimiz en büyük güncellemenin önünü açmaya yardımcı oldu.

En popüler akıllı telefonlar için optimize edilen genişletilmiş metin reklamlar, her biri 30 karakterden oluşan iki başlık ve 80 karakterlik uzun bir açıklama satırı içerir. Bu, ürün ve hizmetlerinizi vurgulamak için yaklaşık %50 daha fazla reklam metnine sahip olduğunuz anlamına gelir.

                Standart metin reklam        Genişletilmiş metin reklam

Araştırmamıza göre mobil kullanıcılar daha uzun reklam başlıklarını daha faydalı buluyor, çünkü bu uzun başlıklar sayesinde reklamınıza tıklamadan önce işletmeniz hakkında ek bilgi alabiliyorlar. İşte genişletilmiş metin reklamlar kullanmaya başlayan bazı reklamverenlerin başarı öyküleri:


“Ajansımız Adlucent ile yakın iş birliği içinde çalışan Guitar Center, genişletilmiş metin reklamları ilk kullanmaya başlayanlardan biri oldu. Ek reklam alanı sayesinde, 4 Temmuz Bağımsızlık Günü'nde yaptığımız gibi, promosyonlarımızı ve satışlarımızı artık ana marka mesajımızı korurken de vurgulayabiliyoruz. Yalnızca marka dışı kampanyalarımız, tıklama oranında 2 kattan fazla artış sağladı.” — Robert Spears, Guitar Center Dijital Pazarlama Müdürü

"Genişletilmiş metin reklamlar, L'Oréal ve ajansımız iCrossing için çok büyük bir fırsat sunuyor. Artık tek bir reklam öğesiyle hem güzellik ürünlerimizi en ince ayrıntısına kadar sergileyebiliyor hem de markamızın sevilmesini sağlayabiliyoruz. Şu ana kadar genişletilmiş metin reklamlar, eski metin reklamlarımıza kıyasla markalarımızdan birinin tıklama oranında %92 artış elde etmemizi sağladı.” — Kirsty Woolley, Çoklu Kanal Edinme Yöneticisi, L'Oréal Luxe

“Telekomünikasyon gibi rekabetçi bir sektörde, EE ve ajansımız MEC'in genişletilmiş metin reklamları olabildiğince hızlı bir şekilde uygulamaya başlaması kritik önem taşıyordu. Başlangıçtan itibaren, daha iyi bir marka hikayesi anlatmak ve tüketicilere daha fazla bilgi sağlamak için ek reklam metninden faydalandık. EE'nin rekabetçi fiyatlandırma stratejisi ve paketlerine ilişkin ayrıntılarla %50 daha hızlı ağ teklifimizi birleştirerek tıklama oranlarını %79'a kadar artırmayı başardık.” — Sam Richardson, Dijital Medya Yöneticisi, EE

“Kueski, genişletilmiş metin reklamlar kullanma fırsatını kaçırmadı ve derhal en iyi performans gösteren kampanyalarımız genelinde bir strateji uygulamaya başladı. Hem hizmetimizin hızını hem de platformumuzun güvenlik ve emniyetini vurgulayarak ek reklam alanından faydalanmayı başardık ve genel anahtar kelime kampanyalarının dönüşüm oranında %18 artışı da içeren olağanüstü sonuçlar elde ettik.” — Rodolfo Orozco, Kullanıcı Edinme Yöneticisi, Kueski

Genişletilmiş metin reklamlardan faydalanmak, özellikle de tatil sezonu yaklaşırken reklamverenler için çok önemli. Başlamanıza yardımcı olmak için, genişletilmiş metin reklamlar oluşturma ve optimize etmeye ilişkin ipuçları ve püf noktaları sunan bir en iyi uygulamalar kılavuzu yayınladık. Örneğin:


  • Performansı maksimuma çıkarmak için başlıklarınıza odaklanarak tüm reklam öğenizi yeniden gözden geçirin
  • Her reklam grubu için birden fazla genişletilmiş metin reklam oluşturun ve bunları test edin, böylece işletmeniz için hangi reklam öğesinin en yüksek performansı gösterdiğini belirleyebilirsiniz
  • Reklam başlığı reklamlarınızın en önemli bölümüdür, bu sebeple reklam başlıklarınıza odaklanın.



AdWords Editör ve AdWords API da genişletilmiş metin reklamları destekler, yani zamandan kazanmak için reklamlarınızı toplu olarak oluşturabilir ve düzenleyebilirsiniz. Reklamlarınızı yönetmek için 3. taraf araçlar kullanıyorsanız, genişletilmiş metin reklamlar DoubleClick Search, Kenshoo ve Marin Software tarafından da desteklenir. 26 Ekim 2016'dan itibaren, standart metin reklamlar oluşturamayacak veya düzenleyemeyeceksiniz. Başka bir deyişle bu tarihten sonra, metin reklamları sadece genişletilmiş metin reklam biçimini kullanarak oluşturabilecek ve düzenleyebileceksiniz. Mevcut standart metin reklamlar, genişletilmiş metin reklamlarla birlikte yayınlanmaya devam edecektir.

Görüntülü reklam ağı için duyarlı reklamlar oluşturun

Mobil cihazlara öncelik veren bir dünyada görüntülü reklamlar hem kullanıcıların ziyaret ettiği web sitelerine ve kullandığı uygulamalara sorunsuz bir şekilde uymalı hem de cihazlar genelinde tutarlı bir deneyim sunmalıdır. Reklamlarınızın gittikçe artan farklı içerik türleri ve ekran boyutlarına uyum sağlamasına yardımcı olmak için duyarlı reklamlar oluşturduk. 25 karakterlik ve 90 karakterlik başlıklar, 90 karakterlik bir açıklama, resim ve URL sağladığınızda Google, Google Görüntülü Reklam Ağı'ndaki (GDN) iki milyondan fazla uygulama ve web sitesine güzel bir şekilde uyum sağlayan reklamlar tasarlar. Kullandıkları web sitesinin veya uygulamanın görünümüne uygun reklamlarla tüketicilerin ilgisini çekebilmeniz için duyarlı reklamlar ile birlikte yeni yerel envanteri de kullanabilirsiniz.

Bir moda perakendecisi olan JustFab.de, çevrimiçi olarak içeriklere göz atan daha fazla alışverişsevere ulaşmak istedi. JustFab en yeni promosyonlarını içeren başlıklar, kapri pantolon ve şeritli sandalet gibi popüler ürünleri vurgulayan açıklamalar ve en çok satan ürünlerinin resimlerini gönderdi ve Google, GDN'de her cihaz ekranına uyan reklamlar tasarladı. Sonuç olarak JustFab %56 daha yüksek dönüşüm oranı ve EBM'de %55 düşüş elde etti.

Cihaz teklif ayarlamalarını belirleyin

Mobil cihazlara öncelik veren bir dünyada reklamların görünümünü yeniden tasarlarken cihaz düzeyindeki performansı optimize etmenize yardımcı olan daha esnek araçlara sahip olmanız da önemlidir. Yeni cihaz teklif ayarlamaları, tüketicilere farklı cihazlarda ulaşan birleştirilmiş bir kampanyayı yönetme verimliliğini koruyabilmenizi sağlarken, her cihaz türü (mobil cihazlar, bilgisayarlar ve tabletler) için ayrı ayrı teklif ayarlamaları belirleyebilmeniz adına size daha fazla kontrol yetkisi de verir. Güncellenen en iyi uygulamalar kılavuzu, teklif stratejinizi değerlendirmenize ve mobilin tüm değerini yansıtan doğru performans hedefleri belirlemenize yardımcı olabilir.

Cihaz teklif ayarlamaları daha yüksek hassasiyetle optimize etmenize olanak tanısa da konum, günün saati ve kitle gibi performansı etkileyen diğer sinyalleri de hesaba katmanız gerekir. Bu çok çeşitli bağlamsal sinyaller genelinde geniş ölçekte optimize etmek için otomatik tekliften yararlanmanız gerekir. Akıllı Teklif Verme, Google'ın makine öğrenimi özelliğinden faydalanarak daha bilgiye dayalı teklifler belirlemenize ve pazarlama bütçenizi en iyi şekilde kullanmanıza olanak tanır. Son Akıllı Teklif Verme yenilikleri hem AdWords hem de DoubleClick Search'te mevcuttur. Önümüzdeki haftalarda,AdWords'te Hedef EBM Akıllı Teklif Verme ile cihaza özel EBM hedefleri belirleyebileceksiniz.