Hazırlayan ve yayınlayan: Deniz Hekimoğlu

Merchant Center, mağaza ve ürün verilerinizi Google'a yüklemenizi ve bu verileri Google Alışveriş ve diğer Google hizmetlerine entegre etmenizi sağlayan araçtır.

Google hem kullanıcılarının hem de reklam veren iş ortaklarının olumlu bir deneyim yaşamasını hedeflemektedir. Bu deneyimi sağlayabilmek için satıcıların izlemesi gereken bir dizi politika bulunmaktadır. AdWords kullanıcılarının karşılaştığı başlıca politika hataları şunlardır:

Veri Toplama ve SSL sertifikası bulundurmama:
SSL kullanmak, şifrelenmemiş bir web bağlantısına göre daha fazla gizlilik ve güvenlik sağlar. Google kullanıcı bilgilerinin güvenli bir şekilde kullanılacağı konusunda emin olmak ister. Bu sebepten dolayı Google reklamcılık iş ortaklarının yada 3. Partilerin bu bilgileri, bilgi sahibinin rızası dışında kötüye kullanımını engellemek için hassas bilgilerin toplandığı sayfalarda SSL sertifikasının kullanımını zorunlu kılar. SSL kullanılması durumunda şifrelenmemiş bir web sayfasına kıyasla ekstra güvenlik sağlanmış olur; böylelikle kullanıcıların bilgilerinin başkaları tarafından ele geçirilmesi riski azalır.

SSL sertifikası hassas bilgilerin toplanması sırasında kullanılmalıdır. SSL sertifikası aşağıda sıralanan bilgilerin istendiği sayfalarda zorunlu olarak bulundurulmalıdır:

  1. T.C. Kimlik numarası
  2. Banka ve kredi kartı numarası
  3. Vergi numarası

Bununla birlikte müşterilerin kişisel bilgilerini izinsiz kullanan ve paylaşan websiteleri Google AdWords politikaları gereği reklam verememektedirler.

Web sitenize SSL sayfası yükledikten ve veri toplama işleminin güvenliğini sağladıktan sonra Merchant Center hesabınızın askıdan kalkması için bu bağlantıyı tıklayıp web sitenizin askıdan kaldırılması için talepte bulunabilirsiniz.

Ürün fiyat uyuşmazlığı:
Ürün verilerinde sağlanan öğelerden bazılarının fiyatı web sitenizden daha farklı bir fiyata sahip ise Merchant Center hseabınıza yüklediğiniz bu ürünler ilk olarak geçici olmak üzere reddedilebilir. Fakat fiyat uyuşmazlığı ürünlerinizin geneli için söz konusu ise hesabın askıya alınmasına sebep olabilir. Bu politikadaki amaç kullanıcıyı olası hayal kırıklığından korumaktır.  Reklamda gözüken fiyat ile site içerisindeki fiyat aynı değil ise bu kötü bir müşteri deneyimi yaratacağından bu durum potansiyel müşterileri kaçırmanıza neden olabilir.

Eğer fiyat uyuşmazlığı sebebi ile hesabınız askıya alındıysa mevcut uyuşmazlığı giderip feed’i güncelleyerek ürünlerinizin onaylanmasını sağlayabilirsiniz. Bu işlemi bütün fiyat uyuşmazlığı yaşayan ürünler için gerçekleştirmeniz gerekmektedir.

Geri ödeme ve iade politikası:
AdWords alışveriş politikaları gereği sitenizi ziyaret eden kullanıcıların  iade ve geri ödeme şartlarına kolayca ulaşabilmeleri gerekmektedir. Müşterilerin bu sayfaları alışverişe başlamadan ve tamamlamadan görmeleri şeffaflık ve güvenilirlik için çok önemli bir yer teşkil eder.
İade ve geri ödeme politikalarından açık bir şekilde bahsetmeyen web siteleri Google Alışveriş politikalarını ihlal ettiği için alışveriş reklamı veremezler.

Sayfanızda açıkça yer alması gereken bilgiler:
  1. Kullanıcının yapması gerekenler
  2. Hangi durumlarda iade ve geri ödeme sunduğunuz
  3. İadeyi kabul ettiğiniz zaman dilimi
  4. Kullanıcının geri ödeme alabileceği zaman dilimi gibi bilgiler sayfanızda açıkca belirtilmelidir.

Eğer web sayfanızda iade ve geri ödeme seçeneği sunmuyorsanız bu açıkça ve şeffaf bir şekilde sayfanızda yer almalıdır.  

İmaj kalitesi:
Ürün verilerinize sağladığınız öğelerden bazıları öğe görsellerindeki problemlerden dolayı ilk aşamada geçici olarak reddedilebilir. Fakat ürün verilerinizdeki çok sayıda öğe için aynı hata söz konusu ise hesabınız askıya alınabilir. Bu politikanın amacı web sitenizi görüntüleyen kullanıcılara daha iyi bir kullanıcı deneyimi sunmak ve dolaylı yoldan alışveriş kampanyalarınızın performansını geliştirmektir.

Görsellerinizde kullanmamanız gereken öğeler:
  1. Ürün resmi üzerinde bulunan filigran, logo ve slogan
  2. Ürün resminin etrafında çerçeve
  3. Ürün resminde birden fazla ürün
  4. Ürün resminde çok renkli, karanlık veya desenli arka plandır.

Ürün verilerinizin tamamında bu şartları gerçekleştirirseniz hesabınız üzerindeki askının kaldırılması için bu bağlantıdan bir inceleme talebinde bulunabilirsiniz.

Daha detaylı bilgiye AdWords Yardım’daki makaleden ulaşabilirsiniz