Hazırlayan: Archana Kannan, Alışveriş Ürün Müdürü
Yayınlayan: Efe Kandemir, AdWords Uzmanı

Sitenizi daha önce ziyaret eden kullanıcılarla tekrar bağlantı kurmanız için geçen yıl Alışveriş yeniden pazarlama listelerini kullanıma sunduk. Şimdi de sadık müşterilerinizi Google'da alışveriş yaptıkları anlarda yeniden etkileşime geçirmenizi sağlamayı kolaylaştırıyoruz. Bunu yaparken de İnternet dışındaki ve İnternet'teki sinyallerle elde edilen mevcut müşteri verilerinizden yararlanıyoruz. Bugün, kampanyaları sizden daha önce alışveriş yapan, ödül programlarınıza üye olan, bültenlerinizde aboneliği bulunan veya yerel mağazanızdan ürün satın alanlar gibi en değerli kitlelerinize hedeflemek için yeni bir fırsat sunan Alışveriş için Müşteri Eşleştirme'yi duyuruyoruz.
Google Arama, Gmail ve YouTube'da kullanılmakta olan Alışveriş reklamları için Müşteri Eşleştirme'nin lansmanını bildiriyoruz. Alışveriş için Müşteri Eşleştirme sayesinde Google'da oturum açmış kullanıcılarla, güvenli bir şekilde ve gizlilikten ödün verilmeden eşleştirilebilen bir e-posta adresi listesi yükleyebilirsiniz.
İşleyiş şekli
Müşteri Eşleştirme'yi kullanarak markanızı ve ürünlerinizi en değerli müşterilerinize arama yaptıkları anlarda daha çok gösterebilirsiniz. Spor ürünleri sattığınızı ve futbolla yatıp futbolla kalkanlara yönelik bir ödül programınız olduğunu varsayalım. Futbol sezonu başladığında yakın zamanda ürün satın alacak bir müşteri segmentiniz olur. Müşteri Eşleştirme'yi kullanarak bu segmente yönelik tekliflerinizi artırabilirsiniz. Bu sayede, futbol severler bir sonraki sefer arama yaptığında karşılarına doğru zamanda doğru ürünle çıkabilirsiniz.
Alışveriş için Müşteri Eşleştirme sayesinde, tekliflerinizi yüksek değer sağladığı bilinen müşterilerinizden oluşan farklı segmentlere göre ayarlayabilirsiniz. İlk olarak, e-posta adreslerinin bulunduğu listeyi AdWords'e yükleyin. Bu listedeki adresler Google'da oturum açmış kullanıcılarla güvenli bir şekilde ve gizlilikten ödün verilmeden eşleştirilebilir. Bu şekilde, kampanyalarınız genelinde o müşterilere ulaşmak için yeniden pazarlama listeleri oluşturabilirsiniz.
Charlotte Russe, kitle stratejisini Müşteri Eşleştirme ile ayarlıyor
Genç kadınlara yönelik moda ürünleri satan Charlotte Russe, yüksek değer sağlayan müşterilere alışveriş yaptıkları anlarda ulaşmak amacıyla Alışveriş için Müşteri Eşleştirme'yi kullanarak şirket stratejisini bir üst düzeye taşıdı.Charlotte Russe ekibi, teklifleri en yoğun kategorilerinde arama yapan en sadık müşterilerine göre ayarladı. Bu sayede Charlotte Russe, müşteriler kıyafet araması yaptığında akıllara gelen bir marka oldu.
"Alışveriş için Müşteri Eşleştirme'yi ilk kez kullanırken çok heyecanlıydık. Müşterilerimizi segmentlere ayırmak için farklı listeler oluşturduk. Bu sayede, Müşteri Eşleştirme'den gelen müşterilerimizden dikkate değer ölçüde daha yüksek TO (%60'a kadar daha yüksek) ve dönüşüm oranları (%30'a kadar daha yüksek) elde ettik."  - Stefanie Tong, Charlotte Russe Pazarlama Müdürü
Alışveriş için Müşteri Eşleştirme bu yazın sonuna doğru kullanıma sunulmuş olacak. Beta sürümüne katılmak isterseniz bu sayfada kaydolabilirsiniz.