Hazirlayan ve yayınlayan: Oraj Bodur
AdWords faturalarınızı ödemenizin en kolay yolu “Çark Menüsünün” altında bulunan Faturalandırma bölümünden kredi kartı eklemektir. AdWords günlük hayatta kolaylıkla ödeme yapmak için de kullandığınız POS cihazını, sanal ortama yüksek güvenlik önlemleri ile taşımıştır.

Google her zaman ödeminizin en hızlı şekilde alınıp, reklam kampanyalarınızın bir an önce aktif olmasını amaçlar. Fakat zaman zaman bu sanal POS makinesi ile ödeme yapmanız bankanızın sizin güvenliğiniz için koyduğu limiltler ile engellenebilmektedir. Eğer AdWords kredi kartınız üzerinde olan bir engel sebebiyle tarafınızdan ödeme alamaz ise, sorun olduğunu AdWords hesabınızın arayüzünün üst kısmında beliren kırmızı şerit içindeki mesajla bildirecektir.

AdWords’e ödeme yapılmasını engelleyen, bankanız tarafından koyulan limitler aşağıdakilerden biri olabilir:


  • Kredi kartının limitinin dolmuş olması veya kullanılabilir bir bakiyenizin olmaması
  • İnternet üzerinden veya uluslararası işlem yapmaya kartınızın izni olmaması
  • Kartınızın otomatik ödemelere kapalı olması
  • Yapmak istediğiniz ödeme, tek bir çekim için izin verilen maksimum tutarı aşmış veya
  • Kartınız belirli bir dönemde yapılabilecek maksimum çekim sayısına ulaşmış olması vardır.

Bu engellerin hangisinin sorunun kaynağı olduğunu bankanızla görüşüp kesin olarak öğrenebilirsiniz.

Ayrıca, bu engeller haricinde kredi kartınızı AdWords faturalandırma sistemine tanımlarken:

  • Son kullanma tarihi
  • Kredi kartı numarası veya CVC/CVN numarası
  • Fatura adresi ve telefon numarası gibi bilgileri yanlış bildirmiş olabilirsiniz.

Sık görülen başka bir hata da, kredi kartını sisteme ekleyip ödeme yaptıktan sonra, kartı sistemden kaldırmaktır. Kredi kartınızın ödeme yaptıktan sonra 48 saat boyunca sistemde kalması gerekmektedir. Aksi takdirde ödemeniz başarısız olacaktır.

Bütün bu engellerin kalktığından emin olduktan sonra, aynı kredi kartıyla faturalandırma işlemini tekrar denemek için aşağıdaki adımları takip edebilirsiniz.

  1. AdWords arayazünün sağ üst kısmında bulunan “Çark Menüsü” tıkladıktan, beliren Menü’den “Faturalandırmayı” seçin.
  2. Sol taraftaki Menü’den “Faturalandırma ayarlarını” seçin. Açılan ekranda, alt kısımda bulunan “Kullanabilir ödeme yöntemleri” listesinde, daha önce ödeme yaparken başarısız olan kartınızı bulun.
  3. Bu kartın üzerinde aşağıdaki ekran görüntüsünde gözüktüğü gibi, kırmızı şeritte kredi kartınızda bir sorun olduğunu belirten mesajın yanında olan “Sorunu gider” bağlantısına tıklayın.
  4. Gelen yeni ekranda, kredi kartınla ilgili sorunları giderdiğinizi onaylayın.
  5. AdWords bu kredi kartından ödeme almayı tekrar deneyecektir.


Unutmayın, bu adımları yaptıktan sonra, kredi kartınızın en az 48 saat sistemde kalması gerekmektedir. Eğer kredi kartınızı sistemden kaldırırsanız, ödemeniz de tekrar sorun oluşacaktır.


Daha detaylı bilgiye AdWords Yardım’daki makalede bulabilirsiniz.