Hazırlayan: Zach Lupei , Ürün Yöneticisi, Video Reklamlar
Yayınlayan: Efe Kandemir, Adwords Uzmanı

Geçtiğimiz günlerde yapılan bir araştırma, 18-49 yaş aralığındaki kullanıcıların yarısının video izlemek için ilk önce mobil cihazlarını kullandıklarını ortaya koydu. Oturma odasında bile çoğu kullanıcı, akıllı telefonların sunduğu kontrol, kişiselleştirme ve kullanım kolaylığı nedeniyle videoları akıllı telefonundan izlemeyi tercih ediyor. Değişen görüntüleme alışkanlıklarına göre uyarlanmış yeni biçimler geliştirmeye çalışıyoruz.

İşte bu nedenle bugün, AdWords üzerinden BGBM temelli açık artırmayla satılan altı saniyelik yeni bir video biçiminin, Tampon reklamların piyasaya sürüldüğünü duyuruyoruz. Tampon reklamlar, özellikle “atıştırmalık videoların” iyi performans gösterdiği mobil ortamda erişimi ve sıklığı giderek artırmak için idealdir.

Biçimin ne kadar kısa ve öz olduğu göz önünde bulundurulduğunda Tampon reklamların, bir TrueView veya Google Preferred kampanyasıyla birlikte kullanıldığında en iyi performansı sunduğunu gördük. Yapılan ilk testlerde Tampon reklamlar, dönüşüm hunisinin üst kısmıyla ilgili metriklerde (hatırlanma, bilinirlik ve üzerinde düşünme gibi) kuvvetli bir artış sağlayarak, TrueView’in dönüşüm hunisinin orta ve alt kısmıyla ilgili metrikleri (tercih edilirlik ve satın alma amacı gibi) artırmada konusundaki gücünü tamamlayıcı nitelikte olduğunu gösterdi. Tampon reklamların, bir TrueView kampanyasıyla birlikte kullanıldığında erişimi ve sıklığı giderek artıracak şekilde yüksek performans sergilediği de görüldü.

Atlantic Records, İngiliz grup Rudimental’ın ikinci albümünü tanıtmak için Tampon reklamları kullanarak bu yeni biçimi ilk deneyenlerden biri oldu. Atlantic Records/Warner Music Group'un Üst Düzey Pazarlama Müdürü Fiona Byers şöyle konuştu: “TrueView ve Tampon reklamlar, grubun çıkardığı ikinci albümün hikayesini anlatmak için kısa zaman önce gerçekleştiğimiz Rudimental kampanyasının gerçekten önemli bir parçasıydı. Uygun maliyetli tampon reklamlar sayesinde, albüme birçok efsanevi konuk sanatçının katkıda bulunduğunu gerçekten gözler önüne serebildik. Her bir videoda konuk sanatçılardan ve albümdeki parçalardan biri hakkında kısa ve net bilgiler verilirken, TrueView albüm ve grup hakkında daha ayrıntılı bir hikaye anlatılmasını sağladı. TrueView ve Tampon reklamlar, birlikte kullanıldığında iki biçimi ayrı ayrı kullanmaya kıyasla çok daha verimli bir şekilde çalışıyor.”

Hızlı ve eğlenceli bir biçim olan Tampon reklamlar, içeriğin seri şekilde sunulmasını başarıyla sağlıyor. Audi Germany daha uzun TrueView reklamını parçalara bölerek Q serisi SUV'lerini querpass ve quantensprung gibi "q" harfiyle başlayarak serinin adını anımsatan Almanca kelimeler kullanarak tanıttı. Biçimi ilk benimseyenlerden biri olmaları, Audi Germany’nin “Vorsprung durch Technik” (“teknoloji ile bir adım önde”) sloganını yansıtıyor.

Tampon reklamları video reklamcılığının küçük haiku şiirleri olarak görüyoruz ve reklamcılık topluluğunun onlarla neler yapacağını görmek için sabırsızlanıyoruz.  Google satış temsilcinizle görüşerek Mayıs ayından itibaren Tampon reklamları kullanmaya başlayabilirsiniz. Şimdi ve gelecekte kullanıcıların video izleme tercihlerine özel olarak uyarlanmış yeni reklam biçimleri yayınlamaya devam edeceğiz. Bu yüzden takipte kalın.