Hazırlayan: Angelika Rohrer ve Patrik Reali, Google Alışveriş Ekibi
Yayınlayan: Efe Kandemir, Adwords Uzmanı

Bugün Google Alışveriş Ürün Feed'i Spesifikasyonu'na ilişkin yapılan güncellemeleri duyuruyoruz. Bu spesifikasyon, Alışveriş reklamlarının yayınlanması için Google'ın ürünlerinizle ilgili hangi bilgilere ihtiyaç duyduğuna dair bilgi alabileceğiniz kaynaktır. Her yıl, İnternet üzerinden ürünlerinizi arayan kullanıcılar için daha iyi bir deneyim sunma hedefiyle güncellemeler yapıyoruz.

Güncellemelerden bazıları, mevcut ürün verilerinizde sırasıyla 1 Eylül 2016 ve 14 Şubat 2017'ye kadar uygulanması gereken değişiklikler yapılmasını gerektiriyor.

Aşağıda bu yıl yapılacak güncellemeleri kısaca gözden geçirebilirsiniz:

  • "Birim Fiyatlandırması" [Unit Pricing], fiyatların gösterilme biçiminde tutarlılık sağlanması için tüm pazarlar ve geçerli kategorilerde kullanılabilecek. Yani, bundan sonra Birim Fiyatları göstermek istediğinizde "fiyat" [price] özelliğini değil, "birim fiyatlandırması" [unit_pricing] ile ilgili özellikleri kullanmanız gerekecek. Daha fazla bilgi edinin
  • Almanya, Fransa, Japonya ve İngiltere'de, giyim ürünleri için "renk" [color] ve "beden" [size] değerlerinin gönderilmesi gereksinimi daha sıkı şekilde uygulanacak. Varyant özellikleri için eksiksiz ve tutarlı veriler, kullanıcılar için daha iyi bir alışveriş deneyimi sunar. Yani, bundan sonra Almanya, Fransa, Japonya ve İngiltere'de giyim ürünleri için "renk" [color] ve "beden" [size] değerleri sunulmadığı takdirde öğeler onaylanmayacak. "Renk" [color] özelliği hakkında daha fazla bilgi edinin. "Beden" [size] özelliği hakkında daha fazla bilgi edinin.
  • "GTIN" [GTIN] ve "google ürün kategorisi" [google product category] gereksinimleri, daha iyi ürün eşleştirmeleri ve genel reklam performansı için Avusturya, Belçika, Kanada, Danimarka, Hindistan, Meksika, Norveç, Polonya, Rusya, İsveç ve Türkiye'de de zorunlu olacak. Yani, bundan sonra üretici tarafından bir Küresel Ticari Öğe Numarası (GTIN) atanmış olan tüm ürünler için GTIN gerekecek. "Giyim ve Aksesuarlar", "Medya" ve "Yazılım" kategorilerinde yer alan ürünler için GPC gerekecek. "gtin" [gtin] veya "gpc" [gpc] özellikleri için değer sunulmadığı takdirde öğeler onaylanmayacak. Google ürün kategorileri hakkında daha fazla bilgi edinin. GTIN'ler hakkında daha fazla
    bilgi edinin.
  • Giyim kategorisi dışındaki ürünler için minimum resim boyutu gereksinimleri, yeni reklam biçimlerinin daha iyi desteklenmesi için 32 x 32 pikselden 100 x 100 piksele çıkarılacak. Giyim kategorisi ürünlerine ait resimler için minimum resim boyutu 250 x 250 piksel olarak kalacak. Büyük, yüksek kaliteli resimlere sahip reklamların (800 x 800 piksel veya üzeri önerilir) daha etkili olduğu ve daha iyi performans sağladığı kanıtlandı. Yani, bundan sonra giyim kategorisinde olmayan ürünlerin 100 x 100 pikselden küçük resimleri ve giyim kategorisindeki ürünlerin 250 x 250 pikselden küçük resimleri, öğenin onaylanmamasına neden olacak. Daha fazla bilgi edinin.
  • Maksimum feed dosya boyutu, 1 GB'tan 4 GB'a (Gigabayt) çıkacak. Geçmişte olduğu gibi, dosyalar sıkıştırılmış veya sıkıştırılmamış biçimde gönderilebilecek. Daha fazla bilgi edinin

Belirli ürün gereksinimleri karşılanmadığı takdirde öğelerin onaylanmamaya başlayacağı tarihleri
aşağıda görebilirsiniz:

  • 1 Eylül 2016'dan itibaren GTIN gereksinimi güncellemeleri dışında tüm güncellemeler geçerli hale gelecek ve Ürün Feed'i Spesifikasyonu'ndaki gereksinimleri karşılamayan ürün verileri onaylanmayacak.
  • Doğru GTIN bilgilerini sunmak daha fazla zaman alabileceğinden GTIN gereksinimi güncellemeleri, 14 Şubat 2017'den itibaren geçerli olacak.

Ürün verilerinizde güncelleme yapmaya başladığınızda, ürünlerinizin açılış sayfalarında karşılık gelen mikro verileri de güncellemeniz önerilir. Bu sayede reklamlarınız ve web sitenizdeki bilgilerin birbiriyle eşleştiğinden emin olabilirsiniz. Ayrıca, reklamlarınızın en doğru fiyat ve stok durumu bilgilerine sahip olmasını sağlayan otomatik öğe güncellemeleri gibi gelişmiş özelliklerden de faydalanabilirsiniz.