Hazırlayan: Tom Beyer, Ürün Yöneticisi, Google Alışveriş
Yayınlayan: Efe Kandemir, Adwords Uzmanı



Kış indirimlerinin sona erip güneşli havalar görmeye başladığımız bu günler, bahar temizliği yapıp tüm ürünlerinizin Alışveriş kampanyalarında gösterildiğinden emin olmak için en mükemmel zaman. Onaylı ve hizmet vermeye hazır ürünler, harika performans için olmazsa olmazdır. Onaylanmadığı veya stokta kalmadığından 2016 yılında tüm reklamverenler için en çok tıklanan ürünlerden %12'sinin reklamı şu anda yayınlanmıyor. Yeni ürün durumu ve geçerli maks. TBM raporunu kullanarak envanterinizdeki tüm ürünlerin hizmete hazır olduğundan emin olun.

Ürünler sekmesinde daha fazla analiz

Artık ürün durumu sütunuyla en iyi performans gösteren ürünlerinizin durumunu kolayca tespit edebilirsiniz. Ürün durumu; onaylanmadığı, dahil edilmediği ya da stokta kalmadığı için artık trafik ve dönüşüm sağlamayan öğeleri tespit etmeye yardımcı olur.
Diyelim ki ayakkabı satıyorsunuz ve bu ay en iyi performans gösteren ürünlerinizden gelen toplam dönüşüm sayısındaki %50 oranında düşüşün nedenini öğrenmek istiyorsunuz. Bu düşüşün bir envanter sorunundan mı kaynaklandığını görmek için ürün durumu sütununu kullanabilirsiniz. Sütunlar açılır menüsünden "Ürün durumu"nu seçin, ardından tabloyu azalan dönüşümlere göre sıralayın.
janssen.png
Ürün düzeyinde performans verileri
Geçerli maks. TBM sütunuyla en iyi ayakkabılar için teklifi anında ayarlayın. Geçerli maks. TBM sütunu, ürün gruplarınızdaki ürünlerde belirlediğiniz teklifi gösterir. Bunu tıkladığınızda, doğrudan bu ayakkabının yer aldığı ürün grubuna yönlendirilirsiniz.

Ürün Grupları için envanter durumu

Ürün grupları sekmesine yeni envanter bilgileri de ekliyoruz. Kampanyalarınızın tam potansiyeline ulaşması için ürün verilerinizde ve Alışveriş kampanyalarınızda hangi ayakkabı ürünlerinin güncellenmesi gerektiğini görün. Envanter durumunuza hızlıca bir göz atmak için şu yeni sütunları kullanabilirsiniz:
  • Gönderilen ürünler: Bağlı Merchant Center hesabınızdaki ürünlerin toplamı
  • Onaylı ürünler: Google'ın onayladığı gönderilmiş ürünlerin toplamı
  • Etkin ürünler: Bir teklifle onaylanmış ürünler
  • Hizmet vermeye hazır ürünler: Stokta olan etkin ürünler
  • % oranında ürün onaylandı: Gönderilen ürün toplamının onaylanan yüzdesi
  • % oranında ürün etkin: Bir teklifle onaylanmış ürünlerin yüzdesi
  • % oranında ürün hizmet vermeye hazır: Açık artırma için uygun olan toplam ürünlerinizin yüzdesi

Ürün grupları için yeni ürün durumu sütunları
Örneğin, özellikle "koşu ayakkabıları" ürün grubunuzun dönüşümlerinde düşüş fark ederseniz bu özet analizleri kullanın. "Koşu ayakkabıları" için "% oranında ürün onaylandı" yalnızca %60 olarak görünüyorsa dönüşümlerdeki kaybın nedeni onaylanmayan ürünler olabilir.
Güçlü performans analizi

Ayrıca, bugünden itibaren AdWords Rapor Düzenleyici'de marka veya ürün türü gibi Alışveriş özellikleri görmeye başlayacaksınız. Ürünlerinizin durumunu inceledikten sonra trendleri tespit etmek, markalar ya da cihazlar genelinde satışları karşılaştırmak ve hedeflerinizi optimize etmek için özel tablolar ve grafikler oluşturarak performansınızı analiz edebilirsiniz.
Ürünlerinizi yayınlamak, alışveriş yapan kullanıcıların tam olarak aradıkları şeyi bulmaları açısından çok önemlidir. AdWords Yardım Merkezi'ni kullanarak yeni ürün durumunun ve geçerli maks. TBM raporunun nasıl kullanılacağına dair daha fazla bilgi ve ipucu edinebilirsiniz.