Hazırlayan: Pallavi Naresh, Ürün Müdürü, AdWords
Yayınlayan: Efe Kandemir, Adwords Uzmanı


Hiç AdWords kampanyanızda değişiklik yapmak istediğiniz, ancak bu değişikliklerin işletme hedeflerinize ulaşmanıza yardımcı olup olmayacağını bilmek istediğiniz oldu mu? Önümüzdeki
birkaç hafta içinde, kampanyalarınızdaki değişiklikleri test etmenize, sonuçları kolayca ölçmenize
ve işletmenizin işine yarayan değişiklikleri uygulamanıza yardımcı olacak kampanya taslaklarını ve denemelerini kullanıma sunuyoruz.

Değişikliklerinizi düzenlemek için taslaklardan yararlanın

Taslaklar, mevcut bir kampanyada birden çok değişiklik uygulamadan önce bunları hazırlamanıza ve gözden geçirmenize olanak tanır. Örneğin, güçlü mobil dönüşüm oranlarına sahip reklam gruplarına yönelik mobil teklifleri artırmak istediğinizi farz edelim. Kampanyanızın bir taslağını oluşturup, bu reklam gruplarına yönelik farklı mobil teklif ayarlamalarını, kampanyanıza herhangi bir etkisi olmadan belirleyebilirsiniz. Taslağınızdaki değişikliklerden memnunsanız, bunları doğrudan orijinal kampanyanıza uygulayabilirsiniz.

Peki bu mobil teklif ayarlamalarının işletme hedeflerinize ulaşmanıza yardımcı olup olmadığını nereden bileceksiniz?

Bir deneme yapın

Denemeler, kampanyalarınızda yaptığınız değişiklikleri kontrollü bir ortamda test etmenize olanak tanır. Yeni mobil teklif ayarlamalarınızın, orijinal ayarlarınızla karşılaştırıldığında nasıl bir performans verdiğini görmek istediğinizi farz edelim. Öncelikle, yeni mobil teklif ayarlamalarınızı içeren bir taslak oluşturun. Ardından, bu değişiklikleri geçerli teklif stratejinizle test etmek için taslaktan bir deneme oluşturun. Deneme kampanyanız ve orijinal kampanyanız arasında trafiği (ve bütçeyi) ne oranda paylaştıracağınıza ve denemenin ne kadar süre çalıştırılacağına karar verirsiniz.

Screen Shot 2016-02-03 at 12.28.12 PM.png

Sonuçlarınızı ölçün

Başarılı bir deneme yayınlamanın önemli bir parçası, değişikliklerinizin işletme hedeflerinizi nasıl etkilediğini bilmektir. Örneğin, dönüşümlerdeki artışı ölçmek, yeni mobil teklif ayarlamalarınızın daha iyi bir yatırım getirisiyle sonuçlanıp sonuçlanmadığını anlamanıza yardımcı olabilir.

Kampanya taslakları ve denemeleriyle, denemenizin istediğiniz sonucu sağlayıp sağlamadığını anlamak için iki kolay yöntemden yararlanarak sonuçları izleyebilirsiniz:

  • Raporlama puan kartı ile performans karşılaştırması yapın. Performans puan kartı, deneme metriklerinin orijinal kampanya metriklerine göre daha yüksek veya düşük olup olmadığını ve aradaki farkların istatistiksel olarak önemli olup olmadığını gösteren simgeler içerir.


Screen Shot 2016-02-03 at 12.16.11 PM.png

  • Daha derinlemesine bilgiler için reklam grubu düzeyi performansını değerlendirin. Tekli reklam grupları, bazen genel kampanya performansında önemli değişikliklere neden olur. Her bir reklam grubunun kampanyanızı nasıl etkilediğini anlamak için reklam grubu düzeyindeki metrikleri izleyin.


Denemenizin sonuçlarından memnunsanız, denemenizdeki değişiklikleri orijinal kampanyanıza hızlıca uygulayabilir veya denemenizi yepyeni bir kampanyaya dönüştürebilirsiniz.

Başarılı test örnekleriyla test etme

Red Ventures ve The Honest Company gibi müşteriler, yeni kampanya stratejilerini kapsamlı olarak test edip uygulamak için kampanya taslakları ve denemelerinden yararlanıyor.


image007.png“Kampanya taslakları ve denemeleri Fortune 500 müşterilerine yönelik testlerimiz için devrim niteliğindeydi. Bu araç, test oluşturma, analiz ve uygulama sürecini hızlı ve kolay hale getiriyor. Artık kampanyaları ve reklam gruplarını çoğaltmak için elle harcadığımız süreden çok daha kısa bir sürede daha güçlü testler gerçekleştirebiliyoruz. Yeni puan kartı, testlerinizin etkisini daha güvenle ölçmenize ve bu testlerin başarılı olması durumunda tek tıklamayla uygulanmasına olanak tanıyor." Jeremy Mayes, Red Ventures Pazarlama Departmanı Başkan Yardımcısı


“Farklı düzeylerde müşteri yaşam boyu değerlerine sahip birden çok dönüşüm türüne sahibiz. Kampanya taslakları ve denemeleri, kampanya trafiğimizin çeyreğiyle yeni teklif stratejilerini test etmemize, raporlama puan kartı ise farklı dönüşüm değerli türleri üzerindeki etkisini kolayca ölçmemize olanak tanıyor. Geçmişte, böyle bir test yapmak hesapta büyük değişiklikler yapmayı gerektirirdi. Yeni, hızlı ve kolaylaştırılmış süreç, karmaşık işletme modelimize en uygun olanı bulana dek yeni teklif stratejilerini hızlıca test etmemize olanak tanıyor." Josh Franklin, The Honest Company Arama Ağı Hesap Yöneticisi


Daha fazla bilgi

Kampanya taslakları ve denemeleri şu anda yalnızca AdWords'deki Arama Ağı ve Görüntülü Reklam Seçenekli Arama Ağı kampanyalarında kullanılabilir. Kampanya taslakları ve denemeleri hakkında daha fazla bilgi edinmek için, bu nasıl yapılır videosunu izleyin veya AdWords Yardım Merkezi'ni ziyaret edin.