Hazırlayan: Jonathan Wang, Ürün Müdürü
Yayınlayan: Efe Kandemir, Adwords Uzmanı

Nereye bakacağınızı bilirseniz otomatik teklif stratejilerinizin performansını görmek zor değildir. Yeni çıkan üç raporlama özelliği sayesinde tekliflerinize yönelik şeffaf bir yaklaşım edinebilir ve performansı etkileyebilecek sorunları giderme açısından zaman tasarrufu yapabilirsiniz.

Teklif verme sisteminizde neler olup bittiğini öğrenin

Otomatik teklif verme özelliği her açık artırma için teklifleri duruma göre optimize ederek reklamverenlere her hafta saatler kazandırsa da gözünüzü teklif stratejilerinizden ayırmamanız ve ne zaman yönlendirilmeleri gerektiğini bilmeniz önemlidir. Yeni
durum ek açıklamaları, işlem yapmanız gerekip gerekmediği ve nasıl yapmanız gerektiği konusunda size yardımcı olmak için teklif stratejisi durumlarını ek bilgilerle daha aydınlatıcı hale getirir.

Örneğin, kısa süre önce oluşturduğunuz veya kullanıldığı kampanyaların bileşimini değiştirdiğiniz bir strateji hâlâ “Öğrenme” durumundaysa "öğrenme durumu için kalan tahmini süre"yi görüntüleriz. Bu, teklif verme algoritmalarının hâlâ kalibre edilmekte olduğunu ve başka değişiklikler yapmadan ya da sonuçta performansın ne düzeyde olduğu konusunda fikir yürütmeden önce daha ne kadar beklemeniz gerektiğini gösterir.


Diğer yandan, bir teklif stratejisi minimum veya maksimum teklif kısıtlamaları nedeniyle “Sınırlı (teklif sınırları)” durumundaysa, bunun performansa olan etkisini anlamanıza yardımcı olmak için size gösterimlerin veya harcamaların yüzde olarak ne kadarının sınırlandığını gösterebiliriz.




Durum veya hedef güncellemelerinden sonra performansta ortaya çıkan değişiklikleri kolayca izleyin

Zaman içinde durum raporlaması, performans grafiğinin alt kısmında teklif stratejisi durumlarını eşleştirir. Bu, seçtiğiniz tarih aralığında teklif stratejisi performansını nelerin etkiliyor olabileceğini açıklamanıza yardımcı olur. Örneğin, bir teklif stratejisi “Sınırlı (yeterli veri yok)” durumundayken harcamalarda bir artış görürseniz bu, dönüşüm hacmini artırmak ve tekliflerin daha iyi optimize edilmesi için algoritmalara daha fazla veri sağlamak üzere kampanya bütçelerini arttırdığınıza işaret ediyor olabilir.

Zaman içinde hedef raporlaması, daha iyi bağlam sağlamak için geçmişteki hedeflerinizi performans verilerinizle eşleştirir. Örneğin, dönüşümlerde düşüş olduğunu gösteren bir trend çizgisi alarm zillerinin çalmaya başladığı anlamına gelebilir. Ancak, bu durumun hedef EBM'nizi düşürdüğünüz zaman aralığında ortaya çıkması, performanstaki düşüşün açıklanmasına yardımcı olabilir.

Bu raporlama seçeneklerinin her ikisine de Paylaşılan Kitaplıkta bir teklif stratejisini tıklayarak erişebilirsiniz.


Otomatik teklif raporlamasındaki bu iyileştirmelerin, performansı değerlendirirken sizi tahminlerden kurtaracağını umuyoruz. AdWords otomatik teklif verme özelliği hakkında daha fazla bilgi edinmek için, Yardım Merkezi'ne gidin ve teklif vermeye ilişkin en iyi uygulamalarımıza göz atın.