Hazırlayan: Dimitris Meretakis, Ürün Yöneticisi, Google Alışveriş
Yayınlayan: Efe Kandemir, Adwords Uzmanı

Her tatil sezonu daha fazla alışveriş yapan kişi çevrimiçi alışverişe yönelirken çevrimiçi mağazanıza alışveriş yapanları çekme fırsatınız artar. Bugün trafik fırsatını kaçırdığınız zamanları belirlemenize yardımcı olmak için tıklama payını kullanıma sunuyoruz. Tıklama payı, Alışveriş reklamlarınız tarafından alınan toplam olası tıklamaların yüzdesini gösteren yeni bir metriktir.
Kalan tatiller için sitenize gelen trafiği en üst düzeye çıkarmak üzere reklamlarınızın yeterince göründüğünden emin olmak istersiniz. Bu nedenle, daha fazla trafik potansiyeli olan ürün gruplarını tespit etmek için tıklama payını nasıl kullanabileceğinizin bir örneğine bakalım. Öncelikle, Ürün grupları sekmesine tıklama payı sütununu ekleyin. Bu örnekte, "kışlık montların" tıklama oranının %30 olduğunu görüyorsunuz. Bu, "kışlık montlar" reklamlarınızda olası her 100 tıklamadan yalnızca 30'unu aldığınız anlamına gelir. İkincisi, reklamlarınızın daha görünür olmasını sağlamak amacıyla "kışlık montlar" için tekliflerinizi ayarlama fırsatını kaçırmayın. Üçüncüsü, tıklama payını yakından izlemek ve teklifleri optimize etmeye devam etmek için özellikle en popüler ürünlerinizi sık sık kontrol ettiğinizden emin olun.
Ürün grupları için tıklama payı metriği
Tatil döneminde başarıyı yakalamak için yapabileceğiniz daha fazla şey var. Yeni alışveriş yapanlara ulaşmak ve satışları teşvik etmek için trafiği yönlendirmeye ek olarak kampanyalarınızı düzenlemek isteyebilirsiniz. Gelecek haftalarda ve yeni yıl boyunca kampanyalarınızı yönetmenize yardımcı olmak için iki tatil kontrol listesi oluşturduk:
Bu listeleri alıp iki kez kontrol ederek ve tıklama oranı analizlerine göre kampanyalarınızı düzenleyerek bu sezon satışlarınızı artırabilir ve iyi bir tatil geçirebilirsiniz!