Hazırlayan: Wilfred Yeung, Kıdemli Ürün Müdürü, AdWords Teklif Verme
Yayınlayan: Efe Kandemir, Adwords Uzmanı

Kullanıcılar alışveriş yapmak, haberleşmek ve eğlenmek için gün boyunca birden fazla cihaz arasında geçiş yapıyor. İşteki dizüstü bilgisayarımızdan oturma odamızdaki tablete kadar, işimizi halletmek için birçok cihaz türü arasında sırayla ve sorunsuz şekilde geçiş yapıyoruz. Gerçekte, İnternet'ten alışveriş yapanların yaklaşık %40'ı akıllı telefonda araştırma yapmaya başlıyor ve ürün satın almak için bir bilgisayar veya tablet kullanıyor.1 İşte bu nedenle birkaç yıldır, Arama Ağı, Görüntülü Reklam Ağı ve Alışveriş'te cihazlar arası dönüşümlere yatırım yapmaktayız. Dünyanın dört bir yanındaki reklamverenler cihazlar arası bilgiler sayesinde AdWords kampanyalarından en üst düzeyde değer elde ediyor ve bunun sonucu olarak, yaptıkları ölçümler dönüşümlerinde %16'ya kadar artış olduğunu gösteriyor.
Bugünden başlayarak, cihazlar arası dönüşümler anahtar kelime düzeyinde kullanılabilir olacak ve halihazırda web sitesi satışlarını, telefonla aramaları ve uygulama yüklemelerini içeren ana Dönüşümler sütununa dahil edilebilecektir. Reklamverenler tüm dönüşümleri tek bir yerde görüntüleyerek, müşterilerin işletmeleriyle etkileşim gerçekleştirmek için izlediği tüm yollar hakında daha derinlemesine bilgi sahibi olabilir. Ayrıca bu bilgileri kullanarak işlem yapmak artık hiç olmadığı kadar kolay: Tüm dönüşümleriniz aynı sütunda bulunduğundan, önemli dönüşümleri optimize etmek için otomatik teklif vermeyi hızla etkinleştirebilirsiniz.

Otomatik teklif vermede cihazlar arası dönüşümleri etkinleştirmek için, AdWords hesabınızda Araçlar>Dönüşümler'in altında iki kolay adımı tamamlayın:

  1. Ayarlar'ın altında Dönüşüm teklifi metriği'nin “Dönüşümle sonuçlanan tıklama sayısı” yerine “Dönüşümler”e ayarlanmış olduğundan emin olun. "Dönüşümle sonuçlanan tıklama sayısı" için cihazlar arası dönüşümlerin ve diğer kontrollerin sunulmadığını unutmayın.
  2. “Gelişmiş dönüşümleri dahil et”i tıklayın ve cihazlar arası ve diğer gelişmiş dönüşümleri “Dönüşümler” raporlama sütununuza ve otomatik teklif vermeye dahil etmek için ilgili kutuyu işaretleyin.


Kullanıcıların İnternet'e sürekli bağlı olduğu bu çok cihazlı dünyanın bir parçası olan yeni dönüşüm türleri hakkında bilgi sahibi olmanızı ve böylece mümkün olan en isabetli reklamcılık kararlarını alabilmenizi sağlamak konusunda kararlıyız. Cihazlar arası dönüşümlerin otomatik teklif verme tarafından hesaba katılmasını nasıl sağlayacağınızı öğrenmek için Yardım Merkezimize gidin.

1 Mağaza Alışverişlerinde Mobil Aramanın Rolü, Google/Ipsos Media CT, Ağustos 2015. Alışverişler geçtiğimiz 3 ay içinde yapılmıştır.