Hazırlayan: Dimitris Meretakis, Ürün Müdürü, Google Alışveriş
Yayınlayan: Efe Kandemir, Adwords Uzmanı

Alışveriş yapan kullanıcılar tatil döneminden önce ve bu dönem boyunca alışveriş yapmaya hazırlanıyor. Kara Cuma ve Siber Pazartesi trafik getiren önemli günler olmaya devam etse de mobil cihazlar her günü bir alışveriş gününe dönüştürüyor. Bir satıcı olarak, en fazla trafik getiren dönemler için bütçelerinizi ve kampanyalarınızı hazırlamanın yanı sıra tatil dönemi boyunca alışveriş yapan kullanıcılara ulaşmak için bunları optimize etmeyi de istersiniz.
Alışveriş kampanyalarınızı hızlıca analiz etmenize ve doğru düzenlemeleri yapmanıza yardımcı olmak üzere tatiller için tam zamanında birkaç yeni özellik sunuyoruz:
Önce hangi ürün gruplarını optimize edeceğinizi tespit edin:
  • Kampanya ve hesap düzeylerinde ürün grupları sekmesi görünümü, tüm ürün grupları genelinde performansı karşılaştırmayı ve değişiklik yapmayı kolaylaştırır
  • Ürün grupları filtrelemesi hesabınızdaki tüm grupları manuel olarak incelemenize gerek olmadan hangi ürün gruplarının optimize edileceğini seçmenize yardımcı olur (ör. en iyi dönüşüm başına maliyete sahip olanlar)
Tekliflerle ilgili daha iyi kararlar almak için daha fazla analiz
  • Artık mobil cihazlar için teklif ayarlama simülasyon aracı mobil cihazlar için teklif değiştiricinizi değiştirirken mobil fırsatınızı tartmak için kampanya düzeyinde kullanılabilir
  • Teklif simülasyon aracına eklenen dönüşüm tahminleri, farklı bir teklif kullanıldığında reklamlarınızın ne kadar dönüşüm alabileceğine dair analiz sunar
  • Ürün gruplarınızı performansınıza göre yapılandırmanıza yardımcı olması için tıklama sayısı ve dönüşüm başına maliyet gibi performans metrikleri alt bölüm iletişim kutusuna eklendi
Şimdi bunların zamandan tasarruf etmenize ve tatilinizi biraz daha rahat hale getirmenize nasıl yardımcı olacağını inceleyelim. Bir giysi satıcısı olduğunuzu ve en çok satan ürünlerinizi optimize etme planıyla Kara Cuma'dan birkaç gün önce kampanyalarınızı kontrol etmeyi istediğinizi düşünün.
Öncelikle, alışverişle alakalı mobil aramalar bir önceki yılın aynı dönemine kıyasla %120'den fazla arttı ve tatil dönemlerinde hiçbir yavaşlama sinyali görülmedi.1  Mobil trafiğinizde de benzer bir artış gördünüz. Mobil tekliflerinizi ayarlamanın mobil sitenize gelen trafiğin artmasına nasıl yardımcı olabileceğini görmek amacıyla mobil tekliflerinizi kampanya düzeyinde optimize etmek için mobil cihazlar için teklif ayarlama simülasyon aracını kullanın.
Mobil cihazlar için teklif ayarlama simülasyon aracı
Artık ürün gruplarınızı optimize etmek için biraz daha ayrıntılara girmek istersiniz. Hesap düzeyinde ürün grupları sekmesine göz atarak en yüksek dönüşüme ve en düşük dönüşüm başına maliyete sahip ürün grubu olarak "ceketler"i tanımlamak için ürün grubu filtrelerini kullanırsınız. Bu bilgiye sahip olarak "ceketler" ürün grubunu optimize etmeye karar verirsiniz.
Hesap düzeyinde ürün grubu filtreleri
"Ceketler" için düşük dönüşüm başına maliyet, satış hacmini ölçeklendirme ve artırma olanağının bulunduğunun işaretidir. Teklif simülasyon aracındaki dönüşüm tahminlerine göz atarak ek dönüşümleri teşvik etmek ve teklifi "ceketler" için elde etmek istediğiniz dönüşüm seviyesine ayarlamak için teklif değişikliklerinizin ürün grubunuz üzerindeki olası etkisini görürsünüz.
Teklif simülasyon aracındaki dönüşüm tahminleri
Son olarak, site verilerinde birkaç ceket markasının erken satış dönemlerinde alışveriş yapan kullanıcılardan ilgi görmekte olduğunu görürsünüz. Ürün grubu alt bölümü iletişim kutusundaki performans sütunlarına göz atarak hangi ceket markalarının daha iyi satış yaptığını öğrenebilirsiniz. Hangi markaların ayrı, daha yüksek teklifler gerektirdiğine dair fikir edinmek için toplam dönüşümlere veya dönüşüm başına düşük maliyete göre sıralama yapın.
Ürün grubu alt bölümü iletişim kutusundaki performans sütunları
Hepsi bu kadar! Bu bilgilerin, tatil dönemleri boyunca hızlı ve etkili şekilde optimizasyon yapmanıza yardımcı olması gerekir. Artık kendi alışveriş anlarınıza dönebilir ve belki de tüm bu yoğun çalışmanız için kendinize bir hediye bulabilirsiniz!

Alışveriş kampanyaları ve ürün grubu filtreleme hakkında daha fazla bilgi edinmek için Yardım Merkezimizi ziyaret edin. Boyutlar sekmesini ve komut dosyalarını kullanarak optimizasyonlarınızı analiz edebileceğiniz ve ölçeklendirebileceğiniz diğer yollara da göz atın.

1. Alışveriş reklamlarını tetikleyen aramalar tarafından tanımlandığı üzere Google dünya geneli arama verileri 2014 3. Çeyrek-2015 3. Çeyrek