Hazırlayan: Archana Kannan, Ürün Müdürü, Google Alışveriş
Yayınlayan: Efe Kandemir, Adwords Uzmanı


Bu tatil sezonu, alışveriş yapanlar her zamankinden daha hızlı ve daha amaçlı hareket ediyor ve de her bir mobil alışveriş oturumunda %7 daha az zaman harcıyor1. Bununla birlikte, aynı alışveriş yapanlar Google Analytics verilerine göre perakende kategorisinde geçen seneye göre %64 daha fazla mobil satın alma işlemi gerçekleştiriyor2. Bu sezon bilinçli mikro alışveriş anları, alışveriş maratonlarının yerini alacak. Biz de satıcıların bu kritik anlarda harekete geçmelerine yardımcı olmak için yeniden pazarlama özelliklerini hem alışveriş reklamlarında (ÜLR'ler) hem de yerel envanter reklamlarında (LIA'lar) kullanıma sunduğumuz için heyecanlıyız.
Alışveriş tekliflerinizi ve yeniden pazarlama listelerinizi optimize edin

Alışveriş yeniden pazarlama listeleriyle artık yüksek değerli müşterilerin, Google.com'da bir daha alışveriş yaptıklarında yeniden etkileşim kurmalarını sağlamak için alışveriş tekliflerinizi optimize edebilirsiniz. Örneğin, sitelerinizde alışveriş sepetlerini terk edenler ya da sadık müşterileriniz Google'da masaüstü bilgisayar ve mobil bir cihaz ile tekrar alışveriş yaptığında alışveriş tekliflerinizi özelleştirmek ve onlarla daha az maliyetli bir YG karşılığında yeniden bağlantı kurmak için yeniden pazarlama listelerini kullanabilirsiniz.
Erken kullanmaya başlayanlar, yeniden pazarlama listeleri ile büyük başarı sağlıyor:
“Alışveriş yeniden pazarlama listeleri Magazines.com için son derece başarılı oldu. Önceki ziyaretlerinde satın almaya dönüşmeyen müşterileri stratejik olarak hedefleyebiliyoruz; böylece %68 daha az CPA ile mobilde ve masaüstünde %285 daha yüksek dönüşüm oranları yakaladık; bu da alışveriş yeniden pazarlama listelerini denediğimiz en etkili özelliklerden biri yapıyor."
- Yuly Gonzalez, Kıdemli SEM Uzmanı, Rakuten Search
“Müşterimiz Cruiser Customizing Alışveriş yeniden pazarlama listeleriyle dönüşüm oranlarını %78 ve ROAS oranlarını %66 oranında artırdı. Artık alışveriş yeniden pazarlama listelerinin ekli olmadığı tek bir Alışveriş kampanyamızın bile olmasını istemiyoruz.”
- Jeremy Brown, Pazarlama Başkan Yardımcısı, Metric Theory
1 Google Analytics dahili verileri, Eylül 2015
2 Google Analytics dahili verileri, Eylül 2015