Hazırlayan: Sridhar Ramaswamy, Kıdemli Başkan Yardımcısı, Reklamlar ve Ticaret
Yayınlayan: Batu Okçuoğlu, AdWords Uzmanı
Mobil ortam, mevcut durumu hem tüketiciler hem de markalar için farklı bir noktaya getirdi. Tüketici beklentileri aciliyet ve alaka düzeyi bakımından hiç olmadığı kadar yüksek durumda ve kullanıcıların en önemli anlarında (bilmek istiyorum, gitmek istiyorum, yapmak istiyorum ve satın almak istiyorum anları) onlarla bağlantı kuran markalar başarılı olacaktır. Google, kullanıcılarla ihtiyaçları olduğu anda buluşma temelli bir şirkettir. Reklam alanındaki yeniliklerimizle bu imkanı küçük ve büyük işletmelerin kullanıma sunduk.
Bu hafta, Advertising Week’in Times Center Sahnesinde iki yeni ürün duyurusu yaptım: Customer Match ve Evrensel Uygulama Kampanyaları. Bu ürünler, tam anlamıyla önem arz eden eğilimin yüksek olduğu anlarda orada olmanıza ve alakalı içerik sunmanıza yardımcı olacaktır.
Customer Match ile en değerli müşterilerinize erişin
Çevrimiçi tüketicilerin %70'i markanın mesajındaki kalite, zamanlama ve alaka düzeyinin marka algılarını etkilediğini ifade ediyor.1 Google, tüketicilerin işletmenizle en alakalı şekilde bağlantı kurması konusunda benzersiz bir konuma sahip. İster Google'da arama yapıyor, ister Gmail'de tanıtımları kontrol ediyor isterse YouTube'da video izliyor olsunlar yaptıkları şeye, bulundukları yere, baktıkları zamana ve kullandıkları cihaza dayalı olarak en alakalı bilgileri sunabiliriz. Bugün, alaka düzeyi daha da yüksek içerik sunmak için bu imkanların üzerine yeni reklam yenilikleri getiriyoruz.
En değerli müşterileriniz söz konusu olduğunda sizden daha fazla şey beklerler. Artık Google size halihazırda ilişkide olduğunuz müşterilere (bağlılık programınızda olan veya daha önceden bir satın alma işlemi yapmış kişiler gibi) amaç ve bağlam konusunda onlar için en alakalı şekilde erişmenize yardımcı olabilir.
Customer Match, en değerli müşterilerinize Google Arama, YouTube ve Gmail'de en önemli olduğu anda erişmenize yardımcı olmak üzere tasarlanmış yeni bir üründür. Customer Match, Google'da oturum açmış kullanıcılarla güvenli ve gizlilik korunacak bir şekilde eşleştirilebilecek bir e-posta adresi listesi yüklemenize olanak tanır. Bu sayede, kitlenize erişmek için özel olarak tasarlanmış kampanyalar ve reklamlar oluşturabilirsiniz.
Bir seyahat markası olduğunuzu düşünelim. Artık, bir sonraki gezilerini planlarken ödül programınıza katılmış olan kullanıcılara erişebilirsiniz. Örneğin, bu ödül programınızdaki üyeler Google.com'da “new york'a aktarmasız uçuşlar” diye bir arama yaptığında, tam herhangi bir cihazda New York'a uçuş ararlarken arama sonuçlarının en üstünde alakalı reklamlar gösterebilirsiniz. Ayrıca, bu üyeler YouTube'da favori videolarını izlerken veya Gmail'de yazışmaları takip etmeye çalışırken bir sonraki gezilerini planlamalarında onlara ilham verecek reklamlar gösterebilirsiniz.
Aynı zamanda, Customer Match'i kullanarak YouTube ve Gmail'de ürün ve hizmetlerinizle ilgilenme olasılığı yüksek yeni müşterilere erişmek için Benzer Kitleler de oluşturabilirsiniz. Örneğin, ödül programınızdaki üyelerle benzer ilgilere ve özelliklere sahip potansiyel müşterilere TrueView reklamları göstererek YouTube'da yeni aktarmasız uçuşlar için farkındalık oluşturabilirsiniz.
Customer Match ile markanız, müşterinizin algılarının en açık olduğu anda doğru mesajla orada hazır bulunur. İşletmenize en bağlı müşterilerinizi gerçekten önemli anlarda memnun etmeniz için size sadece Google yardımcı olabilir.
Customer Match ve Benzer Kitleler ürünleri önümüzdeki haftalarda tüm reklamverenlerimizin kullanımına sunulacaktır. Customer Match hakkında daha fazla bilgiyi AdWords Yardım Merkezi'nde bulabilirsiniz.

Uygulamalarınızı benzersiz bir erişimle tanıtın

Kullanıcılar yeni uygulamaları; çevrimiçi aramalar, favori videolarını izledikleri sırada yapılan öneriler ve uygulama içi öneriler gibi çeşitli yollarla keşfetmektedir. İşletmenizin bir uygulaması varsa çeşitli kanallarda uygulamanızı yükleme ihtimali en yüksek olan müşterilere ulaşmanın ölçeklenebilir bir yoluna ihtiyacınız vardır.
Bugünden itibaren; Google Arama, Google Play, YouTube ve Google Görüntülü Reklam Ağı'nda (GDN) uygulama kullanıcılarıyla bağlantı kurmanıza yardımcı olan yeni AdWords kampanyası türü Evrensel Uygulama Kampanyaları'ndan tüm geliştiriciler ve reklamverenler yararlanabilir. Sadece birkaç basit adımda uygulamanızı dünyanın en büyük ağ ve platformlarında benzersiz bir erişimle tanıtabilirsiniz.
Bir macera oyunu geliştirdiğinizi varsayalım. Evrensel Uygulama Kampanyaları ile benzersiz bir erişim elde edersiniz: Her gün yüz milyonlarca saatlik içerik izleyen bir milyarı aşkın kullanıcıya sahip bir platform olan YouTube'da yüklemeler yapılmasını sağlayabilirsiniz. Reklamlarınız ayrıca GDN'deki 650 bin uygulama ve 2 milyonu aşkın web sitesinden oluşan özel kitlelere de erişebilir. Önemli bir nokta da Evrensel Uygulama Kampanyaları'nın "macera oyunları" ve "bulmaca oyunları" gibi gün içinde Google Arama ve Google Play'de gerçekleşen amaç bakımından zengin aramalardan yararlanmasıdır. Bu sayede, kullanıcılar yeni bir şey indirmek için arama yaptıklarında uygulamanız bu kullanıcılara görünebilir.
Tek yapmanız gereken bize istediğiniz yükleme başına maliyeti sağlamak, gerisini biz hallediyoruz. Evrensel Uygulama Kampanyaları, Google'ın reklam platformu paketinin tamamında tek noktadan erişiminizin kapsamını geliştiren ve Android uygulaması yüklemelerini en üst düzeye çıkaran kampanya türüdür. Kampanya kurulumunu, yerleştirildikleri her yerde harika görünen reklam biçimleri oluşturmak için, doğrudan Google Play Store listelemenizdeki uygulama resimlerini, videoları ve uygulama açıklamalarını alarak otomatik hale getirdik.
Bu noktada sistemlerimiz kampanyalarınızı, hedef yükleme başına maliyetiniz dahilinde uygulama yükleme hacmini en üst düzeye çıkarmak için dinamik öğrenmeyi kullanarak optimize eder. Uygun Google ağlarının her birinde reklam metninizin ve uygulama resimlerinizin farklı sürümlerini test ederek en yüksek performansa sahip varyasyonları belirleriz, bu sayede yalnızca en iyi reklamlarınız gösterilir. Daha fazla bilgi edinin
Advertising Week 2015'teki enerji ve konuşmalar, pazarlamacılar için en heyecanlı zamanda olunduğunu gösteriyor. Markaların kendi öykülerini anlatmalarına ve tüketicilerle gerçekten onlar için önem arz eden anlarda bağlantı kurmalarına yardımcı olan ürünler geliştirme ayrıcalığına sahibim.
1 Google/Ipsos, “Consumers in the Micro-Moment” (Mikron Anlarda Tüketiciler), Mart 2015.