Hazırlayan: Dimitris Meretakis, Ürün Yöneticisi, Google Alışveriş
Yayınlayan: Batu Okçuoğlu, AdWords Uzmanı

Geçen yıl, Google Alışveriş'te açık artırmanın ve sıralamanın daha görünür olması için Açık artırma bilgileri gibi güçlü raporlama ve kampanya yönetimi özelliklerini kullanıma sunduk. Bugün bir adım daha ileri giderek Alışveriş kampanyaları için bir teklif verme stratejileri paketi sunmaktan dolayı çok heyecanlıyız. Bu özellikler, manuel maksimum TBM teklifinin ötesine geçip bağlamsal ve dinamik teklif optimizasyonu gerçekleştirmenizi sağlar:
Tıklamaları En Üst Düzeye Çıkar
Bütçeniz dahilinde mümkün olan en fazla trafiği yakalamak istiyorsanız size uygun teklif verme stratejisi budur. Tıklamaları en üst düzeye çıkar seçeneği, tekliflerinizi otomatik olarak ayarlar ve ayrıca indirimli satılan ürünleri yerel envanter reklamlarıyla web sitenizde veya mağazanızda tanıtmanın da harika bir yoludur.
home24 sitesinin Başkan Yardımcısı  Mario Märzinger, "Maliyetten önemli ölçüde tasarruf ederek daha fazla trafik sağlayan tıklamaları en üst düzeye çıkarma özelliğinden oldukça memnunuz! Bu teklif stratejisini temel ürün gruplarımızdan birinde test ettik ve daha testin ilk ayında %13 daha az TBM'ye %7 daha fazla tıklama aldık" diyor.
Geliştirilmiş TBM
Kendi tekliflerinizi yönetmek veya üçüncü taraf bir teklif verme platformu kullanmak istiyorsanız geliştirilmiş TBM sizin için en iyi seçenektir. Bu seçenek, teklifinizi gerçek zamanlı olarak optimize eder ve bu sayede benzer maliyetle daha fazla dönüşüm elde edersiniz veya satış yaparsınız. eTBM ile reklamverenlerin aynı maliyete %7'ye varan oranda daha fazla dönüş elde ettiğini görüyoruz!1
Shopclues.com web sitesinin kurucu ortağı ve İşletme Müdürü Radhika Aggarwal, "Tekliflerimizi mümkün olduğunca kendimiz yönetiyoruz ve geliştirilmiş TBM'yi kullanarak tekliflerimizi kullanıcı bağlamına ve açık artırma dinamiklerine göre optimize edebiliyoruz. Geliştirilmiş TBM'nin gerçek zamanlı teklifleri, ShopClues'un YG'mizi artırmasını ve performansımızı gerçek anlamda yükseltmesini sağladı" diyor.
Hedef ROAS
Tekliflerinizi manuel olarak yönetmek için zamanınız yoksa ve önceliğiniz gelir elde etmekse zorlu teklif verme işini hedef reklam harcaması getirisi (ROAS) halletsin. Hedef ROAS (Reklam Harcamasının Getirisi) ile istediğiniz ROAS'yi seçtiğinizde ürünlerinize dinamik olarak teklif verilir ve daha fazla gelir sağlayacak ürünler daha yüksek teklifler alır.
Şu anda beta sürümünde olan hedef ROAS (Reklam Harcamasının Getirisi), az sayıda satıcının kullanımına açıktır. Bu beta sürüme katılmak ve özelliği ilk kullananlardan olmak istiyorsanız lütfen bu istek formunu doldurun.
Google Alışveriş'e yönelik bu otomatik teklif verme çözümleri nedeniyle çok heyecanlıyız. Kampanya yönetimi ve teklif verme konusunda daha etkili ve verimli olmanızı sağlayacak ek yollar keşfetmeye ve bu yollara yatırım yapmaya devam edeceğiz. Teklif verme stratejileri hakkında daha fazla bilgi için AdWords yardım merkezine göz atın.
1 Google Alışveriş'in kendi verileri, Ağustos 2015.

Google AdWords hakkındaki en son yeniliklerden ve ipuçlarından haberdar olmak için buraya tıklayarak Inside AdWords Türkçe e-posta grubumuza abone olun!