Hazırlayan: Tom Beyer, Ürün Yöneticisi, Google Alışveriş
Yayınlayan: Batu Okçuoğlu, AdWords Uzmanı


Alışveriş yapan kullanıcılar "Daha Fazla Bilgi Edinmek İstiyorum" anları sırasında İnternette gezinirken, karşılaştırma ve araştırma yaparken sürekli olarak kullanışlı ve alakalı bilgiler sunmanın yollarını arıyoruz. Aynı zamanda, Google'da ürünlerinizi diğerlerinden ayırma ve ön plana çıkarma konusunda da size yardımcı olmak istiyoruz.
AdWords'de reklam gruplarınıza eklenen isteğe bağlı bir ileti olan tanıtım metni, bu amaçla yaptığımız ilk çalışmaların bir parçasıydı. Pek çoğunuzun özel teklifleri veya ücretsiz gönderimi vurgulamak için tanıtım metni kullandığını fark ettik. Bu nedenle, bugün sizlere yeni bir otomatik uzantı tanıtmaktan mutluluk duyuyoruz.
Alışveriş reklamları için otomatik uzantı
Bu yeni uzantı, hiçbir ek çalışma veya maliyet olmadan Alışveriş reklamlarınızın (ÜLR'ler) yanında gösterilir. Alışveriş yapanlar için ücretsiz gönderim ve fiyat düşüşleriyle ilgili bilgileri tutarlı ve kolay anlaşılır bir şekilde otomatik olarak göstermek üzere Merchant Center ayarlarınızda ve veri feed'inizde sağladığınız mevcut bilgileri kullanır.
Tanıtım metninin kaldırılması
İlk sonuçlarına göre alışveriş yapanların bu otomatik uzantılarını tanıtım metnine tercih ettiğini ve reklamverenlerin bu şekilde daha fazla tıklama oranına ulaştığını gördük. Bu nedenle, Eylül 2015'in sonunda tanıtım metnini kullanımdan kaldırıyor ve otomatik uzantılarını daha sık kullanmaya başlıyoruz.

Tanıtım metni kullananların ekstra bir işlem yapmaları gerekmiyor. Tanıtım metni kullanmıyorsanız reklamlarınız bu durumdan etkilenmeyecek ve Google'da arama yapan alışveriş yapan kullanıcılara ulaşmaya devam edecektir. Ayrıca yardım merkezimizdeki otomatik uzantılarında daha fazla bilgi bulabilirsiniz.

Google AdWords hakkındaki en son yeniliklerden ve ipuçlarından haberdar olmak için buraya tıklayarak Inside AdWords Türkçe e-posta grubumuza abone olun!