Hazırlayan: Angelika Rohrer ve Patrik Reali, Google Alışveriş Ekibi
Yayınlayan: Batu Okçuoğlu, AdWords Uzmanı

Bu yıl Google Alışveriş Feed Spesifikasyonu ile birlikte Google Ürün Sınıflandırması'nı güncelledik. Bu değişikliklerin amacı, İnternette ürünlerinizi arayan müşteriler için daha zengin bir deneyim oluşturmak ve feed'inizde bilgi sunma sürecini basitleştirmektir. Bazı güncellemeler gereği mevcut ürün verilerinizde 15 Eylül 2015 tarihine kadar değişiklik yapmanız gerekiyor.
Güncellenenler:
Google Alışveriş Feed Spesifikasyonu

      Birimler ve Miktar özellikleri artık ABD'de kullanılabilir
      Kimlik Özelliği ve GTIN'lerle ilgili yol gösterici ilkeler daha katı hale getirildi
      Giyim ve Varyant özellikleri sadeleştirildi ve gereksinimler Brezilya'da da geçerli hale getirildi. Böylece "Ayrıntılı Ürün Özellikleri ve Öğe Gruplandırmaları" adlı bölüm yeniden düzenlendi
      Google Ürün Kategorisi özelliği olarak da gönderilebilecek sabit, sayısal Google Ürün Kategorisi Kimlikleri kullanıma sunuluyor
      İsviçre, Çek Cumhuriyeti, Hollanda, İtalya, İspanya ve Japonya'daki kullanıcıların toplam fiyatı görebilmesi için Gönderim gereksinimleri bu ülkelerde de geçerli hale getirildi

Google Alışveriş Ürün Sınıflandırması

      Bazı kategorileri üst düğümlerine dahil ederek Google Ürün Sınıflandırması yollarının çoğu sadeleştirildi.
      Spor Giyim altındaki kategorilerin çoğu artık spor olmayan benzerleriyle aynı kategoriye dahil edildi. Örneğin; "Spor Etekleri" artık "Etekler" altında bulunuyor.
      "Yiyecek, İçecek ve Tütün" ile "Yetişkin" temalarına daha fazla kategori eklendi
      Bazı temalarda önemli düzenlemeler yapıldı. Bu nedenle sağladığınız Google Ürün Kategorilerini yeniden incelemek isteyebilirsiniz.
15 Eylül 2015'ten itibaren, gönderim dışında bu feed spesifikasyonu güncellemesini dünya çapında uygulamaya başlayacağız. Doğru gönderim bedeli ücretlerinin belirlenmesi daha karmaşık olabileceğinden bu değişiklik için daha fazla uygulama süresi sağlıyoruz. Gönderim uygulaması, 1 Şubat 2016 tarihinde başlayacaktır. Tüm Ürün Sınıflandırması değişikliklerinin uygulanması önerilir ancak gerekli değildir.
Yeni özellikleri bu haftadan itibaren gönderebilirsiniz. Bu güncellemelerin bazıları geçerli ürün verilerinizde değişiklik yapmanızı gerektireceğinden yeni feed spesifikasyonunu incelemenizi öneririz. Tüm değişikliklerin listesine ulaşmak için Merchant Center Yardım Merkezi'ndeki güncellenen feed spesifikasyonunu görüntüleyin.
Müşterilerinize en iyi çevrimiçi alışveriş deneyimini sunmak için tüm ürün veya feed'lerin onaylanmasını sağlamak amacıyla Google Alışveriş'e katılırken Google Alışveriş politikalarımız ve yasal gereksinimlerimizle uyumlu olduğunuzdan mutlaka emin olun.


Google AdWords hakkındaki en son yeniliklerden ve ipuçlarından haberdar olmak için buraya tıklayarak Inside AdWords Türkçe e-posta grubumuza abone olun!