Gönderen: Jonathan Alferness, Başkan Yardımcısı, Ürün Yönetimi
Yayınlayan: Batu Okçuoğlu, AdWords Uzmanı

Uygulama ekosisteminde karmaşıklık düzeyi arttıkça, başarılı geliştiriciler birden fazla reklam ağında ve işletim sisteminde ölçüm, yönetim ve optimizasyon gerçekleştirmek için yeni yollar aramaya başladı.  Bu sabah gerçekleştirdiğimiz yıllık I/O konferansında, canlı akış yoluyla, mobil uygulama pazarlamacılarının benzersiz ihtiyaçlarını karşılamaya yönelik olarak tasarlanan bir dizi yeni medya iş ortaklığını ve reklam teklifini duyurduk.

Şeffaf, açık ve güvenilir ölçüm çözümleri

Yükleme işlemlerini ve etkileşimi artırmak isteyen uygulama geliştiricileri için, çeşitli medya iş ortaklarının ve yerleşimlerin verimliliğini anlamak oldukça önemlidir. Bu nedenle, geliştiricilerin, çeşitliliği fazla olan reklam ağları ekosisteminde tutarlı ölçümler yapmasına ve her bir reklam ağının kazandırdığı kullanıcıların kalitesini anlamasına yardımcı olacak çözümlere yatırım yaptık.

Uygulamalar için Google Analytics, uygulama içi analizler için, ağlardaki reklam verimliliğinin daha şeffaf olmasını isteyen reklamverenlerin gittikçe artan şekilde yararlandığı, sektörde lider konumda olan bir çözüm sunar. Mobil uygulama yükleme kampanyalarınızın gösterdiği performansı izlemek ve hem Android hem de iOS platformlardaki kullanıcılarınızın yaşam boyu değerini anlamak için Google Analytics'i zaten kullanabiliyorsunuz. Bugün itibarıyla, geçen yılın sonlarına doğru iOS dönüşüm izleme özelliğini kullanıma sunmamızdan bu yana InMobi ve Millennial Media da dahil 20'yi aşkın reklam ağında iş ortaklıkları kurmuş bulunuyoruz. Bu iş ortaklarıyla gerçekleştirilen veri entegrasyonu, geliştiricilerin önem verdiği metriklere (bir başka deyişle, YBD ve müşterileri elde tutma) dayalı olarak ağlarda uygulamaların sağladığı değere ilişkin kapsamlı bir bakış sunarak reklamcılık harcamalarınızı nereye yapacağınız konusunda daha iyi kararlar vermenize yardımcı oluyor. Önümüzdeki birkaç ay içinde de, trafiğinizi optimize etmek için dönüşümlerinizi ilgili ağlara "geri gönderebileceksiniz". Bunların tümü tek bir SDK ile mümkün hale getirildi.  

Ayrıca, ölçüm çözümlerimizden fazlası da var.  İlişkilendirme verisi sağlayıcıları, söz konusu olduğunda geliştiricilerin tercihleri olması gerektiğinin farkındayız ve sektöre yönelik çözümler sunmayı hedefliyoruz.  Bu nedenle, önde gelen üçüncü taraf ölçüm iş ortaklarına ait uygulama yükleme ve etkinlik verilerini AdWords'e entegre edebilme yeteneğini de duyurduk. Adjust, Appsflyer, Apsalar, Kochava ve Tune da dahil üçüncü taraflarla birlikte çalışarak, AdWords'teki farklı izleme araçları arasındaki ölçüm doğruluğunu artırabiliyor, böylece verilerinizin doğru ve güvenilir olmasını sağlıyoruz.

Bu lider konumdaki reklam platformları ve izleme sistemleriyle iş ortaklığı yaparak, mobil uygulama ekosisteminin tamamını daha güçlü ve daha bağlantılı hale getirebileceğimize inanıyoruz. Bunu yapmaktaki tek amacımız geliştiricilerin daha da başarılı olmasını sağlamak.

Hepsi bu kadar da değil. 

Uygulamalarınızı Google'da tanıtmak artık hiç olmadığı kadar kolay 

Uygulamalarının tanıtımını yapmak isteyen geliştiriciler için, Google Arama'da, AdMob ağında, mobil sitelerde ve YouTube'da çeşitli yerleşimler sunmaktayız.  Bu yılın başlarında da, Google Play'de Arama Ağı Reklamları'nı duyurduk. Uygulama arama sonuçlarının yanında reklamlar göstererek, tüketicilere tam da yeni bir uygulama aradıkları ve yüklemeye hazır oldukları anda ulaşabilirsiniz.



Bugün, reklamverenlerin, Google medyası genelindeki tüketicilere daha verimli ve etkili şekilde ulaşmasına olanak tanıyan yeni bir uygulama türünü, Evrensel Uygulama Kampanyaları'nı duyurduk.  Evrensel Uygulama Kampanyaları, AdWords'te veya doğrudan Google Play Geliştirici Konsolu'ndan Android uygulamalarınıza yönelik yükleme reklamları ayarlamanız için basit bir yol sunar.  



Tek bir kampanya ile Google Arama'daki, AdMob ağındaki, mobil sitelerdeki, YouTube'daki ve Google Play'deki erişiminizi ölçeklendirebilirsiniz. Bize uygulamanız hakkında, reklam öğenizin mesajının ne olacağı, hangi kitleye ulaşmak istediğiniz ve ne kadar bütçe ayırdığınız gibi birkaç girdi sağlamanız yeterlidir, gerisini biz hallederiz. Perde arkasında, reklam oluşturma ve teklif verme motorlarımız kampanyalarınızın performansının üst düzeye çıkarılmasına yardımcı olur. Böylece, uygulamalarınızı tasarlamaya ve geliştirmeye daha fazla zaman ayırabilirsiniz. Google Play'de Arama Ağı Reklamları ve Evrensel Uygulama Kampanyaları, geliştiriciler ve reklamverenler için önümüzdeki ayarlarda kullanıma sunulacaktır.

İşletmenizin tamamı için eksiksiz çözümler

Bugün I/O'da, uygulama geliştirmenize, kullanıcılarla organik yollarla etkileşimde bulunmanıza ve uygulamanızdan daha fazla kazanç elde etmenize yardımcı olacak çözümleri de duyurduk.  Analizler ve reklamlar konusunda gerçekleştirdiğimiz yenilikler bu teklifleri tamamlar nitelikte olacak şekilde tasarlanmıştır. Ayrıca, açık ve güvenilir ölçüm çözümlerinden ve reklam satın almayı daha kolay ve verimli hale getiren tanıtım araçlarından yararlanarak işinizi büyütmenize olanak tanınması hedeflenmiştir.  Bu deneyimleri yaşayan tüm geliştiricilerimize teşekkür ederim. Uygulamalarınızla etkileşimde bulunmak ve geliştirmeye devam etiğiniz yenilikleri sizinle ve ekosistemdeki iş ortaklarınızla yakından çalışarak desteklemek için sabırsızlanıyoruz.



Google AdWords hakkındaki en son yeniliklerden ve ipuçlarından haberdar olmak için buraya tıklayarak Inside AdWords Türkçe e-posta grubumuza abone olun!