Gönderen: Amit Agarwal, Ürün Yöneticisi, AdWords
Yayınlayan: Ezgi Çetinkaya, AdWords Uzmanı 


İnsanlar zamanlarının çoğunu İnternet'te geçiriyor ve reklamınızı gördükten sonra işletmenizle yeni şekillerde etkileşime geçiyor.  Hareket halindeyken akıllı telefonlarından ürün veya hizmet arayan ve hemen telefon eden tüketicilerin sayısı giderek artıyor. Hatta mobil cihazlarından arama yapan kullanıcıların %70'i, doğrudan arama sonuçlarından bir işletmeyi telefonla arıyor. [1]

Bugün yalnızca telefon araması üreten kampanyaları kullanıma sunuyoruz. Bu kampanya türü, işletmelerin tam olarak kullanıcıların arama yaptıkları yerde telefon numarasını, işletme açıklamasını ve arama düğmesini göze çarpan bir şekilde göstererek potansiyel müşterilere ulaşmasının yeni ve kolay bir yoludur. 

Telefon aramalarına web sitesi tıklamalarından daha fazla değer veren işletmeler için özel olarak oluşturulmuştur

Yalnızca telefon araması üreten kampanyalar, telefon araması yapabilen mobil cihazlarda reklam göstermek için özel olarak tasarlanmıştır. Bu, ödemesini yaptığınız her tıklamada işletmenizin telefonla aranabileceği anlamına gelir. 

Yalnızca telefon aramaları için teklif verin

Her tıklama bir telefon aramasıyla sonuçlanabileceğinden, özellikle aramalara yönelik EBM veya ROAS hedefinizi temel alan bir teklif verme stratejisi oluşturabilirsiniz. Bu, işletmenize gelen her telefonun değerini en üst düzeye çıkarmanıza yardımcı olur. 

"Giderek daha fazla sayıda müşterimiz, sigorta teklifi almak için mobil cihazlarından bizi arıyor. Yalnızca telefon araması üreten reklamların mükemmel yönü, telefon aramalarından gelen satışlar için oluşturduğumuz spesifik YG hedeflerine ulaşabilmek üzere, bir telefon aramasının değerini temel alarak teklif vermemize olanak tanıması."      Johnson, Pazarlama Direktörü, Clearlink Insurance

Tek bir harekete geçirici mesaja, yani telefon aramalarına odaklanarak reklamları özelleştirin

Sitenizi ziyaret etmeden size kolayca ulaşabileceklerini kullanıcılara bildirmek için, "hemen bir uzmanla görüşün" veya "randevu almak için arayın" gibi harekete geçirici mesajlarla reklamlarınızı telefon aramalarına göre uyarlayın. 

Ulusal telekomünikasyon perakendecisi BizLab için dönüşümlerin çoğu çevrimdışı olarak telefonda gerçekleşmektedir. "Yalnızca telefon araması üreten yeni reklamlar, sadece telefon araması almaya odaklı "şimdi arayın" gibi ifadeler içeren reklamlarla mobil cihazları hedefleyerek potansiyel müşteri hacmini ve dönüşüm oranlarını artırdı."       Catherine Wilson, Kıdemli TBÖ Analizi Uzmanı, BizLab 

Büyük bir İnternet Servis Sağlayıcısı, müşterilerin satış ekipleriyle hızlı ve kolay bir şekilde iletişime geçmesini sağlamak için yalnızca telefon araması üreten kampanyaları kullanıyor. "Yalnızca telefon araması üreten reklamlar, tek harekete geçirici mesaj olarak telefon aramalarına odaklandığından, aradaki web sitemizi ziyaret etme adımını ortadan kaldırarak mobil alışveriş deneyimini iyileştiriyor. Tüketicilere, doğrudan satış merkezimizi arayarak istedikleri ürünü almanın kolay bir yolunu sunuyor. Daha iyi müşteri deneyimi telefon aramaları ve satışlardaki artış ile bir araya geldiğinde, hem tüketiciler hem de reklamverenler açısından kazançlı bir durum oluşturuyor."
Josh Leibner, Büyük İşletmelerin Pazarlama İş Ortağı Red Ventures'ta Ücretli Arama Direktörü


Daha fazla bilgi edinin
Şu anda yalnızca telefon araması üreten reklamlar oluşturmak için telefon uzantıları ayarını kullanıyorsanız, yalnızca telefon araması üreten kampanyalara nasıl geçiş yapabileceğinize ilişkin bilgileri AdWords Yardım Merkezi'nde bulabilirsiniz. 

*****************


[1] Google/Ipsos, Satın Almaya Giden Yolda Tıkla ve Ara Özelliğinin Rolü (The Role of Click to Call in the Path to Purchase), Eylül, 2013.



Google AdWords hakkındaki en son yeniliklerden ve ipuçlarından haberdar olmak için buraya tıklayarak Inside AdWords Türkçe e-posta grubumuza abone olun!