Hazırlayan: James Beser, Grup Ürün Yöneticisi, Görüntülü Reklamlar 
Yayınlayan: Ezgi Çetinkaya, AdWords Uzmanı 


2 milyarın üzerinde akıllı telefon ve tabletten oluşan, sürekli büyüyen bir mobil dünyada yayınlanabilecek ve güzel görünecek reklamlar oluşturmak[1] tek kelimeyle karmaşık bir işlemdir. Geçtiğimiz ay, popüler Işık Kutusu biçimimizi mobil cihazlarda da uygulamaya başlayacağımızı duyurduk. Şimdi de, yeniden tasarlanan Işık Kutusu reklamlarının tüm dünyadaki AdWords reklamverenlerinin kullanımına sunulduğunu bildirmekten memnuniyet duyuyoruz.

Işık Kutusu Reklamları Farklı Ekranlara Taşınıyor 

Işık Kutusu reklamları sayesinde, her ekranda harika görünen, güzel ve ilgi çekici reklamlar oluşturmak için mevcut reklam öğelerini kullanmak kolaydır. Bu reklamlar, YouTube kanalınızdan öğeleri alır ve standart bir Etkileşimli Reklamcılık Bürosu (IAB) reklam boyutunda tam ekran deneyimi sunmak için, yüklenen resimleri veya Google Haritalar girişlerinizi kullanabilir. Çok yakında, Alışveriş listeleri ve G+ sayfaları gibi diğer Google ürünlerinden içerik entegre etme olanağı sunulacaktır. Bu reklamlar HTML5'te oluşturulduğundan, öğeler duyarlı tasarım aracılığıyla yayıncı sitesini, mobil uygulamayı, ekranı veya masaüstü ve mobil cihazı dinamik olarak doldurur.

Işık Kutusu reklamları, etkileşim başına maliyet (ETBM) temelinde faturalandırıldığından, marka bilinci oluşturmak için harika bir yöntemdir. Bu, markanız otomatik olarak nitelikli bir kitleye ulaşacağı için, dijital görüntülü reklamcılıktan elde ettiğiniz kazancın artmasını sağlar. Ayrıca, kullanıcılar reklamı genişletmediğinde ve reklamla etkileşimde bulunmadığında ödeme yapmazsınız. Kullanıcılar reklamınızı genişletmek için masaüstü bilgisayarda fareyle reklamın üzerine gelip iki saniye beklediğinde veya cep telefonu ya da tablet bilgisayarda reklama dokunduğunda genişletme gerçekleşir. Buna ek olarak, Işık Kutusu reklamlarının arkasındaki optimizasyon motoru, kampanyanız yayınlandıkça öğrenerek, kampanyalarınızın mesajınızla etkileşimde bulunma ihtimali en yüksek olan kitleye ulaşma konusunda daha başarılı olmasını sağlar. Google'ın sunduğu tüm görüntülü reklam seçenekleri gibi Işık Kutusu reklamları da kitle çözümlerimizle birlikte sorunsuz çalışır ve Marka Sağlamlaştırma raporları kullanılarak ölçülebilir.

Resim, video ve harita kullanarak Işık Kutusu reklamları oluşturmanın ne kadar kolay olduğunu görmek için aşağıdaki videoyu izleyin. 



Önemli Satın Alma İşlemleriyle Işık Kutusu Reklamlarının Test Edilmesi  

Universal McCann ve Sony, 12 yıldır, en yeni gişe sürümlerinden en ileri tüketici teknolojilerine kadar tüm başarı öykülerini anlatmak için iş birliği yapıyor. Her ikisini de pazarlamak için, Işık Kutusu reklamlarına yönelik beta testimize katıldılar. 

Sony Electronics; 4K Ultra TV, Xperia akıllı telefon, Playstation, soundbar ve diğer ürünlerini tanıtmak için Işık Kutusu reklamlarını kullanıyor. Sony Pictures, 19 Aralık'ta vizyona girecek olan yeni filmi Annie'nin ön gösterimi için filmin fragmanının yanı sıra emoji içerikli harika bir koro şarkı videosu yayınlıyor.

"İçeriğimizin İnternet'te geniş kitlelere ulaşması gerekiyordu, bu nedenle yılın dördüncü çeyreğindeki kampanyalarımız için Işık Kutusu reklamlarını kullanmayı seçtik. Müşterilerimiz video öğelerini oluşturmak için oldukça fazla zaman, para ve çaba harcıyor. Bizim de birinci önceliğimiz bu videoların en nitelikli ve ilgili kullanıcılar tarafından görülmesini sağlamaktır. Google’ın yeni Işık Kutusu reklamları, bunu gerçekleştirmemize yardımcı oluyor." diyor Universal McCann Digital Kıdemli Başkan Yardımcısı Deborah Gaudette. 



Kate Spade, Ford Italy, Boots UK, Jabong India ve Pepsi Australia da başarılı Işık Kutusu kampanyaları yürütüyor. 

Işık Kutusu reklamlarına bu güncellemeyi getirmekteki amacımız, marka pazarlama uzmanlarının mobil karmaşıklıklarla uğraşmak için harcadıkları zamanı azaltarak, en iyi yaptıkları işe, yani ilginç bir marka öyküsüyle kullanıcıları etkilemeye odaklanmalarını sağlamaktır. 2015 yılı boyunca bu reklam biçimine daha fazla işlev eklemeye devam edeceğiz. Işık Kutusu reklamlarına çok yakında yapılacak iyileştirmeler için bizi izlemeye devam edin! 

AdWords Yardım Merkezi'nde, kendi Işık Kutusu reklamlarınızı oluşturma hakkında daha fazla bilgi edinebilirsiniz. 



[1] http://www.emarketer.com/Article/Smartphone-Users-Worldwide-Will-Total-175-Billion-2014/1010536



Google AdWords hakkındaki en son yeniliklerden ve ipuçlarından haberdar olmak için buraya tıklayarak Inside AdWords Türkçe e-posta grubumuza abone olun!