Hazırlayan: Ali Miller, Ürün Yöneticisi, AdWords
Yayınlayan: Ezgi Cetinkaya, AdWords Uzmanı

Birkaç ay önce, reklam metninizi optimize etmek ve müşterilerinizle gerçek zamanlı olarak iletişim kurmak için kullanabileceğiniz reklam özelleştiricilerini duyurmuştuk. Bununla birlikte kampanya yönetimini basitleştirmenize yardımcı olmak ve temel iş analizlerinde geniş ölçekte işlem yapmanızı sağlamak için tasarlanmış çeşitli Yetkili Kullanıcı Araçları kullanıma sunulmuştur.

Yeni yıl yaklaşırken, reklamverenler kampanyalarında başarılı olmak için gereken hazırlıkları yapmakla meşguller. Bu da, zaman açısından duyarlı güncellemelerin yönetilmesinin ve kampanyalarınızda hızla ve etkili şekilde değişiklikler yapılmasının, daha önce hiç olmadığı kadar kolay olmasını çok daha önemli kılıyor. 

Bu ay, odağımızı AdWords'teki ölçeklenebilir ve verimli iş akışı yönetimine taşıyoruz. Hedefimiz, bu görevleri geniş ölçekte yönetmek için AdWords'teki basit ve entegre edilmiş iş akışlarından yararlanarak zaman kazandıracak yollar bulmanıza yardımcı olmak, dolayısıyla da asıl işinize odaklanmanızı sağlamaktır.

İş akışı araçlarımız üç temel alana ayrılır:


         1. Doğrudan AdWords'ten toplu düzenleme gerçekleştirme
Reklamverenlerin, doğrudan AdWords arayüzünden birden fazla kampanya görevini daha etkili bir şekilde yönetmesi gerekir. Kampanyalarınızda ve reklam gruplarınızda ayarlarınızı ve uzantılarınızı toplu halde düzenlemek için kullanabileceğiniz yeni araçlar ekledik. Örneğin, birden çok kampanyada yer hedefleme veya reklam rotasyonu ayarlarını düzenleyebilir ya da yüzlerce reklam grubu genelinde yalnızca birkaç tıklamayla en yeni yılbaşı tekliflerinizin tanıtımını yapmak için site bağlantıları, ek bilgiler ve uygulamalar gibi reklam uzantılarınızı güncelleyebilirsiniz.


+Uzantılar sekmenizdeki Düzenle menüsünü kullanarak birden çok site bağlantısını değiştirin

CarsDirect.com, yeni toplu düzenleme özelliğini kullanarak hesapları genelinde site bağlantıları ekleyebildi ve %13 oranında TO artışı, %6 oranında da TBM düşüşü elde etti. CarsDirect'ten Allison Query, "Reklam uzantıları için toplu işlem yapma özelliği, arama sonuçlarında rekabeti koruyabilmemiz açısından kritik öneme sahip oldu! Çalışma süremizi saatlerden dakikalara indirdi." diyor.

Çalışmanızı ölçeklendirmek için, AdWords'te desteklenen diğer mevcut toplu iş akışlarından da yararlanabilirsiniz. Mevcut anahtar kelime listelerinizi, reklamlarınızı ve reklam gruplarınızı yeni kampanyalarınıza hızla kopyalamak için kopyalama ve yapıştırma özelliğini kullanarak zamandan tasarruf edin.

         2. Değişikliklerin toplu olarak yüklenmesini sağlayan gelişmiş araçlar 
Reklamverenler, İnternet'e bağlı değilken e-tablolarda hızla değişiklik yapmak ve bu değişiklikleri doğrudan AdWords'de gereken yere, gerektiği zaman uygulamak için kolay yollara ihtiyaç duymaktadır. Toplu yüklemelere yapılan iyileştirmeler; daha kolay kullanılabilen e-tablo biçimleri, değişikliklerin direkt olarak doğru kampanya ve reklam gruplarına yüklenmesi için bağlam içi seçenekler, yaptığınız güncellemeleri önizleme ve yayınlamadan önce hata kontrolü yapma yeteneğini içeriyor. Artık, reklam gruplarınıza yılbaşı için kolayca yeni anahtar kelimeler yükleyebilir, çeşitli kampanyalarda bütçelerinizi güncelleyebilir ve yayınlamadan önce inceleme şansınız olacağı için, yaptığınız değişiklikleri güvenle yayınlayabilirsiniz. 



E-tablonuzda yaptığınız değişiklikleri kampanyalarınıza uygulamadan önce önizleme aracını kullanarak inceleyin 


        3. Hesaplarınız genelinde daha da özelleştirilmiş değişiklikler yapmak için kullanabileceğiniz gelişmiş araçlar
Bu yılın başlarında, daha karmaşık düzenleme gereksinimleri olan reklamverenlerin birden fazla hesapta hızla özelleştirilmiş değişiklikler yapmasına yardımcı olmak için MM için AdWords Komut Dosyaları'nı kullanıma sunduk. Hesaplar arası değişiklikler yapmak, özelleştirilmiş raporlar oluşturmak, otomatik e-postalar göndermek ve hatta Google E-tablolarından veri almak ve bu e-tablolara veri aktarmak için basit bir JavaScript kodu kullanabilirsiniz. Daha fazla bilgi edinin.

Birçok ajans, müşterilerinin hesaplarında özelleştirilmiş reklam metni değişikliklerini desteklemek, zamandan tasarruf etmek, alaka düzeyini artırmak ve reklamlarının performansını iyileştirmek için MM için AdWords Komut Dosyaları'nı kullanmaktadır. iProspect, Cleartrip'in reklam birimlerine dinamik olarak site bağlantıları eklemek ve açılış sayfalarını bir çırpıda değiştirmek için AdWords Komut Dosyaları'ndan yararlanmaktadır. Bu sayede, TO'da %34 oranında bir artış, Edinme Başına Maliyette de %24 oranında bir düşüş elde etti. Performics, müşterilerinin hesaplarında reklam parametrelerini gerçek zamanlı indirimlerle güncellemek için MM için AdWords Komut Dosyaları'nı kullanmaktadır. MonShowroom için MM komut dosyalarını kullanan Performics, iş akışı süresini %60 oranında azaltmıştır

Bunlar, daha hızlı hareket etmenize ve AdWords'de büyük ölçekte değişiklikler yapmanıza yardımcı olmak için oluşturduğumuz araçlardan sadece bazılarıdır. Geniş ölçekte karmaşık değişiklikler yapmanıza yardımcı olan bir diğer önemli aracımız AdWords Editör'ü iyileştirmeye devam ediyoruz; bizi takip etmeye devam edin. Yeni güncellemelerle çok yakında karşınızdayız! 

Bu araçları kampanyalarınızda nasıl kullanabileceğinizi öğrenmek için 4 Kasım Salı günü 09:30 PST / 12:30 EST itibarıyla gerçekleştireceğimiz Canlı Hangout'umuza katılabilirsiniz. 


Google AdWords hakkındaki en son yeniliklerden ve ipuçlarından haberdar olmak için buraya tıklayarak Inside AdWords Türkçe e-posta grubumuza abone olun!