Hazırlayan: Jyoti Vaidee, Ürün Yöneticisi, Dinamik Görüntülü Reklamlar
Yayınlayan: Ezgi Çetinkaya, AdWords Uzmanı 


Önümüzdeki birkaç hafta içinde otel, uçuş, emlak, eleman ilanları, işler, otomotiv, finans ve eğitim de dahil tüm sektörler/temalar için dinamik yeniden pazarlamayı kullanıma sunacağız. Dinamik yeniden pazarlamayı bayiler için kullanıma sunduğumuzdan bu yana, Bebe Stores, Netshoes ve Build Direct gibi birçok reklamveren daha iyi sonuçlar ve yeniden pazarlama kampanyalarından daha fazla kâr elde etmeye başladı. 




Müşterilerinizin en önem verdikleri noktaları vurgulama

Dinamik yeniden pazarlama, sitenizin ziyaretçilerine, web sitenizde görüntüledikleri ürünleri ve ilgilerini çekebilecek alakalı ürünleri sunan uyarlanmış reklamlar gösterir. Araba satıcısı olduğunuzu ve birden çok şehirde müşterilerinize yüzlerce marka ve model sunduğunuzu varsayalım. Dinamik yeniden pazarlama ile sitenizin ziyaretçilerine uyarlanmış mesajları dinamik olarak gösteren tek bir reklam hazırlayabilirsiniz (örneğin, sitenizde etkileşimde bulundukları arabalar ve söz konusu şehir ile fiyat aralığındaki benzer arabaların sunulduğu bir reklam). Birden fazla sektördeki/temadaki beta müşteriler, yeniden pazarlama kampanyalarına dinamik reklamlar eklediklerinde dönüşüm oranlarında ortalama 2 kat artış ve EBM'de ise %60 azalma olduğunu bildirdi*. 


Birden çok ekranın kullanıldığı bir dünya için tasarlanmış reklamlar
  • Reklamverenler, yeniden pazarlama kampanyalarına mobil cihaz hedefleme eklediğinde, dönüşüm hacminde aynı fiyat üzerinden ortalama olarak %15 oranında artış gözlemledik. Bu nedenle dinamik yeniden pazarlama şablonlarımız mobil cihazlar için, reklamlar çeşitli ekranlarda sorunsuz olarak gösterecek şekilde optimize edilmiştir. Daha fazla bilgi edinin
  • Otomatik teklif verme özelliğiyle dinamik yeniden pazarlama, her bir gösterim için optimal teklifleri gerçek zamanlı olarak hesaplayarak performansı artırabilir. Bu, 800 TL fiyatla bir fotoğraf makinesi ve 20 TL fiyatla bir fener satıyorsanız, AdWords'ün otomatik olarak 20 TL'lik dönüşüme göre 800 TL'lik dönüşümden daha fazla kazanç elde etmeye öncelik vereceği anlamına gelir. Bu da yalnızca dönüşümlerin sayısını değil dönüşümlerinizin toplam değerini en üst düzeye çıkarmanıza yardımcı olurDaha fazla bilgi edinin



Dinamik yeniden pazarlama ile sonuçlar elde etme   


Seyahat sektöründeki Hotel Urbano, her bir potansiyel seyahatsevere en alakalı seyahat paketini, oteli veya gemi seyahatini gösteren tek bir dinamik reklam hazırladı. Dinamik reklamlar, reklam harcamalarından elde ettikleri geliri %38 oranında artırdı ve standart yeniden pazarlamaya göre %415 daha fazla gelir sağladı. Hotel Urbano'nun kıdemli pazarlama analiz uzmanı olan Mariana Filippo, işlerin daha verimli hale geldiğini belirtiyor ve nedenini şöyle açıklıyor: "Her gün, 183 farklı ülkede 4000'i aşkın seyahat paketi için reklam öğelerini değiştirmek zorunda değiliz. Dinamik reklamlar bize ayak uyduruyor. Böylece doğru kullanıcıya doğru reklamı sunabiliyoruz." 




Uçuş sektöründe olan Jet Airways, reklamları kişilerin nereye ve ne zaman uçmak istediklerine göre özelleştirdi. Böylece, New York-Londra uçuşlarına bakan bir kişi, uçmayı planladığı gün için birinci sınıf biletlerine yönelik özel bir teklif olduğunu görebilir. Jet Airways, yeniden pazarlama stratejisine dinamik reklamları ekleyerek dönüşümleri ikiye katladı ve EBM'yi %65 oranında düşürdü.




Yerel teklifler alanında Hindistan'ın en büyük çevrimiçi işletmeler arası ticaret sitesi olan IndiaMART, mevcut müşterilere yeni tedarikçiler önermek için dinamik yeniden pazarlamadan yararlandı ve potansiyel müşteri hacmini %400 oranında artırıp, EBM'sini %60 oranında azalttı. IndiaMART'ta ürün pazarlama müdürü olan Saugata Halder şu öneriyi getiriyor: "Bizim gibi ticaret siteleri için, alıcılara sunduğumuz geniş ürün yelpazesini vitrine koymak kaçınılmaz bir uygulama. Dinamik yeniden pazarlama, kişiselleştirilmiş reklamlar sayesinde daha geniş bir müşteri segmentine ulaşmamıza ve pazarlama çabalarımızın etkisini en üst düzeye çıkarmamıza olanak tanıdı."




Başlayın

Dinamik yeniden pazarlamayı nasıl kullanmaya başlayacağınız hakkında daha fazla bilgi edinmek için AdWords Yardım Merkezi'ni ziyaret edin. Google Analytics kullanıcısıysanız, dinamik yeniden pazarlamadan yararlanmaya başlamak için mevcut etiketlerinizi nasıl kullanacağınızı öğrenmek üzere Google Analytics Yardım Merkezi'ni ziyaret edebilirsiniz.


*Kampanya sonuçları, reklamverenler arasında değişiklik gösterebilir 


Google AdWords hakkındaki en son yeniliklerden ve ipuçlarından haberdar olmak için buraya tıklayarak Inside AdWords Türkçe e-posta grubumuza abone olun!