Hazırlayan: Jen Huang, Ürün Yöneticisi, AdWords
Yayınlayan: Ezgi Çetinkaya, AdWords Uzmanı

Herkesin yazım bilgisinde eksiklikler olabilir veya herkes klavyeyi çok rahat kullanamayabilir. Aslında, Google aramalarının %7'sinde yazım hatası vardır. Ayrıca sorgu ne kadar uzun olursa yazım hatası yapma ihtimali de o kadar yüksektir. Ancak, yazdıkları mükemmel olmasa bile, kullanıcılar yine de bulmaya çalıştıkları işletmeler, ürünler ve hizmetlerle bağlantı kurmayı istemektedir.

İster "çocuk scooter'ı", ister "çocuk scooter'ı" isterse"çocukların scooter'ları" olsun, çocukları için scooter satın almakla ilgilenen kullanıcılar, arama sorgularına yakın varyasyonlar yerine en alakalı reklamları görmek ister. Bu nedenle, Eylül ayının sonlarından itibaren tüm tam ve sıralı eşlemeli anahtar kelimelere, kullanıcıların aradıkları işletmelerle bağlantı kurmasının sezgisel bir yolu olan yakın varyasyon anahtar kelime eşlemesi uygulayacağız.

Başarılı bir eşleme

Bu özelliğin 2012'de kullanıma sunulmasından bu yana, reklamverenler güçlü sonuçlar elde etti. Aslında, büyük çoğunluğunuz yakın anahtar kelime varyasyonlarını zaten eşleyerek, karşılaştırılabilir tıklama ve dönüşüm oranlarıyla ortalama olarak %7 daha fazla tam ve sıralı eşleme tıklaması alıyorsunuz. Artan anahtar kelime kapsamının yanı sıra, bu artımlı tıklamalar, yazım hataları yapıldığında ve kısaltmalar kullanıldığında sık görülen "Düşük arama hacmi"ne neden olan anahtar kelimelerle kaçırılan değerli fırsatları temsil ediyor.

Aşağıda, reklamverenlerin bizimle paylaştığı başarı öykülerinden birkaçı yer almaktadır:

  • Shopify - "Müşterilerimizle yüksek verimliliğe, yüksek etkiye ve yüksek alaka düzeyine ulaşmak için tutkuyla çalışıyoruz. Anahtar kelimelerimizi yakın varyasyonlarla eşlemek tam olarak bunu başarmamızı sağladı. "Çevrimiçi alışveriş" ile "çevrimiçi almak" arasında olduğu gibi ek eşlemeler sayesinde, tam ve sıralı eşlemeli anahtar kelimelerde alakalı tıklamalar %100 oranında artarken, tıklama başına maliyet istikrarlı konumunu korudu. Ayrıca, yazım hatası içeren anahtar kelimelerin kampanyalarımıza manuel olarak eklenmesi artık gerekli olmadığından değerli bir zaman tasarrufu elde ettik."

  • Underground Elephant - "Daima, müşterilerimizin erişimini artırmaya ve müşterilerinin İnternet'te arama yaptıklarında onları bulabilmesini sağlamaya gayret ediyoruz. Dolayısıyla, anahtar kelimeleri müşterilerimizin hesaplarındaki yakın varyasyonlarla eşleşecek şekilde genişletmek için uzun uzadıya düşünmemiz gerekmedi. Bu özelliği belirli bir müşteri için uyguladıktan sonra, bu müşterinin hesabında tam eşlemeli anahtar kelime tıklamalarının %150 oranında arttığını ve bu ek tıklamaların maliyetinin %10 oranında azaldığını gördük."

  • Stitch America - "'Özelleştirilmiş şapkalar'ı 'özel şapkalar' ile eşlemek gibi, sık rastlanan yan varyasyonları eşlememiz sayesinde tam ve sıralı eşlemeli anahtar kelimeler için tıklamalar beş katına çıktı. Daha da etkileyici olan şey bu ek trafiğin maliyetinin yarı yarıya düşmüş olması."


Daha fazla müşteriye ulaşın

Eylül ayının sonlarından itibaren, tüm tam ve sıralı eşlemeli anahtar kelimelere yakın varyasyon anahtar kelime eşlemesi uygulayacağız. Yakın varyasyon eşlemesi kampanyalar için zaten varsayılan ayar olduğu için, birçoğunuz anahtar kelime eşleme davranışınızda bir değişiklik fark etmeyeceksiniz. Bu özelliği devre dışı bırakmış olan reklamverenlere, yakın varyasyonları devre dışı bırakma seçeneğinin Eylül'de kaldırılacağını belirtmek isteriz. Bu tarihten sonra tam ve sıralı eşlemeli anahtar kelimeleriniz yakın anahtar kelime varyasyonlarıyla eşlenmeye başlayacaktır. Bu sayede, doğru reklamla daha fazla sayıda potansiyel müşteriye ulaşabilecek ve tıklama başına maliyeti azaltırken tıklama oranını artıracaksınız.

Karmaşıklığı azaltılmış kontrol

Bu güncelleme sayesinde, istediğiniz kapsamı elde etmek için artık anahtar kelimelerinizin yazım hatası içeren ve kısaltılmış halleri ile diğer yakın varyasyonlarının bulunduğu zahmetli listeler oluşturmanıza gerek yok. Onun yerine, trafiğe şekil vermek ve maliyeti düşürmek için, eşlemek istemediğiniz yakın varyasyonlar da dahil negatif anahtar kelimeler eklemeye odaklanabilirsiniz. Bu sayede kampanyalarınızın YG'si artabilir ve müşterilerinize daha iyi bir reklam deneyimi sunabilirsiniz. Yeni anahtar kelime raporumuzdan, negatif anahtar kelimelerin sunduğu avantajlar hakkında daha fazla bilgi edinebilirsiniz.

AdWords sisteminin, reklamları tetiklemek için arama sorgularıyla benzer anahtar kelimeler kullanmayı tercih ettiğini belirtmek isteriz. Dolayısıyla, anahtar kelimelerinizin yazım hatası içeren ve kısaltılmış halleri ile diğer yakın varyasyonlarını kullanmaya devam edebilirsiniz. Performansın yakın varyasyonlar arasında dikkate değer ölçüde farklılık gösterdiğini tespit ederseniz, daha iyi performans gösterenleri ayrı anahtar kelimeler olarak ekleyebilir ve tekliflerini ona göre ayarlayabilirsiniz.

Anahtar kelime eşleme seçenekleri hakkında daha fazla bilgi edinmek için lütfen Yardım Merkezi makalemize bakın.


Google AdWords hakkındaki en son yeniliklerden ve ipuçlarından haberdar olmak için buraya tıklayarak Inside AdWords Türkçe e-posta grubumuza abone olun!