Hazırlayan: Senthil Hariramasamy, Ürün Yöneticisi, AdWords
Yayınlayan: Ezgi Çetinkaya, AdWords Uzmanı 


Kullanıcılar, ister en yakın hamburgerciyi bulmak isterse uçuş rezervasyonu yaptırmak için olsun, bilginin parmaklarının ucunda olmasını bekliyor.  Ayrıca, tüm bu bilgileri bazen 4 inç kadar dar bir alana sahip küçük ekranlarda arıyorlar. Bu durum, mobil reklamlardaki her bir karakterin en iyi şekilde kullanılması gerektiğine işaret ediyor.

Bugün, reklamların akıllı telefonlarda görünme biçimiyle ilgili bir iyileştirmenin duyurusunu yapıyoruz. Bu iyileştirmenin amacı, tüketicilerin hareket halindeyken, aradıkları şeyleri daha kolay ve hızlı bir biçimde bulmalarını sağlamaktır.  8 Ekim 2014'ten itibaren, Mobil Arama Ağı reklamlarınızda ikinci reklam metni satırı ((açıklama satırı 2) yerine reklam uzantılarınız gösterilebilecektir. Açıklama satırı 2'nin gösterilip gösterilmemesi, sergileyeceği performansa bağlı olacaktır. Bu iyileştirmeler, müşterilerinize daha alakalı ve yararlı bilgiler sunmak için tasarlanmıştır. Birçok reklamveren reklamlarla ilgili en iyi uygulamalarımıza bağlı kalarak reklam metinlerini zaten daha uzun başlık satırları için güncellenecek şekilde optimize ettiğinden, çoğu durumda işlem gerekmeyecektir. 

Mobil müşterileriniz için önemi en fazla olan bilgileri vurgulama

Reklam uzantılarının daha dikkat çekici olan bu konumda gösterilmesi sayesinde, tüketiciler, işletmenizle ilgili bilgilere (yeriniz ve sunduğunuz ürünler gibi) daha kolay erişebilecektir.  Aşağıdaki avantajlar sayesinde, reklamverenler reklamlarının performansında artış göreceklerdir:

   Ek bilgilerden yararlanarak, öne çıkan ürün ve hizmetleri daha etkili bir biçimde vurgulama
   Yer uzantıları yardımıyla yararlı ve vakitli yerel bilgiler sunma
   Site bağlantıları sayesinde müşterileri sitenizin alakalı sayfalarına (indirim veya promosyon sayfası gibi) yönlendirme

Nasıl göründüğüne bakalım

Bu güncellemenin nasıl çalışacağını görmek için Flowers Forever adlı örnek işletmeye ait mobil reklamı inceleyelim.  Güncellemeden önce, Google.com'da "flowers (çiçekler)" araması yapan kullanıcılar, işletmenin web sitesi URL'sini, genel bilgilerin yer aldığı iki satırı ve sipariş vermeye yarayan bağlantıyı içeren soldaki reklamla karşılaşıyordu.



Güncellemenin ardından potansiyel müşteriler, tek bir reklamda, çiçekçinin yerini gösteren bir Google Haritalar işaretçisiyle birlikte web sitesi URL'sini, reklam öğesini ve çevrimiçi sipariş formunu bir arada görebilecektir.  

İkinci reklam metni satırını ortadan kaldırarak işletmelere reklamlarında müşterilerle etkileşim için bir nokta daha sunmuş oluyoruz.  Bu örnekte, söz konusu etkileşim noktası, ek yer uzantısıdır.  Tüketiciler akıllı telefonlarında tek bir dokunuşla artık Flowers Forever ile üç şekilde etkileşime girebilecektir: Mobil web sitesini ziyaret edebilecekler, sipariş verebilecekler veya mağazayı ziyaret etmek için yol tarifi alabileceklerdir.

Mobil reklamlarınızdan en iyi şekilde yararlanma

Bu iyileştirmelerden yararlanmak için özel bir işlem yapmanıza gerek olmasa da mobil reklamlarla ilgili şu en iyi uygulamaları unutmamak her zaman faydalıdır:

   Müşterinin ihtiyacına hemen cevap verebilmek için, en önemli bilgilerinizin reklam metninin ilk satırında (açıklama satırı 1) yer aldığından emin olun.  Bu metni 35 karakterle sınırlandırmanız gerektiğini unutmayın.
   Tüketicilerin bilgiye daha hızlı ulaşmalarını sağlamak ve tıklama oranlarını (TO) artırmak için alakalı uzantıların tümünü etkinleştirin.
   Tüketicilerin hareket halindeyken hızlı ve kolay bir biçimde işlem yapmalarına yardımcı olmak üzere, mobil cihazlar için tercih edilen reklam öğelerini kullanın.  Reklamlarınız mobil aramalarla daha alakalı olduğunda daha iyi sonuçlar alacağınızı da unutmayın. Daha fazla bilgi edinin

Tüketici ihtiyaçlarına daha iyi cevap vermek ve işletmelerin müşterilerle bağlantı kurmalarına yardımcı olmak için ürünlerimizi devamlı olarak geliştiriyoruz.  Bu yeni güncellemelerin mobil reklamlarınızın performansını artıracağını düşünsek de bu Yardım Merkezi sayfasındaki formu kullanarak bu özelliği devre dışı bırakabilirsiniz. 



Google AdWords hakkındaki en son yeniliklerden ve ipuçlarından haberdar olmak için buraya tıklayarak Inside AdWords Türkçe e-posta grubumuza abone olun!