Yazan: Eric Tholomé, Ürün Yönetimi Direktörü, Google Alışveriş
Yayınlayan: Ezgi Çetinkaya, Google AdWords Uzmanı 

Bu ayın başlarında, reklamverenlerin Alışveriş kampanyalarına hızlıca ve kolayca geçiş yapmaları için bir geçiş aracı sunmuştuk. Alışveriş kampanyalarına zaten geçiş yaptıysanız hazırsınız demektir. Henüz geçiş yapmadıysanız ve bu ayın sonuna kadar bu işlemi gerçekleştirmezseniz, Eylül ayı geldiğinde normal Ürün Listeleme Reklamları (ÜLR) kampanyalarınızda aşağıda belirtilenler olacaktır.

  • 1. Aşama: Tüm normal ÜLR kampanyalarının işlevselliğinin sınırlandırılması - 2 Eylül'den itibaren ürün hedeflemenizi, maks. TBM tekliflerinizi, promosyon metinlerinizi ve hedef URL'lerinizi artık düzenleyemeyeceksiniz. Kampanya durumları ve bütçeleri düzenlenebilir durumda kalacağı için, normal ÜLR kampanyalarınız otomatik olarak Alışveriş kampanyalarına geçirilene kadar harcamanızı yönetebileceksiniz.
  • 2. Aşama: Alışveriş kampanyalarına otomatik geçiş - Eylül ayı boyunca, önceki birkaç hafta içinde gösterim alan normal ÜLR kampanyaları, benzer bir kampanya yapısıyla otomatik olarak yeni bir Alışveriş kampanyasına geçirilecektir. Teknik sınırlamalardan dolayı bazı normal ÜLR kampanyaları, ayarları ve teklifleri yeni Alışveriş kampanyanıza aktarılmayabilir. Normal ÜLR kampanyalarınız otomatik olarak Alışveriş kampanyalarına geçirildiğinde bir e-posta bildirimi alacaksınız ve normal ÜLR kampanyalarınızda ÜLR yayını duracaktır. Otomatik geçişle ilgili diğer ayrıntıları AdWords Yardım Merkezi'nde bulabilirsiniz.

Geçiş yapmak için beklemeyin
Kampanya ayarlarının istediğiniz gibi olmasını sağlamak için kampanyalarınızı Eylül ayından önce Alışveriş kampanyalarına geçirmenizi son kez hatırlatmak isteriz. Geçiş işleminde size adım adım yol göstereceği için geçiş aracını kullanmanızı öneririz.

Daha fazla bilgi için normal ÜLR kampanyalarının kullanımdan kaldırılması ve Alışveriş kampanyalarına otomatik geçişle ilgili bu yardım merkezi makalesini inceleyin. Herhangi bir sorunuz varsa AdWords Topluluk Forumu'na veya bize ulaşın.

Google AdWords hakkındaki en son yeniliklerden ve ipuçlarından haberdar olmak için buraya tıklayarak Inside AdWords Türkçe e-posta grubumuza abone olun!