Bu yazımda, otomatik etiketlemenin yararlarından ve doğru çalışmasına engel olan durumlardan bahsediyor olacağım.

Otomatik Etiketleme Nedir?

Reklamınıza yapılan tıklamaların ayırt edilebilmesi için Google Analytics reklamınızın hedef URL'sini kendisi etiketler. Bunun için, gclid denilen bir parametreyi URL'nizin sonuna ekler.

Google Analytics, otomatik olarak etiketlenmiş URL'lerdeki bilgileri kullanarak, hangi AdWords anahtar kelimelerinin sitenize ziyaretçi getirdiğini, bu anahtar kelimelerin hangi kampanyaya ait olduğunu ve yapılan tıklamaların maliyetini bildirir.



Neden Otomatik Etiketleme Kullanmalıyım?

  • URL'lerinizi tek tek manuel olarak etiketlemek zorunda kalmazsınız. Bunu yaparken oluşabilecek hataları engellemiş olursunuz.
  • Hem manuel hem de otomatik etiketlemeyi kullanmaya çalışırsanız veri tutarsızlıklarıyla karşılaşırsınız.
  • Analytics hedeflerini ve işlemlerini AdWords Dönüşüm İzleme'ye aktarmak için otomatik etiketlemeyi kullanmanız gerekir.
  • Otomatik etiketleme, Google Analytics'te daha ayrıntılı raporlar almanıza olanak tanır. Ek metrikler ve raporlar etkinleşir. Bunların bir listesini görmek için buraya göz atabilirsiniz.
Otomatik Etiketlemenin Çalıştığını Nasıl Anlarım?
  • Yönlendirmeler
Hedef URL'nizde gerçekleşen ve sorgu parametrelerini taşımayan bir yönlendirme, otomatik etiketleme parametresi olan gclid'nin yok olmasına ve otomatik etiketlemenin çalışmamasına sebep olabilir.

Bunu kontrol etmek için:
  1. AdWords hesabınızda İstatistikler sekmesine gidip Görünüm: Hedef URL şeklinde verilerinizi filtreleyin. 
  2. En çok tıklama aldığınız URL'lerden herhangi birini kopyalayın. 
  3. Kopyaladığınız URL www.abc.com ise yanına gclid parametresini ekleyin. (örn: www.abc.com?gclid=TeSTer)
  4. Adres çubuğuna yapıştırın ve  bu yeni URL'yi açın.

Otomatik etiketlemenin çalışmadığı birkaç senaryo olabilir. 
  • Eklediğimiz gclid'yi içeren kısım yok oluyorsa 
  • 404 hatası veren çalışmayan bir sayfa açılıyorsa
  • Açılmasını istediğiniz sayfadan farklı bir sayfaya yönlendiriliyorsanız
  • 301 veya 302 yönlendirme uyarısı alıyorsanız (Nasıl kontrol edebileceğinizi görmek için bu bağlantıya göz atabilirsiniz.)
Bütün bunlar otomatik etiketlemenin çalışmadığı anlamına gelir. Bu noktada, hesaplarınızı bağlamış olsanız bile, Analytics'in içerisindeki AdWords raporlarınızda verilerinizi göremeyebilir veya "not set (tanımsız)" olarak görebilirsiniz.

Bütün bu sorunları giderebilmek için web yöneticinizle görüşerek sunucu tarafı yönlendirmesini kaldırmasını istemeniz gerekmektedir.

  • Çerçeveler
Google Analytics, sayfada iframe gibi bir HTML çerçevesinin içine yüklenebilir. Alt çerçeveler bulundukları üst çerçevenin adres URL'sini okuyamadığı için, Google Analytics kodu, otomatik etiketleme (gclid) değerini, her ne kadar tarayıcı adres çubuğunda bu değer görünür olsa da göremez.

Bu sorunu çözmek için, Google Analytics'in üst sayfada yüklü olduğundan emin olmanız gerekir. Yine bu noktada, web yöneticinizle görüşerek gerekli aksiyonları almanızı öneriyorum.

  • Büyük Harf - Küçük Harf Değişimi
Kimi zaman sunucunuzdaki bir ayar sebebiyle "gclid=TeSTer" şeklindeki kısım "gclid=tester" olarak değişebilir. Bu durumda, her ne kadar o ziyaretin AdWords'ten geldiği anlaşılsa da ziyaret özgü birtakım değerler kaydedilemez. Raporlarınızda "not set (tanımsız)" uyarısı alırsınız.

Bu sorunu çözmek için, web sunucunuzu tüm ayrılmamış URL karakterlerine izin verecek şekilde yapılandırmanız gerekir. Büyük harfli karakterlerle "-" (kısa çizgi) ve "_" (alt çizgi) gibi karakterler de bunlara dahildir, çünkü bu karakterler AdWords tarafından bir tıklama için benzersiz bir gclid parametresi oluşturmak üzere kullanılabilir.

Gönderen: Cansu Özaras, Google AdWords Uzmanı
Yayınlayan: Merve Babayigit, Google AdWords Uzmanı


Google AdWords hakkındaki en son yeniliklerden ve ipuçlarından haberdar olmak için buraya tıklayarak Inside AdWords Türkçe e-posta grubumuza abone olun!