Merhabalar, 

Google AdWords destek ekibi olarak her gün onlarca müşterimizin AdWords hesaplarını inceleyip, optimizasyon desteği verme şansına sahip oluyoruz. AdWords uzmanları olarak bu hesapları incelerken en çok karşılaştığımız AdWords yanlışlarını bu yazımızda inceleyeceğiz.

1. Google’da Kendi Reklamınızı Aratmak

En sık karşılaştığımız sorulardan biri “Google’da kendi anahtar kelimelerimizi arattığımızda reklamlarımızı göremiyoruz” dur. Google arama motorunda kendi reklamlarınızı görememenizin birçok nedeni olabilir. Başlıca sebepler şu şekildedir:

- Kendi anahtar kelimelerinizi aratıp, reklamınıza tıklamadığınızı düşünün. Google AdWords sisteminde en önemli özelliklerden biri kullanıcının alakalı olduğunu düşündüğü reklamları o kişiye göstermek olduğundan, siz kendi reklamınıza tıklamadığınız için, sizin yaptığınız aramanın reklam sonucunuz ile alakalı olmadığını düşünüp, reklamınızı size göstermemeye başlar.

- Kendi reklamınızı aratıp görebilseniz bile reklamınıza tıklamadığınızda aynı zamanda reklam performansınızı düşürmüş olursunuz. Reklamınız görüntülenme aldığı fakat tıklanmadığı için tıklama oranınız düşer ve bu da kalite puanınızı negatif olarak etkiler.

Kalite puanı ile ilgili ayrıntılı bilgiyi aşağıdaki online seminerimizde bulabilirsiniz:
http://www.youtube.com/watch?v=G_80u8BRIAI

Reklamınızın yayınlanıp yayınlanmadığını kontrol etmek için anahtar kelimelerinizi Google arama motorunda aratmak yerine Reklam Önizleme ve Tehşisi Aracı’nı kullanmanızı tavsiye ediyoruz.

Bu yöntem ile ilgili ayrıntılı bilgiyi aşağıdaki bağlantıda bulabilirsiniz:
https://support.google.com/adwords/answer/148778?hl=tr

2. Reklam Uzantılarını Kullanmamak

Reklam uzantıları hem reklamlarınızın daha profesyonel gözükmesine yardımcı olur, hem de belirli işletme hedeflerini gerçekleştirmek için yararlıdır. Örneğin, yerel bir işletme veya birden fazla şubesi olan bir işletmeyseniz insanları mağazanızı ziyaret etmeleri veya aramaları için cesaretlendirmek isteyebilirsiniz. Bunu yapmanın yolu yer uzantılarını kullanmaktır.
Reklam uzantıları aynı zamanda Google Reklam Politikalarına uygun olarak reklam vermenizi de sağlar. Örneğin, reklam metninize telefon numarası Google Reklam Politikaları uyarınca eklenemediği için Arama Uzantıları özelliğini kullanarak reklamlarınızda telefon numaranızın yayınlanmasını sağlayabilirsiniz. Arama Uzantıları ile ilgili ayrıntılı bilgiyi aşağıdaki Yardım Merkezi makalemizde bulabilirsiniz:

https://support.google.com/adwordspolicy/answer/1054212?hl=tr

Arama uzantıları dışında reklam uzantıları olarak reklamlarınıza adres bilgilerinizi, sitenizin farklı sayfalarını ve birçok daha fazla özelliği ekleyerek reklamınızı geliştirebilirsiniz. Bu ücretsiz özellikleri kullanmamak için hiçbir sebebiniz bulunmuyor!

Reklam uzantıları ile ilgili ayrıntılı bilgi için:
https://support.google.com/adwords/answer/2375499?hl=tr

3. İlk Sayfa Teklifinin Altında Kalmak

En sık yapılan AdWords hatalarından biri “İlk sayfa teklifinin altında” uyarısını göz önüne almamaktır. Bu turuncu renkli uyarıyı Anahtar Kelimeler sekmesinde anahtar kelimelerinize verdiğiniz teklifler ilk sayfa tahmini teklifinin altında kaldığında görürsünüz.

Google AdWords tıklama başına maliyetleri açık arttırma sistemi ile çalıştığı için “İlk sayfa teklifinin altında” uyarısı reklamlarınızın bu uyarıyı aldığınız kelimelerde yayınlanma olasılığının oldukça düşük olduğu anlamına gelir. Bu uyarıyı aldığınız anahtar kelimelerin tekliflerini yükseltmeniz gerektiğini anlayabilirsiniz.

İlk sayfa teklifi tahmini teklifi ile ilgili ayrıntılı bilgiyi aşağıdaki Yardım Merkezi ve AdWords Blog makalelerimizde bulabilirsiniz:

4. Anahtar Kelime Eşleşme Seçeneklerini Kullanmamak

Anahtar kelimelerinizi eklediğinizde otomatik olarak geniş eşleme seçeneğinde kaydedilir. Geniş eşleme her zaman için sizin için en doğru bir eşleme türü olmayabilir. Eğer ki oldukça spesifik bir kelimeniz yok ise, geniş eşleme modifikasyonu, sıralı eşleme veya tam eşleme seçeneklerini kullanmanızı öneriyoruz. 

Anahtar kelime eşleme seçeneklerini kullanmamak reklamınız veya işletmeniz ile gerçekten ilgili olmayan arama terimlerinde çıkabilme olasılığınızı arttırır. Bu sebepten dolayı sıklıkla Arama Terimleri raporunu incelemenizi ve de anahtar kelime eşleme seçeneklerini kullanmanızı tavsiye ediyoruz. Ayrıntılı bilgiyi aşağıdaki online seminerlerimizde ve makalelerimizde bulabilirsiniz.

Anahtar Kelime Eşleme Seçenekleri ile ilgili Online Seminer’imiz:




Arama Terimleri Raporu:
https://support.google.com/adwords/answer/2472708?hl=tr

Bu yazının reklam performansınızı arttırmada faydalı olacağını umarım. 


Gönderen:  Duygu Aydar, Google AdWords Uzmanı
Yayınlayan:  Merve Babayigit, Google AdWords Uzmanı



Google AdWords hakkındaki en son yeniliklerden ve ipuçlarından haberdar olmak için buraya tıklayarak Inside AdWords Türkçe e-posta grubumuza abone olun!