Merhaba! 

Alışveriş kampanyaları yazı dizimizin son bölümünde sizlerle Alışveriş Kampanyaları optimizasyon ipuçlarını paylaşacağız. Alışveriş Kampanyalarından maksimum yararı nasıl sağlayabileceğiniz üzerine birkaç önemli noktaya değinmek istedik sizlerle.

Ürünlerinizi Alt Kategorilere Ayırma: 

Alışveriş Kampanyanızda reklam grubuna tıkladığınızda, sağ taraftaki ürün gruplarının altında henüz bir düzenleme yapmadan önce “Tüm Ürünler” seçeneğini göreceksiniz. Burada “Tüm Ürünler” seçeneğinin hemen sağındaki + işaretine tıklayarak ürünlerinizi kategorilere, markalara, ürün kimliklerine vb. göre farklı sınıflara ayırabilir ve farklı teklifler verebilirsiniz. Yani en önemli ürünlerinize veya ürün gruplarınıza farklı teklifler verip bunların performansını ayrıca gözlemleme imkanı sunuyor alışveriş kampanyaları size. Örneğin bir ürününüz sizin için önemli ve karlı bir ürün; bu durumda bu ürününüzü öğe kimliğini seçerek ayrıca kategorize edebilir; daha yüksek teklif verebilir ve tıklanma oranlarını ayrıca takip edebilirsiniz.

Karşılaştırmalı Tıklanma Oranı ve Karşılaştırmalı Maks. TBM:

 Yeni Alışveriş Kampanyalarında yine ürün grupları sekmesinin altında aynı kategorilere reklam veren rakiplerinize göre karşılaştırmalı olarak tıklanma oranı (TO) ve maksimum tıklama başı maliyet karşılaştırmaları yapabilirsiniz. Tekliflerinizi sektör ortalamalarını dikkate alarak ayarlama şansı bulabilirsiniz bu şekilde. Yalnız buradaki değerler kampanyanızı yaratır yaratmaz belli olmayabilir; çoğunlukla biraz zaman geçmesi gerekiyor buradaki verileri alabilmemiz için. Yani bir süre bekleyip gösterim ve tıklama almış olmamız gerekiyor bu analizi yapabilmek için.

Alışveriş Kampanyaları için Arama Terimleri Raporu: 

Alışveriş kampanyaları için anahtar kelime ekleyemiyoruz ama yine de arama terimlerini görmek ve negatif anahtar kelimeler eklemek mümkün. İstatistikler sekmesinin altında Görünüm seçeneklerinden “Arama Terimleri”ni seçerek kullanıcıların size nasıl ulaştığını gözlemleyebilirsiniz. Burada eğer sizinle çok ilgili olmayabilecek arama sonuçlarında da çıktığınızı düşünüyorsanız bunları Anahtar Kelimeler sekmesinde negatif anahtar kelime olarak ekleyebilirsiniz.

Kampanyalarımızdan maksimum verim almak için:

Ürün feed’inizde daha fazla sayıda ürün olması reklamlarınızın daha iyi tetiklenmesini sağlar. Çok az sayıda ürün eklemek zaman zaman reklamın tetiklenmemesini de beraberinde getirebiliyor. Son birkaç aydaki gözlemlerimizde en iyi verimin 100 tane ve üzerinde ürünü içeren ürün feed’leriyle alındığını gözlemledik.
Bunun yanında, reklamlarınızı en çabuk tetikleyecek kısmın ürün başlık isimleriniz olduğunu unutmayın. Bu yüzden ürün başlıklarınızın feed’inizde doğru olarak tanımlanmış olması son derece önemli.

Bu yazımızla birlikte alışveriş kampanyaları yazı dizimizin sonuna gelmiş bulunuyoruz. Tüm müşterilerimizin bu kampanya türünden en yüksek verimi almaları dileklerimizle.

Gönderen:  Murat Ali KöybaşıGoogle AdWords Uzmanı
Yayınlayan:  Merve Babayigit, Google AdWords Uzmanı

Google AdWords hakkındaki en son yeniliklerden ve ipuçlarından haberdar olmak için buraya tıklayarak Inside AdWords Türkçe e-posta grubumuza abone olun!