Merhabalar,

Google Alışveriş yazı dizimize Merchant Center Feed’lerinizi oluşturma ile devam edeceğim.

Adwords içerisinde kampanyamızı oluşturmadan önce Google Alışveriş sonuçlarında ürünlerimizin yer alması için öncelikle ürün bilgilerini Merchant Center’a girmemiz gerekmektedir.

Ürün bilgilerine yer verdiğimiz dosyaya Veri Feed’i diyoruz. Veri Feed’lerini Merchant Center’a iki farklı formatta yükleyebiliyoruz:

Veri Feed Formatları

Metin (txt): Microsoft Excel veya Google E-Tablolar’da sekmelerle ayrırak oluşturduğunuz dosyaları (.txt) olarak kaydedip sisteme yükleyebilirsiniz.
XML: RSS 2.0 ve Atom 1.0 genişletilmiş sürümleri desteklenmektedir. Bu dosyaları Notepad veya SimpleText gibi herhangi bir metin düzenleyici ile oluşturabilirsiniz veya siteniz içerisinde otomatik olarak içeriğinizin XML dosyası oluşturulabilir. XML olarak veri feedlerini oluşturmak teknik bilgi gerektirmektedir. O nedenle bu konuya yabancıysanız ve sitenizde hazır olarak böyle bir dosya oluşturulmuyorsa metin dosyası ile ilerlemenizi tavsiye ederim.
Veri feed’i formatları ile ilgili detaylı bilgileri burada bulabilirsiniz.

Veri Feed Yükleme
Veri Feedlerini ilk olarak Test Veri Feed olarak oluşturmanızı tavsiye ederim. Yüklediğiniz feed’de hatanız varsa bunu sistemden görebilirsiniz. Eğer normal veri feed’i olarak yüklerseniz, aynı hatayı 15 farklı üründe yapmışsanız sistem bunların sadece birkaçını size örnek olarak gösterir. Ama eğer Test Veri Feed’i olarak yüklerseniz yaptığınız tüm hataları görebilirsiniz.
Veri feed’i yüklerken feed’inizin içindeki ürünleri hangi ülkede satışa sunuyorsanız, o ülkeyi hedeflemeniz gerekmektedir. Satış yapmadığınız bir ülkeyi seçmemeye dikkat edin. Her hedeflediğiniz ülke için o ülkenin diline uygun ayrı bir feed oluşturun. 
Dilerseniz Feed’i yüklerken sistemden E-tablo oluşturabilirsiniz. Bunun için “Feed'imi depolamak, düzenlemek ve yüklemek için Google e-tablosu kullanmak istiyorum.” kutusunu tıklamanız yeterli olacaktır. Kaydedilen dosyayı açıp içinde düzenlemeler yaparak yükleyebilirsiniz.

Veri Feed Oluşturma 
Türkiye için Gerekli Özellikler
Kimlik, başlık, açıklama, bağlantı, resim bağlantısı, durum, stok durumu, fiyat  Türkiye’yi hedeflediğiniz feed’lerde mutlaka bulunması gereken özelliklerdir.
Bu özelliklerin dışında Google Ürün Kategorisi ve Ürün türünü de eklemenizi tavsiye ederim. Feed için gerekli olmazsa da Adwords’de Google Alışveriş Kampanyalarını kullanabilmeniz için Google Ürün Kategorilerini feed’e eklemeniz gerekmektedir. Google Ürün Kategorilerini metin olarak veya e-tablo olarak görüntüleyebilirsiniz. Bu kategorilerden sizin ürünüzle en alakalı ve spesifik olanını seçmeye çalışın. 
İstediğiniz şekilde size uygun kategoriyi bu listelerde bulamayabilirsiniz veya ürününüz birden fazla kategoriye uygun olabilir. Bu nedenle onlar arasında ürünüzle en alakalı kategoriyi seçtikten sonra Ürün Türü bölümüne kendi istediğiniz şekilde ürününüzün kategorisini yazabilirsiniz. Alt kategorilere de yer vermek istiyorsanız kategori gruplarının öüne ve arkasına boşluk getirerek ayırıcı olarak " > " simgesini kullanmanız gerekmektedir.
Diğer önerilen özellikler ve başka ülkeler için gereken özellikler için burayı tıklayabilirsiniz.

Feed’i Düzenleme
Ürün bilgilerini Türkçe olarak yazacaksanız, özelliklerin başlıklarını da Türkçe olarak yazmanız gerekmektedir. Türkçe için aşağıdaki koyu renkle yazılan başlık isimlerini kullanabilirsiniz.

Kimlik: 
Her ürünün kimliği tek ve benzersiz olmalıdır. Harf ve/veya rakam dizisinden oluşabilir. Kimlik bilgisi değişmez, her ürün için ayrı ve özeldir.

Başlık: 
Ürünün başlığı maksimum 70 karakterden oluşmalıdır. Ürünün kullanıcılar tarafından nasıl aranmasını bekliyorsanız ona göre başlığınızı yazmalısınız. Tamamı büyük harften oluşamaz, fakat her kelimenin ilk harfini büyük harf yapabilirsiniz. Alışveriş Kampanyalarında anahtar kelime kullanılmaz, bu nedenle sistem öncelikli olarak kullanıcı aramalarını başlığınızdaki kelimelerle eşleştirmeye çalışır.

Açıklama: 
Açıklama başlıktan daha uzun ve detaylı olabilir. Dil bilgisine uygun cümlelerden oluşmalıdır ve cümleler uygun noktalama işareti ile sonlanmalıdır. Kelimelerin tamamı büyük haften oluşamaz. Açıklamalarda bulunan kelimeler de aramaları tetikleyebilir.

Google Ürün Kategorisi: 
Google Ürün Kategorisinin detaylarına yukarıda değinmiştim. Yukarıdaki listelerden ürününüz için en uygun olanı seçmeye çalışın.

Ürün Türü:
Kendi istediğiniz gibi ürün kategorilendirmesini bu bölümde yazabilirsiniz.

Bağlantı:
Sitenizde, ürünün bulunduğu sayfanın URL’sini yazmanız gerekmektedir. Bu URL aynı zamanda açılış sayfasıdır. Kullanıcılar, arama sonuçları arasından sizin ürününüze tıkladığında bu sayfaya yönlendirilirler. URL’nin başında “http://” veya “https://”  olmalıdır.

Resim Bağlantısı:
Ürünün resminin bulunduğu URL’dir. Yine aynı şekilde URL’nin başında “http://” veya “https://”  olmalıdır. Resim dosyasının büyüklüğü 4 MB’ı geçmemelidir. GIF (.gif), JPEG (.jpg/.jpeg), PNG (.png), BMP (.bmp) ve TIFF (.tif/.tiff) dosya biçimleri kabul edilir. Eğer ürünün başka resimlerini eklemek istiyorsanız “Ek Resim Bağlantısı” diye ayrı bir sütun oluşturarak buraya başka resim bağlantısı ekleyebilirsiniz.

Durum: 
Ürünün kullanım durumunu belirtir. Yalnızca 3 değer kabul edilir: “yeni”, “ikinci el”, “yenilenmiş”.

Stok Durumu: 
Ürünün stok durumunu belirtmek için 4 değer kabul edilir: "stokta", "sipariş edilebilir", "stokta yok", "ön sipariş". Eğer satışı yapılan ürünü 3 iş günü içinde teslim edebilirseniz, "stokta"; daha uzun sürede teslim edilebilirse "sipariş edilebilir" yazabilirsiniz. 

Fiyat: 
Fiyatı rakamla yazıp yanına uluslararası standartlara uygun şekilde para biriminin kısaltmasını yazabilirsiniz. (Örneğin: “TL”) . Ürünleriniz ödeme şekline göre farklı fiyatları varsa, ürünün en yüksek ve sayfada en belirgin olan fiyatını buraya yazmanız gerekmektedir. Eğer indirimli fiyatlarınız da varsa onları yine ayrı bir sütuna “İndirimli Fiyat” başlığı altında ekleyebilirsiniz.  

Hataları İnceleme 
Yukarıdaki gerekli tüm özellikleri girdikten sonra, feedinizi yükleyin. Feedinizi yükledikten sonra dosya isminin karşısında (sağ tarafında) eğer hatalarınız varsa onları görüntüleyebileceğiniz bir bölüm belirir. “Hataları görüntüle” yazısının üzerine tıkladığınızda sistemin bulduğu hataları detaylı olarak görebilirsiniz. Burada “hata” olarak belirtilen değerler ürünlerinizin onaylanması için mutlaka düzeltilmelidir; “uyarılar” diye belirtilenlerin düzeltilmesi o kadar kritik değildir ama ürünlerinizin sorunsuz reklamını verebilmeniz için düzeltilmesi tavsiye edilir. 

Feed’inizi Oluştururken Dikkat Edilmesi Gereken Noktalar
Feed'inizin askıya alınmasını önlemek için, feed'i oluşturmadan önce Google Alışveriş Politikalarını çok dikkatli bir şekilde okuyun.
Merchant Center hesabınızın "Genel ayarlar" bölümünden "Bu site, politikamız tarafından tanımlanan şekliyle 'aileler için güvenli olmayan' veya yetişkinlere uygun ürünler içermektedir" onay kutusundaki "tik" işaretini kaldırıp kaydetmeniz gerekmektedir.
Feedleriniz yüklerken hedeflediğiniz ülkeye dikkat edin.
Sekmelerin başlığıyla altındaki açıklamalar aynı dil olmalıdır.
Feedlerin onaylanması 48 saati bulabilir.
Yaptığınız tüm hataları görmek için feed’lerinizi Test Data Feed olarak önce yükleyin.
30 günde bir feedler güncellenmelidir. Otomatik yükleme hakkında daha fazla bilgi için burayı tıklayın.
Hata ayıklayıcısını yükle" seçeneği ile hatalarındaki sorunları inceleyip düzenleyebilirsiniz.
SSL sertifikanızın geçerliliğini kontrol etmeyi unutmayın.

Geçtiğimiz günlerde gerçekleştirilen “Merchant Center’da Ürün Veri Feed’i Oluşturma” konulu online seminerimizin videosunu bu linkten izleyebilirsiniz. Youtube’a erişimde zorluk yaşayanlar için seminerde kullanılan sunum dosyasını da bu yazının altına ekliyorum. Bu yazıda değindiğim noktaların uygulamalı ekran görüntülerini bu sunumda bulabilirsiniz.
Ayrıca feed oluşturma ile ilgili sorularınızı bu yazının altında iletebilirsiniz. Bu konuyla ilgili uzman arkadaşlarımız tarafından sorularınız cevaplanacaktır.

Bir sonraki yazımız “Adwords’de Alışveriş Kampanyanızı Oluşturma” hakkında olacak. O zamana kadar feed’lerinizi oluşturup ürünlerinizin onaylanmış olmasında fayda var.

Hepinize bol şans!

Gönderen:  Sinem BahadırlıGoogle AdWords Uzmanı
Yayınlayan:  Merve Babayigit, Google AdWords Uzmanı

Google AdWords hakkındaki en son yeniliklerden ve ipuçlarından haberdar olmak için buraya tıklayarak Inside AdWords Türkçe e-posta grubumuza abone olun!